Volkswagen a anunţat primele informaţii oficiale cu privire la rezultatele programului de vouchere de 1.000 de dolari adresat clienţilor americani care deţin maşini afectate de scandalul emisiilor.
Potrivit datelor constructorului german, voucherele au fost accesate de 120.000 de americani, ceea ce reprezintă aproape un sfert din totalul de 482.000 de persoane afectate.
Prin urmare, doar acest program va avea costuri de circa 120 de milioane de dolari pentru grupul Volkswagen, însă clienţii au în continuare posibilitatea de a acţiona compania în judecată.
Banii vor fi preluaţi din fondul de 6.5 miliarde de dolari conceput de Volkswagen special pentru gestionarea scandalului emisiilor.Un program asemănător a fost lansat şi în Marea Britanie şi urmează să fie dezvăluit şi pentru pieţele europene, care până în prezent nu au reacţionat violent la acest scandalul. Vânzările grupului au scăzut cu numai 0.5% în luna octombrie comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, ceea ce semnalează faptul că europenii nu acordă o atenţie semnificativă ascestui caz.
În plus, Audi, unul dintre brandurile deţinute de Volkswagen, se aşteaptă la vânzări record pe parcursul ultimelor două luni ale anului. "Vom înregistra vânzări record în noiembrie şi decembrie", a explicat Scott Keogh, directorul Audi America.
Volkswagen trebuie să anunţe vineri modul în care va remedia emisiile maşinilor implicate în scandal, în aceeaşi zi în care va dezvălui şi un amplu program de reducere de costuri.
Comentarii (3)