Saab, tot mai aproape de sfârşit: muncitorii vor cere falimentul companiei!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Saab se afundă din ce în ce mai rapid spre faliment. Dacă până acum furnizorii celor de la Saab au fost păsuiţi în ceea ce priveşte plăţile pentru munca pe care o realizau pentru constructorul suedez, de această dată gluma se îngroaşă pentru marca nordică. După ce oficialii Saab au anunţt că nu vor putea să plătească salariile muncitorilor pentru luna iunie, sindicatele care apără drepturile acestora au luat act şi au anunţat că vor cere în instanţă intrarea în faliment a mărcii.
Conform şefilor celor mai mari două sindicate Saab, IF Metall şi Unionen, muncitorii vor trimite o cerere formală de plată în cursul zilei de luni, compania având la dispoziţie şapte zile pentru a răspunde. "După această perioadă, avem două variante de lucru: fie vedem că situaţia s-a rezolvat, fie cerem falimentul companiei", declară Veli-Pekka Saikkala, purtătorul de cuvânt al IF Metall.
Compania suedeză anunţase în cursul zilei de joi că nu îşi va putea plăti salariaţii în această lună din cauza faptului că nu a reuşit să atragă fonduri pe termen scurt.
"Data plăţii salariilor depinde de când şi dacă vom putea asigura fondurile pe termen scurt. E o veste foarte proastă şi lucrăm intens la rezolvarea problemei. Nu avem nicio garanţie, dar nu ne dăm bătuţi", spune Gunilla Gustavs, purtător de cuvânt al Saab.via | Automotive News (înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
-
Jaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
Totusi, speranta moare ultima!
Nu are ce cauta langa nemti. A dovedit ca nu este capabil.
ps: @men: gandesti ca mine ? =))
Tu ai cumpara un Think? sau ai fi dispus sa platesti 35.000 de euro pe un Saab cu tehnologie veche? probabil ca nu.
Saab nu concureaza nici cu VW, nici cu Dacia, Saab nu concureaza cu nimeni. Cine cumpara Saab, cumpara pentru ca este Saab, nu pentru ca ofera pe hartie ceva in plus.
Tehnologie veche? Nu fi naiv, 9-5 e singura masina cu XWD Haldex 4, singura masina cu platforma infotainment Android, 9-3-ul e cel mai performant diesel sub 120 g/km, 9-5 tocmai a fost declarata de IIHS cea mai sigura masina de pe piata, etc.
Problema reala la Saab e ca cineva din interior habar nu are cum se conduce o companie de nivelul si prestigiul Saab (nu ca eu as fi mai competent). Pana nu-si rezolva problemele interne, increderea clientilor va continua sa scada, vanzarile nu vor atinge targeturile scontate. Muller e putin cam fantezist pentru realitatea actuala din industria auto.
@ztele........nu mai ridica in sclavi marca Saab pt ca tot no so salvezi.......
problema constructorului nu este incapacitatea 'cuiva'........
problema este ca marca Saab este incapabila sa ofere ceva mai bun ca adversaru........si aici cifrele vorbesc.......
tripleta germana vinde 1MILION de auto pe an.......Saab daca vinde 50 de mii......
tripleta germana investeste sute de milioane de euro in fabrici noi,in tehnologie,in siguranta in modele propri.......
Saab ce face.......imprumuta de la GM platforme Opel(care sa fim sinceri nu sunt prea stralucite)de aici problema Saab.....nu investesc in cercetare/dezvoltare.......si rezultatele se vad........
"tripleta germana investeste sute de milioane de euro in [...] siguranta" - rezultatul? Saab 9-5 e cea mai sigura masina de pe piata.
Ce face Saab? Concepe motoare si platforme pentru GM. Te rog frumos, daca te depaseste subiectul, ori documenteaza-te, ori nu mai participa la discutie.
Repet: problema Saab e din interior.
chiar crezi ca cei de la conducerea Saab nu stiu sa conduca compania.....
daca masina e 'cea mai sigura de pe piata' are tehnologie de ultima ora....frumusica este.....de ce nu se cumpara...........de ce????
as vrea k Saab sa moara apai sa vedem cine mai concepe platforme si motoare pt GM:)
In recesiune, guvernul german a acordat 300 de miliarde de euro imprumut + 30 de miliarde din programul german "Rabla" producatorilor.
Stii cati bani a primit Saab de la guvernul suedez? Zero.
Stii cine a suportat campania dezastruasa a Cadillac in europa? Saab.
Saab are de livrat in momentul de fata 8.500 de masini (comenzi ferme) pe care nu le poate finaliza din cauza problemei cu furnizorii + 13.000 de masini catre Pang Da.
Cand PSA si Renault au intampinat dificultati, guvernul francez le-a sarit in ajutor. Stii ce-a spus primul ministru al Suediei ieri? "Sa se descurce singuri!".
Deci scuteste-ma cu "investitii de sute de milioane" si prostii de genul, adevarul e altul.
SaabsUnited.com scrie ca luni dimineata va fi finalizat procesul de activare a unui back-up de la imprumutul EIB din mai, de 150 de milioane de euro, si se vor rezolva problemele.
Ramane de vazut.
Si nu e vorba de performante tehnice... un BMW este mai performant de exemplu decat o Alfa si totusi si Alfa se vinde. Asa e si cu SAAB.
In loc de epilog: SAAB nu se cumpara nu fiindca tu, tzenule, avansezi ratiuni anti-SAAB, ci fiindca potentialii clienti ai marcii, mai rari acum decat floarea de colt, initial animati de inteligenta reala si de intentii stilate, se dovedesc totusi destul de influentabili incat sa creada ca tu ai devenit peste noapte "lider de opinie", care, nu-i asa?, ca orice analist infailibil, atotcuprinzator si providential, jonglezi pe varful "deshtului" cu globul pamantesc precum giumbuslucarii din NBA la antrenamentele cu mingea...In definitiv, ca sa te parafrazez sugestiv, cine "nu are ce cauta pe planeta asta"...?
PS: inca o data @ztele a survolat la mari inaltimi prea josnica nimicnicie romaneasca, folosindu-se de argumente implacabile...be strong, man! Pacat ca nu sunt vreo "scula pe bascula"...sigur ai fi avut un 9-3 Turbo X nou-nout rasplata de la mine ;) Oricum, m-ar tenta sa te includ pe lista sacra de prieteni. Stiind ca exista oameni ca tine, parca viata nu mi se mai pare atat de amaruie...
Vorbesti plin de pasiune, felicitari
Suedezii nu au nimic de genul asta, nu protejeaza pe nimeni. Desi au un nivel de trai la ani-lumina diferenta fata de noi (in 2010 au fost a 2-a economie a lumii ca performanta si eficienta), guvernul nu incurajeaza industria, dintr-un motiv sau altul.
Sa nu uitam de Fokker, care s-a scufundat sub privirile guvernului, de Ericsson care se ducea dracului daca nu era Sony, la fel si Volvo daca nu era Geely.
Practic in Suedia sunt sustinute si laudate companiile care merg bine: Haldex, Husqvarna, Ikea, Ericsson (mai nou), SAAB-Grippen, Scania. Opinia publica dicteaza tot, si guvernul e foaaaaaaaaaaaarte atent sa nu cumva sa apara proteste.
Nu stiu daca e bine, realist as spune ca e o piata libera si sa se descurce, dar e greu sa te descurci cand terenul e inclinat.
@SaabCuantic: multumesc de ganduri, respectul e reciproc!
Daca intri pr 4tuning acum, este un thread cu titlul "ce masina v-ati cumpara". Toti copii de 18-20 de ani si-ar lua passat sau skoda octavia.
Nu e vina lor, nu stiu daca e bine sau e rau, dar ma apuca greata cand ma gandesc cum ar fi sa visez la 26 de ani sa-mi cumpar skoda.
Din pacate nu s-a reusit creearea acestui departament in cadrul firmei din Trollhättan si s-a ajuns taman aici... O firma ca Spyker poate fi controlata, dirijata etc financiar de un singur specialist in domeniul financiar, dar asa ceva nu poate fi vorba la o firma cum e SAAB.
Din pacate s-a ajuns la acest paradox: comenzi sunt, masinile se cumpara, din pacate nu au posibilitatea de a produce unitatile comandate...
SaabCuantic, laudabil gandul tau, dar TurboX nu se mai fabrica, a fost o editie limitata, un exemplar nou-nout nu mai exista. Insa exista Griffin, acest ultim 9-3 care e mult mai cizelat decat 9-3 din care se trage TurboX, putin gadilat de Hirsch ajunge la performante asemanatoare ;) In ceea ce priveste comentariile rautacioase, unele care se vor a fi chiar fondate, dat fiind faptul ca au in componenta lor franturi de informatii... asa ceva chiar nu merita a fi luat in seama, sunt precum acele insecte care se izbesc de parbriz... Unica reactie pe care o am la asa ceva este acel zambet despre care chiar tu ai pomenit in primul tau comentariu de la acest articol, zambet care este inevitabil dupa ce ai condus un SAAB, indiferent de model :) Iar ca o reactie la aceasta stire nelinistitoare de la Trolhättan, voi face o plimbare cu micutul meu 900, zambind cu drag cu gandul la suportii de numar de inmatriculare ce le va primi de la SaabsUnited, ca suport pentru muncitorii de la SAAB.
O zi buna tuturor!
SaabCuantic, cine se intereseaza de SAAB in Germania, nu are cum sa nu stie de Heuschmid GmbH. Ei nu iti ofera SAAB-ul in stare optica ca si nou, in schimb toate masinile pe care le iau ti le ofera "rostfrei". Acest cuvant cred ca il gasesti in toate anunturile lor, adica fara rugina. De asemenea, acolo unde este nevoie, se face reparatie capitala. Preturile sunt pe masura, dar unde altundeva mai gasesti de cumparat un 900 care tehnic este ca si nou? Ce imi place in mod special la ei este faptul ca nu sunt axati pe 900, mai exact pe seria suedeza. Lucreaza si la 900 NG, si la 9000, 9-3 si 9-5.
In ceea ce priveste sedanul... tipul acesta de caroserie nu este neaparat cel ce imi atrage privirile, dar asta e doar o chestie de gust. Eu sunt pasionat de designul lui Sixten Sasson, de vechiul SAAB a carul forma este data de doua aripi de avion puse una peste alta. Cand GM a luat decizia de a renunta la hatchback la suedezi, pentru SAAB a fost ceva de genul ca si cum Volkswagen ar renunta la Golf si ar produce numai Jetta. Prin urmare iti dai seama ca astept cu infrigurare creatia lui Castriota, urmasul lui 9-3 si sper din tot sufletul ca vom ajunge sa o vedem si, in primul rand, sa o putem si cumpara, chiar daca astfel de stiri, precum cea de azi, numai asa ceva nu prefateaza.
ztele, ma bucur mult ca ai ajuns pe la ei si ca te-ai distrat cu un 9-5 Troll :) Nu ai cum sa vorbesti asa de SAAB, cum o faci tu, daca n-ai avut ocazia sa te bucuri de produsele lor.
Iata ca am turuit multe azi, insa nu m-am pronuntat despre subiectul in sine: reactia muncitorilor de la SAAB...Eu le-as sugera sa mai stranga din fese, caci sigur nu vor crapa la propriu de foame...Logic, de unde vor salarii daca in uzina nu se produce mai nimic de vreo 3 luni?! Chiar nu apreciaza eforturile pe care le depune conducerea inclusiv in favoarea lor ?! Viseaza la bagheta magica astfel incat aceasta sa transforme iute un munte de cremene intr-un munte de bistari? OK, OK, " avem familii, hrana si datoriile nu tin cont de conditii si termene" , dar mi-amintesc ca in decembrie 1989 eu si familia mea nu mai aveam efectiv ce sa mancam, rafturile magazinelor erau porno si atunci ne-am mutat fortat la tara; noroc cu batranii nostri, care ne-au scapat de tortura lipsurilor materiale...Analog pot proceda si cei din Trollhattan: pana se stabilizeaza situatia economica si se reia lucrul normal, duceti-va , fratilor, pe la rudele voastre daca cumva aveti valente si prin mediul rural, care n-or fi atat de chitroase incat sa nu va permita sederea temporara la ele; in schimbul intretinerii prestati diverse activitati pe langa casa, nu-i nici o rusine, am facut-o noi din postura de copii, aveti rabdare de calugari, ca doar n-o veni sfarsitul lumii taman peste voi, dar a invoca hop-tzop falimentul companiei denota lipsa crasa de atasament la cauza, egoism frustrant si viziuni ideatice dureros de marginite...Magnum argumentum: nicicand, niciunde si nicicum SAAB nu va trece prin stomac! Sa ma contreze vreun alde "pa saab" ca habar n-am care-i treaba aici...Sau sa-mi apoteotizeze teorii snoabe despre bicepsii incordati cu steroizi ai globalizarii si cum sunt programati sa faca doar ceea ce sunt programati sa faca, sic!
@900: Sunt la al 3-lea Saab. Primul a fost 9-3 2.2 TiD, apoi 9000 3.0 V^, iar actualul '01 9-5 2.3 T SE. Urmatoarea, cu ajutorul lui D-zeu, va fi 9-4, sau 9-5 SportCombi.
@Cuantic: "Vocea" care se aude de la Trollhattan este a liderilor sindicali, nicidecum a muncitorilor. Chiar citisem ieri o discutie pe SaabsUnited la care participa si unul din muncitori, care a spus ca au trecut si prin perioade mai grave, nu e problema, dar nesiguranta ii omoara, nu lipsa banilor... faptul ca nu se stie nimic concret, ori e alba ori e neagra.
Pentru cei care nu sunt in tema cu discutia, site-ul Heuschmid este http://home.mobile.de/HEUSCHMID
Si acum hai sa ne gandim si altfel: daca statul suedez dadea bani lui SAAB, unde sa-i fi investit mai intai? Actualul 9-5 era la mijlocul proiectarii, 9-3 urma si el sa fie imbunatatit sa faca fata concurentei, era nevoie de modele in clase noi... asta inseamna foarte multi bani care nu se crede ca ar fi fost recuperati prea curand. Ideea e ca SAAB oricum era in urma concurentei. Nu neaparat tehnologic cat mai degraba moral.
Pana cand SAAB nu isi va imbunatati gama de modele si nu va baga bani in reimbunatatitrea imaginii viitorul va fi sumbru. Nu stiu nici Spyker cat bani mai are.
"asta este doar ce-i puternici pot supravietui..." dupa cum scrii, cred ca esti puternic... mai putin mental.
Am uitat sa scriu cui i-am raspuns:)