Scandalul Volkswagen: Motoarele diesel Dacia şi ale altor 50 de maşini, verificate pentru depăşirea emisiilor

de Daniel Popescu
Miercuri, 11.11.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Germania va verifica 50 de modele de maşini, printre care şi cele care utilizează motorul diesel Dacia dCi de 1.5 litri, în urma unor "indicaţii cu privire la emisii neobişnuite de noxe".

Esential 3 este numărul versiunilor de putere în care este disponibil motorul diesel dCi de 1.5 litri
50 este numărul maşinilor care vor fi verificate suplimentar
23 este numărul brandurilor auto implicate în noul test realizat de Germania
Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate

Scandalul Volkswagen se extinde treptat la nivelul întregii industrii auto şi are repercursiuni inclusiv pentru producătorul român Dacia. Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA), echivalentul RAR-ului din România, a anunţat că va testa pentru emisiile de noxe peste 50 de modele de la 23 de branduri.

Printre acestea figurează şi maşini produse de Dacia echipate cu motorul diesel dCi de 1.5 litri, care este disponibil în prezent pe toate modelele lansate de constructorul de la Mioveni în versiuni de 75 CP, 90 CP şi 110 CP.

KBA susţine că a luat această decizie după ce a primit informaţii cu privire la faptul că cele 50 de modele au emisii neobişnuite de noxe.

"De la sfârşitul lui septembrie, KBA a investigat dacă există pe piaţă şi alte manipulări ale emisiilor, în special oxid de azot. Avem indicaţii verificate de la terţe părţi cu privire la emisii neobişnuite", precizează KBA într-un comunicat de presă.

KBA a dezvăluit că a efectuat deja o serie de comparaţii între rezultatele testelor de laborator şi cele efectuate cu dispozitive portabile în trafic.

Iată lista completă a modelelor pe care Germania le va testa pentru verificarea emisiilor de oxid de azot: Audi (A3, A6), BMW (seria 3, seria 5, Mini), Ford (Focus şi C-Max), Opel (Astra, Insignia, Zafira), Mercedes (C-Klasse, CLS, Sprinter, V-Klasse), Porsche (Macan), Smart (ForTwo), Volkswagen (Golf, Beetle, Passat, Touran, Polo, Golf SportsVan, Touareg, Crafter, Amarok), Alfa Romeo (Giulietta), Chevrolet (Cruze), Fiat (Panda, Ducato), Hyundai (iX35, i20), Honda (HR-V), Jeep (Cherokee), Land Rover (Evoque), Mazda (Mazda 6), Mitsubishi (ASX), Nissan (Navara), Peugeot (308), Renault (Kadjar), Toyota (Auris) şi Volvo (V60).

Via Reuters

Comentarii (11)

  • Ar fi o lovitura pentru ceilalti constructori daca se confirma suspiciunile intr-o proportie semnificativa. Dar in acelasi timp probabil ca ar usura presiunea asupra VW
    36 2
  • Din cate imi amintesc eu, pe forumul logan am vazut probleme la dci-uri care nu puteau trece itp-ul fara spaga la testul de noxe.
    Cautati si voi sa vedeti.
    30 10
  • @S
    Șpaga e valabilă și la tdi-uri...mai ales acum.
    17 14
  • @vw Te oftici? Mai poti?
    13 10
  • 1. au răsturnat Loganul având pneuri uzate in 2004
    2. volanul de aur ! au înmulțit cu 10 numărul de voturi pt Golf 7
    3. diesel €4 in loc de 6,

    Cred ca ar trebui sa se uite decât in curtea lor, sunt penibili.
    24 13
  • o denigrare rusinoasa a hotilor si mincinosilor de la VW
    13 10
  • @xxx, @logan,
    Asa este! Nimeni nu este mai hot ca VW. Iar Renault si Dacia sunt precum fecioara Maria.
    Defapt toti sunt o apa si un pamant. Doar ca unii nu vad padurea de copaci.
    16 12
  • andi77
    "Cred ca ar trebui sa se uite decât in curtea lor, sunt penibili." Cum te mai zgarie pe creier exprimarea unora.Si doar sunt atatea variante: sa se uite in curtea lor sau sa se uite doar in curtea lor.In rest un comentariu valid si bine sustinut."Se merita sau nu se merita"...aceasta este intrebarea.
    7 6
  • Vor aparea multe surprize cand se vor testa masinile reprezentative ca vanzari ale celelorlalte grupuri auto!
    VW o sa arate bine pe langa acestia!
    10 12
  • @andi77 intenționat am pus "decât" am vrut ca mesajul sa fie "grobian", la fel ca mesajul lor. Oricum mai am de lucrat la gramatica si la "semantica" postărilor mele
    @aha, de acord cu tine in proporție de 50%. Știm bine cum se testează la poluare mașinile, toți, dar absolut toți fac tot felul de subtilități astfel încât sa respecte norma la limita (carenaje pe sub mașina ca sa scadă Cx, specificație pneuri, hibride ...), Sa încerci sa păcălești in plus .........!!
    fiecare cu concluzia lui pana la urma!
    1 1
  • Incepe distractia. Eu unul o sa rad maxim si astept cu mare interes discursul unori CEO de branduri care au aratat cu degetul pana acum.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru