Şansele ca acest lucru să devină realitate au devenit practic nule după ce surse din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) au dezvăluit ca o porţiune din autostradă va trebui demolată şi refăcută integral după ce constructorul a folosit materiale de slabă calitate.
"Avem un raport în urma unei expertize efectuate pe lotul 2 al Autostrăzii Lugoj - Deva. Materialele de construcţii care ar fi trebuit puse în corpul autostrăzii nu au fost găsite de experţi, dar au fost plătite de către CNADNR. În expertiză este precizat că trebuie demolată o anumită porţiune de autostradă pentru că s-au constatat lucruri foarte grave. Am cerut o nouă exepertiză pentru a stabili dacă firma de construcţii a respectat proiectul", a precizat sursa din cadrul CNADNR pentru publicaţia Capital.
Update: CNADNR confirmă că verifică Autostrada Lugoj - Deva
Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, a confirmat că se efectuează verificări la lotul 2, însă susţine că nu va fi vorba despre demolarea autostrăzii.
"Am început verificări pe baza rapoartelor de neconformitate.
Sunt patru rapoarte care practic se repetă. S-au luat mostre, s-au luat carote şi ele sunt acum la laboratoare. Dacă testele noastre confirmă că acolo sunt probleme, nu ezităm şi îi punem să scoată tot. Nu demolat, că nu se pune problema de demolat. Săptămâna viitoare avem rezultatele la teste", a explicat el pentru publicaţia Hotnews.Acelaşi constructor ca şi la Autostrada Orăştie - Sibiu
Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj - Deva este construit de Salini Impregilo, compania italiană care s-a ocupat şi de Autostrada Orăştie - Sibiu. Aceasta a fost închisă traficului în septembrie, după ce autorităţile au descoperit că o secţiune de 200 de metri trebuie demolată şi refăcută ca urmare a folosirii unor materiale precare. De altfel, CNADNR a efectuat expertiza la Autostrada Lugoj - Deva ca urmare a neregulilor de pe Autostrada Orăştie - Sibiu.În plus, în cazul ambelor autostrăzi, studiul de fezabilitate a fost realizat de firma germană Diwi Consult International, care a intrat în insolvenţă înainte de descoperirea problemelor pe Autostrada Orăştie - Sibiu.
Dezvăluirile vin la numai o zi după ce CNADNR a anunţat că va verifica mai atent toate sectoarele de autostradă aflate în prezent în execuţie.
Cum să pierzi 39 de kilometri de autostradă într-un an?
2015 va rămâne în istorie drept anul în care România a reuşit contraperformanţa istorică de a pierde kilometri de autostradă.
În acest an au fost inauguraţi doar 13 kilometri de Autostradă, dintre care 10 kilometri între Arad şi Pecica şi alţi 3 kilometri între Nădlac şi punctul de trecere al frontierei.În schimb, România a închis 22 kilometri de pe Autostrada Orăştie - Sibiu şi ar putea închide alţi 17 kilometri aferenţi Autostrăzii Lugoj - Deja. Dacă ultimele informaţii se vor confirma, România va fi mai săracă cu 39 de kilometri comparativ cu anul trecut.
Via Capital | Hotnews | Sursa foto
o tara de hoti peste o mare de momai
sa traim bine!
La cati angajati are CNADNR asta si la cat de putin s-a contruit, ar putea sa verifice calitatea pe fiecare metru de autostrada.
Atunci macar si-ar justifica existenta!