Renault Zoe şi Nissan Leaf sunt în acest an cele mai vândute modele electrice din Europa, iar în viitorul mai mult sau mai puţin îndepărtat vor beneficia de o platformă comună, potrivit declaraţiilor făcute de Arnaud Deboeuf, vice-preşedinte al diviziei de management Renault-Nissan BV. Decizia are la bază noua strategie prin care Alianţa Renault-Nissan vrea să reducă costurile, iar planul este unul ambiţios.
Principala noutate este însă că cele două modele electrice vor concura în acelaşi segment, însă oficialii Alianţei nu au dezvăluit încă dacă Renault Zoe va fi transformat în model compact sau dacă Nissan Leaf va deveni un model subcompact.
Singura certitudine în acest sens este că cele două modele vor continua să aibă un design diferit. Zoe şi Leaf vor utiliza motoare electrice comune, însă cei doi constructori nu au decis încă dacă vor apela la un furnizor comun şi pentru baterii. În prezent, Leaf foloseşte acumulatori produşi de Nissan, în timp ce Zoe mizează pe baterii realizate de sud-coreenii de la LG Chem.Noile generaţii vor fi lansate cel mai devreme în 2020, iar până atunci Nissan Leaf va primi şi un facelift în 2018 despre care se vehiculează că va ajunge la o autonomie de circa 500 de kilometri, comparativ cu autonomia de 250 de kilometri din prezent.
Renault Zoe a primit deja un update major din acest punct de vedere şi are o autonomie de 400 de kilometri, conform standardului european de testare NEDC.
Via Automotive News
Comentarii (0)