Sebastien Loeb a spulberat recordul urcării de la Pikes Peak

de Dragoș Băltățeanu
Duminica, 30.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Multiplul campion mondial din WRC, francezul Sebastien Loeb, a reușit să îmbunătățească radical, cu 1 minut și 30 secunde, recordul urcării de la Pikes Peak. Loeb a oprit cronometrele la 8:13.8.

Esential 8:13 este timp realizat astăzi de Sebastien Loeb la Pikes Peak.
9:46 este recordul anterior al urcării pe celebrul vârf din Colorado, SUA.
145 De kilometri pe oră a fost viteza medie a lui Loeb pe urcarea de 20 de kilometri.
Sebastien Loeb a doborât recordul pentru celebra urcare montană de la Pikes Peak, Colorado. La volanul Peugeot-ului 208 T16, Loeb a oprit cronometrele după doar 8:13.878, un nou record al traseului. Este pentru prima dată când un pilot din clasa Unlimited coboară sub 9 minute, doborând fostul record cu peste un minut și jumătate. 

Loeb nu a avut nici o problemă în urcarea sa, ba chiar a părut că în câteva viraje ar fi putut găsi o trasă mai rapidă. Principalul său adversar, francezul Romain Dumas, a fost nevoit să abandoneze cu probleme tehnice chiar înainte de start, în timp ce pilotul Hyundai, Rhys Millen, învângătorul de anul trecut a înregistrat un timp de 9:02.192, cu 45 de secunde mai mult față de Sebastien Loeb.

Anul trecut, Rhys Millen stabilise recordul traseului la 9:46.164, record spulberat astăzi de Sebastien Loeb.

Anul trecut, la Pikes Peak a concurat și un bolid Dacia Duster Unlimited, pilotat de Jean-Phillipe Dayraut, dar care a trebuit să abandoneze spre finalul trasului. datorită cedării frânelor.

875 CP și 875 KG

Maşina pe care a pilotat-o Sebastien Loeb este propulsată de un motor V6 de 3.2 litri care dezvoltă 875 de cai putere, în timp ce transmisia, frânele de carbon şi aerodinamica au fost împrumutate de la modelul Peugeot 908 din Le Mans Series. În condiţiile în care maşina cântăreşte 875 de kilograme, raportul putere/greutate este 1:1.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak este capabilă să atingă 100 km/h în numai 1.8 secunde, iar viteza maximă de 240 km/h este atinsă în şapte secunde.

CE ESTE PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB?

Competiţia cu acest nume se desfăşoară anual pe vârful Pikes Peak din Colorado, SUA. Este vorba de o probă de 19.99 kilometri în care maşinile care iau startul acoperă o diferenţă de nivel de 1439 de metri între start şi sosire, urcând până la înălţimea de 4.300 de metri.

Traseul are 156 de viraje, vine cu o înclinaţie medie de 7%, iar suprafaşţa de rulare este atât asfalt, cât şi macadam. Pikes Peak este competiţie oficială în calendarul FIA International Events, la startul său aliniindu-se de obicei peste 150 de participanţi din toată lumea. 

Comentarii (19)

  • pacpac
    loeb e cel bun pilot din toate timpurile o demonstreaza doar victoriile pe unde a alergat .Respect !
    59 3
  • Loeb se pare ca a aplicat sfaturile pe care i le-am spus - ironic vorbind.

    Felicitari! Nu prea sunt eu cu sportul asta, eu ma ,,axez" mai mult pe F1, insa nume ca Loeb sunt greu de trecut cu vederea.
    32 3
  • @Automarket : Suprafata de rulare este incepand cu anul trecut doar asfalt!!!!!!!!!!!!!!!! Bravo Loeb!!!
    39 0
  • Hmmm ce masini au avut competitorii ?!? si cumva aveau legate de spatele masini saci de nisip ?!?

    Lasand gluma, este fenomenal francezul... Felicitari!
    34 2
  • NU POT SA MA ABTIN ACESTA ESTE UN FENOMEN NU ESTE OM, PE TOT LAOCUL PE UNDE A FOS A IESIT INVINGATOR BRAVO . MULTA BAFTA, BRAVO SI PT PEUGEOT
    29 3
  • imperial pur si simplu Loeb astazi......respect Peugeot pentru bijuteria tehnica conceputa...
    24 1
  • Europenii,inca o data au demonstrate ca sunt innaintea japsilor.Japsii,iar au demonstrat inca o data lipsa de imaginatie.Cefac,fac foarte bine,dar nu prea inoveaza. Alsacianul asta de Loeb ar castiga chiar si cu o Corolla 11.
    18 6
  • Mai bine foloseau un model CITROEN, ca tot anul viitor vin baietii in WTTC ! Slaba miscare de marketing.....
    8 21
  • @CLUBC4.RO
    Peugeot are o istorie la Pikes Peak.....pentru americani Citroen nu inseamna nimic.....
    21 2
  • @ AM

    Din cate stiu eu, cursa incepe de la 2800m si urca pana la 4300m
    10 0
  • inexorabil
    Nu ma mira deloc. Ca pilot, Loeb este plictisitor, fiindca victoria lui este previzibila inainte de startul cursei :) In sport in general si in motorsport in special, daca esti prea bun pentru adversarii tai, farmecul evenimentului este ucis fara drept de apel. De fapt, in toata cariera lui, Loeb a intampinat rezistenta apriga a unui singur concurent redutabil, dar se pare ca l-a invins si pe acela: el insusi. Desi nu agreez posibilitatea ca PSA sa ajunga sub pulpana colosului din Detroit, totusi, in mod "indirect", Loeb ar deveni pilot GM, ceea ce mi-ar da motiv sa jubilez, de ce sa fiu ipocrit si sa nu recunosc?
    10 4
  • Are dreptate ISUS: cursa incepe de la altitudinea de 1862 m si se termina la 4300 m, iar diferenta de nivel intre start si sosire este de 2438 m. Automarket uneori sunteti total neinformati si scrieti aberatii fara sa clipiti, mai bine ati fi postat stirea fara caracteristicile traseului si era perfect, sau v-ati fi documentat putin inainte. Halal jurnalism!
    Cat despre performanta lui Loeb: e fenomenal. FELICITARI!
    13 1
  • P.S. De anul trecut este asfalt pe intreaga suprafata de rulare a cursei! Halal!!!
    8 1
  • Marius
    Daca suprafata s-a schimbat de anul trecut, diferenta nu e asa drastica. E normal sa fie diferente enorme intre rulatul pe asfalt comparativ cu rulatul pe pamant
    7 4
  • @Marius
    fata de anul trecut nu s-a schimbat nimic.....si anul trecut traseul a fost asfaltat integral....
    8 0
  • razvanis
    Auzi Peugeot 208 my ass, in afara de nume nu are nimic in comun cu 208-ul, ca toate masinile de aici de altfel, doar numele pentru promovare in rest ... alta mancare de peste ...
    4 10
  • Brembo
    Bravo PEUGEOT!!!!!!Respect LOEB!!!!!!
    7 0
  • @inexorabil , de ce ai jubila tu asa tare daca s-ar duce la GM ? are GM-ul ce sa-i ofere ? un buick , un mercury ..... ?? GM nu mai e un colos acolo in prafuitul ala de Detroit
    americanii nu stiu sa faca asa o masina si nici nu exista american de talia nu Loeb

    ati vazut ca noi am asfaltat transalpina inaintea celor de la pikes peak ? :)
    1 1
  • inexorabil
    @mihai, OK, nu suporti GM (zic si eu ca tine, desi, in realitate, nu inseamna decat o ramasita a marelui GM dinainte), dar Mercury apartine familiei Ford. Si oricum nu mai exista.
    Loeb va ramane inoperabil legat de PSA. Daca insa grupul francez va fi inhatat de americani, atunci, implicit, Loeb va deveni o eticheta a noului stapan, indiferent daca i-ar placea cuiva sau nu. Si va fi lasat sa-si faca meseria.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru