Căzut într-un con de umbră după debutul crizei economice din 2008 şi văzut întotdeauna ca fiind oaia neagră a Grupului Volkswagen, SEAT începe să îşi facă conştiincios temele şi să revină pe linia de plutire.
Cu o gamă nouă de modele, constructorul spaniol începe să dea semne de revenire şi bifează o primă jumătate de an excelentă. Este pentru prima dată după 2008 când Seat reuşeşte să vândă 200.000 de maşini în doar şase luni. Cu o creştere de 9.9% faţă de anul trecut, Seat a vândut în intervalul ianuarie-iunie 200.200 de unităţi.
Cel mai bun rezultat după şase ani, reuşita celor de la Seat se datorează în principal noului Leon. Derivatul spaniol al actualului Volkswagen Golf 7 a înregistrat vânzări mai mari cu 62.3%, ajungând la un total de 78.600 de clienţi, cu 30.200 mai mulţi decât în 2013. Dintre cele 78.000 de exemplare Leon, 21.200 de unităţi au fost chiar derivatele break Leon ST.
Europa de Vest este direct responsabilă pentru rezultatele comerciale pozitive, creşterea în această zonă fiind de 10.5%. Doar piaţa din Germania a contribuit cu 42.300 de unităţi la totalul de 158.300 înregistrat în această regiune.În Europa de Est creşterea a fost şi mai mare, de aproximativ 78.2%. Din cele 12.900 de unităţi vândute aici în intervalul ianuarie-iunie, România a contribuit cu 577 de unităţi. Numărul clienţilor din România reprezintă o creştere considerabilă faţă de primele şase luni ale lui 2013, când se comercializaseră doar 379 de vehicule.
Comentarii (4)