Dacă știrile despre mașini electrice sunt în general acaparate în publicațiile lumii de aventurile celor de la Tesla, una dintre poveștile industriei despre care nimeni nu poate paria în acest moment pe direcția înspre care se îndreaptă, cifrele seci ale pieței ne oferă o imagine ușor diferită a volumelor de vânzări pe care le adună modelele electrice în Europa.
În primele cinci luni ale anului, noua generație Nissan Leaf s-a instalat pe prima poziție a vânzărilor la nivelul continentului în clasamentul vânzărilor de mașini pur electrice. Leaf a reușit să crească în vânzări cu 56% față de aceeași perioadă a anului trecut, când pe piață se afla încă generația anterioară a modelului electric japonez. Datele sunt oferite de analiștii de la Jato Dynamics, care monitorizează înmatriculările la nivelul tuturor țărilor europene.
Prin cele peste 14.500 de unități vândute la nivelul continentului, Nissan Leaf (testat de Automarket încă din luna ianuarie) a reușit să detroneze Renault Zoe din poziția de top pe care modelul francez o deține de trei ani la nivel european.
Diferența dintre cele modele este de 1000 de mașini în perioada ianuarie-mai 2018. Performanțele lui Leaf și ale lui Zoe le așază la diferență serioasă de restul plutonului, confirmând avansul pe care Renault-Nissan îl au la acest capitol la nivelul cotei de piață europene.Pe locul al treilea al clasamentului vânzărilor de mașini electrice se află Volkswagen e-Golf, cu 8100 de unități vândute (dar cu o creștere imensă, de 240% față de anul trecut), în timp ce pe locul al patrulea vine BMW i3, cu aproape 7000 de unități (+16%).
Cele două modele Tesla disponibile care sunt livrate astăzi în Europa, Model S și Model X, ocupă locurile 5 și 7 în clasament, între ele intercalându-se versiunea electrică a lui Smart Fortwo.
Clasamentul complet al vânzărilor de electrice în Europa:
via Jato
Leaf-ul mi se pare ca a fost mereu o optiune foarte buna, si odata cu aparitia noii versiuni era de asteptat sa revina in topul vanzarilor. Macar de ar putea ei produce cat pot vinde.
daca un Leaf e achizitionat cu creionul in mana pentru cei care se vor eco, un Model S e o declaratie (de venit) si mai apoi un stil de viata.
una peste alta, clar, electricele patrund pe piata si ocupa tot orizontul de venituri si putere de cumparare.
Iar vorbind de electrice in mod cert peste cativa ani o sa conteze numarul. Aici e vorba si de oferta, care acum 10 ani era ultra-limitata iar acum se apropie de decenta. Daca luam ca orizont 2020 deja se anunta suficiente modele ca sa ai de unde alege.
Sunt intr-adevar curios sa vad ce se va intampla cand se vor termina subventiile de la stat, atunci va veni momentul adevarului.