Esential
17% | este diferenta minima intre consumul real si cel declarat de producator. E cazul lui Toyota RAV4. |
47% | este diferenta maxima intre consumul efectiv si ceal declarat de constructor. Este cazul lui BMW Seria 1 118d. |
17% | este diferenta minima intre consumul real si cel declarat de producator. E cazul lui Toyota RAV4. |
47% | este diferenta maxima intre consumul efectiv si ceal declarat de constructor. Este cazul lui BMW Seria 1 118d. |
Presa internationala auto nu doarme nici in timpul Sarbatorilor iar din acest "excel de zel" se nasc scandaluri-monstru. Cea mai aprinsa discutie din aceasta perioada vine din Italia si Germania, acolo unde revistele Quattroruote si AutoBild au publicat in premiera o lista a consumurilor reale ale unor modele de top din Europa.
Trecand peste consumurile declarate de constructori, care testeaza masinile in cadrul unor sesiuni omologate in peste 50 de tari - dar absolut irelevante in rularea reala, pe strazi - cele doua institutii de presa au decis sa ia problema in propriile maini si sa publice un tabel al consumurilor "reale" rezultate in urma testelor independente de presa. Desi rezultatele erau oarecum asteptate, unele dintre acestea depasesc orice inchipuire. Astfel, consumurile la rularea normala depasesc cu 17 pana la 47% cifrele oficiale prezentate de constructori.
Redactorii Quattroruote explica: "Scandalul a atins proportii enorme. Si vorbim de un scandal chiar mai mare avand in vedere faptul ca declararea unor consumuri cu 47% mai mici decat cele reale dubleaza practic si emisiile de CO2 declarate de producatori."
Iata in ce constau testele producatorilor: masina este pusa pe banda de rulare exact 1190 de secunde.
780 de secunde este simulata rularea in conditii de oras, 400 de secunde constau in simularea conditiilor de rulare in extraurban, finalul testului insemnand maximum 10 secunde de rulare la 120 de kilometri pe ora.Automarket va invita sa publicati, in comentariile la aceasta stire, consumul real al masinii pe care o conduceti, in paralel cu cel declarat de constructor. Incepand cu luna ianuarie, vom stabili un "tabel al consumurilor reale" pentru fiecare versiune de motorizare, urmand ca acesta sa fie publicat intr-o sectiune separata a site-ului.
Tabelul consumurilor "reale" in varianta Quattroruote:
DIFERENTELE DE CONSUM (sursa: Quattroruote) | |||
MODEL |
Consum real vs |
MODEL |
Consum real vs consum declarat |
Alfa Romeo 159 1.9 JTD |
+28% | Ford S-Max 2.0 TDCi |
+22% |
Audi A6 3.0 TDi |
+23% | Lancia Ypsilon 1.4 16v |
+35% |
BMW 118d |
+47% | Nissan Qashqai 1.5 dCi |
+43% |
BMW X5 3.0d |
+37% | Opel Corsa CDTi |
+37% |
Citroen C1 1.0 | +30% | Renault Twingo 1.5 dCi |
+37% |
Fiat 500 1.2 |
+37% | Toyota Auris 2.0 D-4D |
+30% |
Fiat Bravo 1.9 Multijet |
+34% | Toyota RAV4 D-4D |
+17% |
Fiat G.Punto 1.3 Multijet |
+26% | Toyota Yaris 1.0 | +33% |
Fiat G.Punto 1.4 |
+28% | Toyota Yaris 1.4 D-4D |
+29% |
Fiat Croma 1.9 Multijet |
+23% | Volvo V50 2.0 D |
+19% |
Fiat Panda 1.2 |
+21% | VW Golf 2.0 TDI GT |
+20% |
Ford Mondeo 2.0 TDCi |
+36% | VW Passat 2.0 TDI |
+34% |
Iar onorabilii redactori de la QR si AutoBild au incurcat merele cu alunele...o crestere cu 47 % a consumului inseamna o crestere grosso modo cu jumatate...ceea ce devine o dublare un pic mai jos, in opinia celor de la QR...grea mai e istoria asta...
Si vad acolo...Autobild...pai astia sunt parca cei care au rasturnat Logan-ul nu ?! Mirificul test, cu care au incercat sa "avertizeze" posibilul public cumparator german, de periculoasa masina de buget, acelasi public care acuma asteapta pana la 4 luni pentru un Logan (ma refer la MCV). Nu stiu cum o fi si cu Quattroruote...dar etalonul Autobild, de publicatie germana, ma face sa ma indoiesc.
Se poate un 9,5 intr-un Bucuresti gol.
-consumul in oras la orele de varf
- si standardul dupa care este calculat consumul urban
adica ( producatorul spune) in oras PRESUPUNEM ca in 100 km facem 50 opriri , na 100 .
DAR in realitate in Bucuresti in 1 km poti sa faci 50 opriri si porniri, deci NORMAL ca o sa consume mai mult. Voi credeti ca daca sunteti in ambuteaj 2 oe consuma 6 %?fii seriosi .Si tineti minte consumul marit apare la porniri DESE ( masina consuma f mult la pornire) si bineinteles cand se depasesc anumite viteze.
deci producatorul( de talie ) nu se preteza la 1 l de benzina.
Sa nu -mi spuna mie unul ca cineva cu un BMW conduce linistit tot o mai atinge ( poate in germania vre-un mos)
cam atat
Avand in vedere stilul de condus destul de sportiv, as putea spune ca ma apropii de ceea ce apare in cartea tehnica - 7,2L mixt.
In oras mi se pare total irelevant sa spun cat consuma avand in vedere ca un drum normal acasa-birou pe care astazi l-am facut in 18 min, intr-o zi normala de lucru poate sa ajunga si la 1h. Daca fac o deductie simpla...timp triplu, ar trebui consum triplu?!?
Cat despre subiect in sine, cred ca e ceva absolut normal sa consume ceva mai mult o masina fata de cat e in cartea tehnica, dar nici chiar asa de mult cu prezinta tabelul. E de vazut atitudinea constructorilor in ceea ce priveste aceasta problema. Eu le-as da un sfat: sa schimbe normele dupa care se fac testele in fabrica.
Cam atat! In rest LA MULTI ANI SI SARBATORI FERICITE TUTUROR!
Exemplu extrem: daca o masina arde 2l de benzina la mers la relanti intr-o ora, iar intr-o ora te misti 10m, atunci media de consum e 200l/100km. Am dat acest exemplu extrem ca sa intelegeti cit de mult ne afecteaza statul pe loc. Consumul dat de producator e fix ala insa e testat in niste conditii anume, la o anumita viteza medie, pe drumuri fara gropi, fara praf de sa inceapa filtrele de aer sa bata cu pumnii in capota ca se sufoca, etc.
De exemplu in Bucuresti la 3 dimineata scoti consum mediu 7.5l/100 si ziua la 13-14 scoti 15-25 (depinde prin ce hirtoape o iei sau in ce ambuteiaj nimeresti, ca in bucuresti "strazile" incep sa devina raritati), cu o masina care are declarat consum mediu, sa zicem, 9.5l/100 in oras.
ALEGE RENUL..cu incredere ;)
SARBATORI FERICITE :))
Ai dreptate ,cei de la Mercedes, ce consum sa mai treaca ,caci ele din start au un consum mare,raportat la celelalte masini din categoria lor,din diferite motive,de,doar cand o cumperi cam trebuie sa-i plateste emblema respectiva!
Ele erau pe vremuri renumite si asta ma refer la modelele de peste 15-20 de ani,datorita andurantei lor exagerate,pentru ca se lucrau altfel decat acum si NUMAI in Germania ,NU in India sau mai stiu eu unde;aici trebuie facuta o mica exceptie,al celor din Iran,dar ma refer la microbuze si autocare,care au fost extraordinar de bune!!!
Mercedes-ul a cautat intotdeauna sa faca calitate net superioara celorlalte masini,dar nu si la consum;unul din motive este ca sunt grele si atunci nu are cum sa nu consume!
Ura!
La Multi Ani! si Sarbatori Fericite !
Vara cu climatronic pornit in functie de cum merg o scot la capat cu 13,5 - 14% (producatorul spune 13,4%) in oras si 9-10% mixt daca nu sar de 180km/h.
Iarna insa.... 17-18% in oras si in jur de 8,5 - 9% exterior... Oricum masina nu mi-am luat-o pentru ca are un consum mic...
Iarna nici Cielo nu-l scoteam sub 12,5% in oras asa caci daca luam in calcul cilindreea de 1,4 ori mai mare si faptul ca am dublu si ceva la putere nu ma plang absolut deloc...
Ma intreb ce parere au americanii... :)
Cum zicea si Manu: Alegem Renul!!!
Sau alcoholul si nu mai conducem si facem economie...
Sarbatori Fericite si bafta multa la anul!
cu un clio 3, 1.2cm3,16V, in oras consum mai putin decat cu loganul cam intre 1-1.5 litri la suta pe aceasi vreme desi e mai grea cu 200 de kile , dar difera motorul care e de generatie noua iar in afr la o viteza constanta de 150 ajung la max 8%
In al doilea rand, subscriu la ce-a zis Mituc. Producatorul testeaza masina in conditii ideale. Daca masina nu e condusa in conditiile ideale, nu va avea acelasi consum. Personal, la un Focus din 2006 (1.6 TDCI 109CP), in oras am obtinut intre 5.5 si 8.5 si in afara intre 3.3 si 6.2 in functie de cat de grabit eram, cat de frig era afara, daca motorul apuca sa se incalzeasca, timpul petrecut stand in trafic si multi multi alti factori. Tocmai asta e motivul pt care sunt curios cum ar putea cineva replica toti factorii la toate modelele testate si sa pretinda ca e un test "obiectiv", dar probabil ca s-a mers pe ideea "cand n-ai ce spune, inventeaza"...
Hai Sarbatori fericite!
8,5 - 9 in oras
In mod frecvent, in regim urban scot mai putin decat zice constructorul dar eu nu stau in Bucuresti. Vara trecuta in superba capitala am scos 21% cu o viteza medie de 6 km/h. Cineva spunea mai inainte ca in Bucuresti trebuie calculat consumul la ora si avea f. mare dreptate.
Ma amuza teribil domnul cu Skoda Octavia 1.9 TDI 105 CP care consuma 10,9l / 100 km in oras si domnul cu VW Caddy 1.6 benzina 102 CP 11l/100km pe autostrada mers constant 130km/h pe autostrada...toti amicii au zis ca sunt tampit ca mi-am luat Octavia pe benzina (2.0 FSI 150 CP)...sa vedem cifrele reale:
-consum mediu Constanta-Tg. Mures si retur 7,5 l/100 km (autostrada 140 km/h, oras, drum de munte,drumuri nationale)
-consum mediu Constanta-Bucuresti la 135 km/h mers constant pe autostrada 8l/100km
-consum mediu in oras 9-12l/100km (in functie de distanta parcursa);de acasa la serviciu am de facut 2 km, daca nu merg nimic in plus scot intre 12-13 l/100km consum mediu)
Cred ca fiecare masina are o zona de consum optim, ticalosii astia baga din top in cartea tehnica - evident ca un Passat consuma mult mai mult decat un Golf cu aceeasi motorizare nu doar 0,3 l / 100km in plus...
Una peste alta sunt supermultumit de consumul masinii, suntem si penibili in general, ba ne plangem de consum (cei cu masini puternice) ba de puterea slaba (cei cu motoare mai economice)...A, ca tot mi-am amintit, am scos odata 3,6 l/100km consum mediu pe 200 km (Constanta-Galati) cu mers maxim 70km/h tot drumul din cauza cetii cu o Skoda Fabia 1.9SDI 64 CP...
Si apropo de ambuteiaje, mai opriti motoarele ca sa reduceti consumul...un specialist zicea odata ca daca stai pe loc mai mult de 30 sec cu motorul pornit consumi deja mai mult decat la repornire.
In termeni comparativi, eu am tot Octavia 1.9, 101 CP si peste 100 mii Km, nu prea se intampla sa imi ia mai mult de 7,5-8 maxim in oras la ore aglomerate si 4,5-5 in afara!
Cat despre consumurile declarate de producatori sunt cele minime efectuate in conditii optime de consum redus, iar variabilele in calculul real sunt destul de multe, astfel incat articolul nu aduce nimic nou!
interurban-5,2-5,6/100km
urban-7,1-8,2l/100km total parcurs-40.000km in doi ani
Fiat Uno 1.3 diesel aspirat , injectie indirecta , model 1987 46 cp
interurban-4,1-4,4l/100km
urban-5,8-6,5l/100km-total pqarcurs aprox. 55.000km in doi ani si jumatate
Dacia Solenza 1.9 diesel - model 2004
interurban-min.4,2( obtinut de mai multe ori singur fara bagaje circuland cu 100-120/ora pe traseul Cluj-Turnu Severin-maxim5,6% pe traseul Severin -Bucuresti , cu masina plina , circuland cu 100-120 pana la autostrada si cu 140--150 pe autostrada-de asemenea verificat de mai multe ori-consum declarat: 4,7%
urban-intre minim 6,8 % si maxim 8,0%-consum declarat-7,2%
Media pe ultimii 330000 km parcursi , regim mixt - FIX 5,7% EXACT CA IN MANUALUL DE INTRETINERE!-total parcurs panba in prezent-74000 km
Peugeot 307 1.6 hdi-injectie directa-110cp model 2006
interurban 3,8-4.4% Minimul obtinut in conditii de avarie ( becul rosu aprins , 150 km pana la destinatie si bani ioc - a fost de 2,9% obtinut cu multi nervi si muuuulta rabdare mergand cat de mult s-a putut cu 60 km/ora)- consum declarat 4.1%
urban-intre 5,9si7,2%-consum declarat 6.1%
total km parcursi 24.0000 pana in prezent
Citroen c1 , 1,0 mai zis si TEAPA
interurban-incredibil de putin-intre 3,2 si maxim 4,4%minima de 3,2 a fost obtinuta de mai doua ori circuland cu aprox. 80 km/ora prin Serbia ( teren necunoscut , politzai ciufutzi)-consum declarat 4.1
urban-principalul loc de utilizare fiind orasul-inte 7% si9,25% -declarat 5,6!
consum urban: 9.5(iarna)
extra-urban: 6.4(iarna)
totusi pe distante scurte se invarte in jurul cifrei de 11 %
consum bun pentru km care ii are....poate mai scade....dar vedem ce a fi la vara
oras: 9.1
afara: 5.3-6.4(depinde cat de tare mergi si cat esti de incarcat
consum bun pentru ce reprezinta masina si prretul ei.....masina buna pentru un roman sarac...
Inafara 6,2%- consum declarat 6.3 %
Consumul de oras de 10,9 % este in conditii de mers normal cu accelerari rapide deci nu mers lejer.
Cum poti spune ca un consum urban e cel dat de producator, intr-un trafic ca cel din Bucuresti, de exemplu, unde mai mult stam. Daca dam drumul motorului intr-o parcare si-l lasam sa mearga pina se termina rezervorul de benzina, putem spune ca am consumat 40-60 de litri/100km?
In al doilea rind, consumul urban este influentat de multe variabile. Ai un cosum dimineata la 4 si cu totul alt consum 12 ore mai tirziu.
In al treilea rind, consumul din carte se obtine in conditii ideale. Poate fi influentat de o gramada de chestii: calitate combustibil, vechime filtre, tip/presiune/uzura anvelope, incarcare masina, viteza/directie vint, planeitate sosea si multe altele.
Eu la un motor de 2000 cmc cu 110 cp, HDI, scot consumul din carte 7 l in oras si 4,2 in afara la o viteza CONSTANTA de 50km/ora in oras si 90 km/ora in afara. Orice modificare in sus a vitezei duce la cresterea consumului. In afara la 110 am 5% iar la 130 am 5,5%. Repet consumul din oras este imposibil de atins in conditii de trafic normal in marile orase.
La multi ani si s-auzim de bine !
Seara: 7.5-8.3 l/100km
Ziua: 8.7-9.5 l/100km
Mers linisitit si pe distante destul de lungi, nu 1km si gata caut loc de parcare.
Consumul dat de producator pentru oras este 7.8l/100km
In afara: cand am venit din germania am avut 5.1 l/100km viteza medie de 140km/h, si am mers numai pe autostrazi.
In Romania, in afara consumul este 5.5-6.2(max) in conditiile in care NU merg prea linisitit.
Pe mine ma incanta consumul in comparatie cu puterea masinii.
O zi buna!
Ciao
Eu am un Ford Focus 1.8 tddi si nu ma plang de consum
oricum nu e ala din carte
dar pe drumurile noastre...........
ciao
Consum doar afara acum 4.5 % mers cu maxim 100 km/2000rot/min.Urmeaza sa-i fac si un intern, metoda "in pompa pana in buza".
Sunt super multumit.
consum urban extraurban
vara 8-9 6.5-7.5
iarna 10-11 7-8
mult mai mult decat ce a declarat producatorul (dealer-ul), care la momentul achizitionarii a declarat ca, consumurile (MICI) care sunt trecute in cartea tehnica si oferta pe care mi-a dat-o pentru masina, nu sunt la fel ca cele ce apar pe diferite site-uri pe internet (MARI), pentru ca s-au facut masuratori ale consumului pentru traficul din Japonia, pentru traficul din Germania, iar pentru traficul din Romania sunt cele care apar in oferta sa si mai exact 6.5 urban si 4.8 extraurban
comparati si dvs. si concluzionati
daca printre cititori mai sunt posesori de colt va rog postati pentru comparatii
va multumesc si un AN NOU fericit si cu consumuri mici
Consumul real mixt: 5.5 - 6.0/100Km (drumuri ploiesti bucuresti, si circulat intens in ploiesti)
In cartea tehnica era trecut ceva de genul:
Urban 6
Extra urban 3,8
Combinat 4,6 conform datelor oficiale: http://www.radacinimotors.ro/opel/modele-auto/opel-astra-classic-ii/date-tehnice/
Destul de departe de realitate !!!!!!
Rusine!!!!!
Urban: 6,5 - 7,5
Extra urban: 5 - 5,5
si nu merg tare nui dau reprize si folosesc doar benzina de 98 sau 99
cel putin asa zice computerul de bord.
Oricum mult fata de cat e dat in carte.
Adevarul e ca nici nu o menajez nici in oras si nici in afara.
Sunt curios de altii cu Alfa 147 cam cat au consum la tipul asta de motor.
in carte e trecut consum mediu 6.1%.mi se pare un consum enorm la un ,otor de 800c2
urban - cca 10.5%
Extern - 8%
in restul anului:
urban - cca 9%
extern - 7%
asta condus in limitele legale (hai un plus de max 20kmh) :).
Ca daca se ingreuneaza talpa...creste si consumul..
consum mediu de 12/13
cred ca numai pe bancul de probe scoate consumul din carte
Da shi berea se scumpeshte la asta nu protesteaza nimeni?
Pt. Adrian : ai facut dovada de mare caracter pt. ca ai explicat si mi-am dat seama ca am gresit sa te incadrez intr-o anumita cat. de soferi.. ;-) Imi retrag acuzatiile si imi cer scuze fata de tine.
Dar ce benzina e in RO si ce benzina e afara? Si ce trafic urban e in Bucuresti? Asa ca io n-as compara consumul urban din Bucuresti cu cel din alte orase...
P.S. Ma indoiesc tare de tot de consumul afisat mai sus pentru Logan 1,6. 6,5l/100km in oras? Poate la 1200-1300RPM, caz in care o sa o bage repede in service.
Consum real: 5.7
De mentionat ca am facut 2h intre Predeal si Busteni, in rest am ars-o pe unde s-a putut
Io sunt multumit
Din cate stiu eu testele de extraurban sunt facute la viteze pana in 100kmh nu? Daca vii si spui ca te fura aia ca consumi cu 2 litri mai mult dar mergi 120-140...
declarat 9,5% oras
declarat 5.7% extraurban
la mine in trafic normal ~11% oras
doar daca drumul este perfect lin si merg cu 80kmh am 6%...in afara orasului...
extraurban de fapt ar trebui trecut ca mers pe autostrazi..ca pe DN-uri e mai mult mixt (carute & biciclisti)
mixt declarat 7.1%...la mine e ~8%
Din ce am declarat eu consumuri reale si ce am vazut pe la altii, Kompressor-ul meu sta foarte bine in parametri...
Asadar asta am gasit, asta am luat, sunt multumit de ea mai mult decat as fi fost multumit de alta masina pe care o puteam cumpara la vremea respectiva, iar voua va urez La Multi Ani! Sanatate si virute, S-avem si noi ce bea, manca si conduce!
Bafta multa pan-la anu!
-3.700 km facuti in august pe autostrada cu un mers constant la cca.130 km/h si doar cateva escapade in depasiri (180, 200 km/h)- 8 litri/100 km
(acelasi drum facut cu Alfa 159 1.9 jts a unui prieten dar tinuta marea parte a drumului la 150-160 km/h: 10.5 %);
-in oras (Baia Mare)imi ia intre 10 % (duminica, dimineata devreme sau noaptea), 14% ziua mers normal,calm in timp.zilei, si 17% mers sportiv in cele mai aglomerate ore ale zilei (13-14);
-in afara orasului (22 km, mers la parinti): 8% mers decent, 9.5-10% mers sportiv;
-pe autostrada bucuresti-pitesti, tinuta km buni la 220 km/h, consum instantaneu 15%.
Per ansamblu daca eu circul in localitati si in afara lor ori pe autostrazi la max.20 km/h peste vitezele legale (si cam asta e stilul meu de condus) obtin cu cca. 1 litru peste ce da producatorul.
Este adevarat ca avem si o obsesie legata de consum mai mult de cand comp.de bord a cam devenit dotare de serie pe masina, parintii mei au avut dacii 1300 si,desi sunt oameni modesti, nu dezbateau problema consumului. Pe masina care o au acum (Albea, 80 CP,benzina) pot sa vada cons.dar sunt multumiti ca alimenteaza destul de rar (fata de Dacia 1300) si nu acorda importanta ce zice comp.de bord!
Merci pt atentie si Sarbatori Frumoase tuturor!
Matiz din 2003 4.5 extraurban si 5.8 urban.
Jeep Cherokee 7.5 extraurban si 9.5 urban cu motor de 2.5TDI. acestea sint reali dar conteaza enorm de tipul sofatului si "masura la pantof", la un condus sportiv sa nu va asteptati la un consum redus.
Consum carte: 4,0/6,2 l/100km.
Constatat: 5,5/8 l/100km.
Destul de mare diferenta!!!!
Pana anul trecut am avut un Clio Symbol 1,5 DCI. Diferenta intre consumul din carte si cel real era f. mica.
Consumul de carburant este influentat de foarte multi parametrii. Producatorii nu au cum sa declare 100 de consumuri pentru 100 de regimuri de functionare, ele sunt realizate dupa un standard (ciclu de verificare), ciclu prost sau bun ramane de vazut. Dar exista 3 standarde principale European, American si Japonez, dar sa stiti ca nu difera foarte mult intre ele, cel mai stricy fiind cel America.
la incepu consuma mai putin dar ramane de vazut
se poate si mai bine sa iasa cosumul in oras si pe la vreo 7 % depinde cum pleci de pe loc,cu te mai enerveaza vreunul intrafic etc. media in bucuresti este de 20km/h
-iarna: oras 9-11%, exterior 6-7%
-consumul mediu dat de Renault - 6.5%
conditii: drum de 10km casa-serviciu intre ora 08:00 si 09:00 (fac minim 40 minute maxim 1 ora)
consum urban producator 7.7
consum real intre 10 si 15, depinde de cum conuc, mai nervos sau mai ca mosii
dar se poate obtine consum mai bun pe acelas traseu dar pe timp de noapte, cand e liber
cel mai putin am scos 8.1
consum extraurban de 6%, mes cam cu 90km/h
cel de producator e de 4.9
toate aceste consumuri le am de la indicatorul de consum instantaneu
consumul mediu scos pe 1500km, toti facuti pe acelas traseu, in oras, e de 12%
Pentru o Toyota Corolla 2007, noua, consumul mixt pentru primii 1.500 km a fost de 7%. Mentionez ca nu folosesc decat ventilatia ( treapta a doua din 7 posibile ), temperatura reglata la 20 grade C ( fara climatronic pornit ) iar din kilometrajul parcurs 50% sunt in oras, restul afara....
LA MULTI ANI TUTUROR !
Este clar ca trebuiesc revizuite testele de consum.
Din pacate mentalitatea noastra, a romanilor, este inca departe in urma, ne consolam cu diferente de "numai 1-3 litri" in plus la consum.
Ne consolam cu traficul jalnic din Bucuresti, cu cei 100km de autostrada facuti in 17ani ...
Nea Brucane, mai pune vreo 20-30 de ani.
extraurban 5,5% cu cca.120 km/h - autostrada si 7,8% cu 140-160 km/h - autostrada. Valorile mi se par rezonabile pt. o masina low-cost
Am citit parerile voastre. Bineinteles, ca de obicei trebuie sa fie si pareri pertinente si pline de ura. In fine asa suntem noi si nu cred ca vom schimba vreodata ceva in tara asta, daca nu invatam sa ne schimbam pe noi si daca nu ne schimbam atitudinea asta (as putea spune chiar fascista. Numai ei erau impotriva tuturoro for now reason. Pur si simplu pentru ca erau altfel).
Sa revenim on topic
-Niciodata consumul declarat de constructor nu va putea fi scos de mare majoritate. De ce: Pai din mai multe motive:
1. Conditiile de trafic in orase difera enorm de la un oras la altul. In orase mai mici sau mai putin aglomerate, se poate scoate un cosum cat mai apropiat de cel al constructorului. Bineinteles, ca, acele cifre ale consumului sunt date de cosntructor pentru niste conditii normale (nu ideale). Adica nu plecari de pe loc in tromba, nu motoare subturate si nici supraturate. Consumul cel mai mic nu se traduce automat printr-o fiabilitate sau durata de viata crescuta a motorului. Depinde de voi: Consumati ff putin si distrugeti motoarele, sau preferati sa dati mai mult pe carburant dar sa va tina mai mult.
2. Conditiile din afara. De multe ori consumul pe autostrada e maimic decat consumul in afara localitatilor, tocmai datorita faptului ca motorul merge la o turatie relativ constanta si fara accelerari bruste - a se vedea carutele, limitarile de viteza gropile, camioanele ff lente, etc.
3. Consumul mixt. Deja aici e o alta poveste. Daca faci 500 de km in oras si mai faci vreo 500 km in afara normal ca o sa creasca consumul mixt. Consumul mixt se calculeaza cu , calculatorul de bord resetat la plecarea de acasa (bineinteles la drum lung cu un intinerar prin localitati) si se verifica la intoarcere si nu haotic.
Am un astra h 1.7 cdti. E drept, consumul in oras imi e cu aprox 1-1.5 litrii mai mare si mixtul e cam cum 0.5 litrii mai mare decat cel declarat de constructor. Consumul in afara in conditii normale nu il stiu inca (nu am reusit inca sa fac un drum mai lung. Tot ce am condus pana acuma a fost pe drumuri ff virajate si trecatori-pasul gutai, mesteacan, asa ca nu e relevat, si numai in conditi de iarna. Dar si asa am reusit sa scot un consum de 5.5, ceea ce e destul de apropiat de cel declarat de constructor, si sincer nu l-am menajat deloc). Pe celelalte masini ce le-am avut, benzinare, la drumuri in afara m-am incadrat exact in cosnuml declarat de constructor, dar in oras consumul era mai mare cu aprox 2 litrii.
Deci totul e relativ
peugeot 405, benz. 1,9cmc an 87, "Afara"-10L (cam la 90-100km/h) in oras: 12-17L/100..
Nimeni nu stie cat consuma precis, vb prostii, luati-va biciclete! daca ramaneti la benzina cand acul e spre zero alimentati, ce e asa complicat ?!
Sunt navetist pe 70km minim zilnic ,traversez Rm Valcea de cel putin 2 ori pe zi sud-nord ,masina am luat-o noua.
Foarte multumit de consum se mentine intre 5-6 litri si are demaraj foarte bun in comparatie cu surorile cu toate ca producatorul spune ca e cea mai puturoasa.
Oricum au dreptate cei care spun ca procentele nu sunt edificatoare; Cel mai bine vezi atunci cand mergi cu rezervorul plin ochi si completezi cat ai consumat.
Solenza 1.4 benzină 2004 urban: 9.5(foarte moşnegeşte) - 15 ; extra-urban: 5 (90-100 km/h treapta a 5-a 2-3 oameni) - 15 (5 oameni+bagaje la 150 km/h)
Vw Passat 1.9 tdi 116 Cp 2000 urban: 8.5-11 ; extra-urban: 6-7
Vw Luppo 1.6 benzină 2001 urban: 10 - 15; extra-urban: 6-7
Chevrolet Spark (Matiz) 2005 urban 10-15(mai sportiv); extra-urban: 5(90-100 km/h) - 7
Vw Golf 3 1.6 benzină 1993 urban: 8-9(mers normal); extra-urban: 5-6
Vw, Seat, Skoda 1.2 benzină +2000 urban 12-15
Concluzii:
1. feriţi-vă de motoare mici pe benzină
2. pt cel mai mic consum posibil (5-6 urban, 3-4 extra-urban), ca să nu sărăcească ţara şi să nu mai luaţi ţepe, luaţi-vă motoare 1.2 sau 1.4 turbo-diesel
3. pt cine îşi permite, ca să respirăm un aer mai curat, să mai dispară norii negri de la diesel-urile mai mari de 1400 cmc la plecările de pe loc sau la talpe, cât şi pentru confort în rulare, fără vibraţii sau zgomot mare, luaţi-vă maşini pe benzină cu motoare de la 1.6 în sus
4. maşinile vw, audi, peugeot, mai vechi, de până în 1997 par să consume mai puţin decât cele de după.
5. maşinile japoneze, mai puţin mazda cu motor rotativ, consumă mai puţin decât cele din alte ţări cu capacităţi cilindrice egale, sunt foarte fiabile, dar sunt proiectate să ţină 7 ani, după care încep să se strice, iar piesele sunt considerabil mai scumpe decât la Vw, deci sunt cu două tăişuri!!!
6. Încălzirea globală se datorează intensificării activităţii Soarelui, şi nu poluării, repet, NU POLUĂRII ! Cu atât mai puţin poluarea generată de autoturisme! pt a nu genera panică, s-a dat vina pe emisiile de CO2, legătura dintre CO2 şi creşterea temperaturii nefiind demonstrată! Dacă mergi cu bicicleta produci mult CO2 din respiraţie! Totul conţine predominant carbon, orice carbohodrat, orice proteină, orice grăsime, deci orice lucru aflat în descompunere produce CO2, orice măr, orice frunză, orice creangă. Mersul cu metroul de ex, sau cu trenul, produce foarte mult CO2, prin construcţia traseului de cale ferată şi întreţinere, dar cineva de sus probabil că s-a gândit că avem prea mult lux şi că ar fi mai bine să stăm în ţarcuri şi să ne mişcăm înghesuiţi ca sardinele.
7. Rezervele de petrol nu sunt pe terminate, mai mult, ele se regenerează în zeci de ani, nu mii.
8. Mai puneţi mâna pe carte, că e jale, şi înghiţiţi tot ce vă spun cei de sus! de aia nu se ştie suficient despre motorul cu apă de ex.
Mitsubishi Colt 1.3 2007 urban: 6.7-7 mers economic; extraurban: 5 mers economic (100km/h) - 7 la 140 km/h deoarece e lată şi înaltă şi rezistenţa aerului e mare la viteze mari.
Sunt două maşini sprintene cu motorizări pe benzină economice care rivalizează bine cu diesel-ul, deci se poate şi cu benzină.
Consum extraurban- 11-12 max 130km/h.consum carte 8
Marea problema: COMPUTERUL de bord MINTE !!! Arata consumul cu 13% mai putin!!! Verificat de 5-6 ori,plin pe plin!
Urban 18-18.5l/100km
Extraurban 11.5-12 l/100 km
HONDA ACCORD 2.2 iCTDI -2004
Urban 9-9.5l/100km
Extraurban 6.8-7.5l/100km
Lideri in minciuni sunt germanii, iar acest domeniu este doar unul din multe altele in care mint cu nerusinare.
Vara cu clima pornita, 8.5--9 %. Iarna maxim 9--9.5.In afara orasului cu 4 persoane, bagaje si clima pornita 7-7.5 consum.Are 16.300 km si 1 an jumate. Este o masina extraordinara si....DEUTSCHLAND UBER ALLES !! Nu se compara nimeni cu germanii in ceea ce priveste constructia de masini ! Si cand spun nimeni, ma refer la....NIMENI !
Nu spun ca Jetta nu merge,dar nu se poate compara sub nicio forma !!
oras 5 - 7
int 6-6,5 ext 4,5-5,5
iarna
int 8-9
ext 6-7
Voi daca conduceti ca Bizonii normal ca masina consuma mai mult.