Volkswagen traversează o perioadă neagră din cauza scandalului emisiilor, iar costurile financiare s-ar putea dovedi dificil de suportat.
După ce a anunţat din proprie iniţiativă că 800.000 de maşini depăşesc consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon oficiale, acţiunile au scăzut miercuri cu 8% la bursa de la Frankfurt şi au şters 3 miliarde de euro din valoarea companiei.
De la începutul scandalului, acţiunile au scăzut cu o treime, iar capitalizarea Volkswagen cu 24 de miliarde de euro. Se anticipează că grupul german va fi nevoit să cheltuie peste 30 de miliarde de euro pentru a gestiona scandalul emisiilor, o sumă care ar putea fi dificil de accesat.
În acest context, analiştii companiei de investiţii americane Evercore consideră că Volkswagen ar putea fi nevoită să vândă "unele părţi ale afacerii" pentru a obţine resurse financiare cu care să gestioneze problemele. Practic, analiştii americani se referă la vânzarea unuia sau unora dintre brandurile deţinute de Volkswagen, printre care se numără Porsche, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi, Ducati şi Bugatti, dar şi producătorii de camioane MAN şi Scania.Potrivit celor mai noi informaţii, în cadrul celor 800.000 de maşini cu probleme anunţate miercuri sunt incluse modelele Volkswagen Polo, Golf şi Passat, Audi A1 şi A3, Skoda Octavia, Seat Ibiza şi Leon. Cele mai multe dintre ele au motoare diesel TDI de 1.4, 1.6 şi 2 litri, însă există şi un număr limitat de maşini afectate cu motor pe benzină de 1.4 litri.
Via Economica
Skoda va reintra in partimoniul statului ceh, SEAT se va reantoarce la FiIAT, iar cei care regretau faptul ca Dacia nu a fost privatizata cu VW, isi vor da seama ca, pana la urma, a fost mai bine cu francezii...
- Skoda e vaca de muls....ramane in ograda
- e piatra de moara...il "marita" vreunui chinez batran si bogat. Fiat sare din calcule, are destule probleme si singur
- Bugatti ar fi si el bun de insuratoare. A fost "de vitrina", a fost expresia orgoliului unui CEO, dar a mancat destul si nu isi mai justifica prezenta in familie.
- Ducatti....nu stiu cat se castiga in moto da' concurenta e acerba iar japonezii is pe felie. Deci e candidatul prrfect pentru un bilet de dus...dar ramane probabil in expectativa.
raman de discutat proiectele gen concurentul Daciei, hibrizii, full-electricele, un mostenitor pentru "minunea" aia de XL1. In fine, multa garagara a fost in ograda astora, multa vitrina, mult marketing desantat, profituri uriase, performante incredibile.
Un castle de carti pana la urma
SEAT de piatra de moara
rog stergerea comentului anterior, ms
Oricum tot ei le fac.