Ediția 2016 a Cursei de 24 de ore de la Le Mans a avut un final complet neașteptat. După ce s-au duelat îndeaproape timp de 23 de ore și 56 de minute fără să reușească să se îndepărteze la mai mult de două minute, prototipurile Toyota cu numărul 5 (Davidson, Buemi, Nakajima) și Porsche cu numărul 2 (Dumas, Jani, Lieb) au fost implicate într-un episod dramatic care va intra cu siguranță în istoria motorsportului.
Prototipul Toyota #5 se afla la conducerea cursei, Kazuki Nakajima fiind la un tur și jumătate de finalul cursei și la un minut în fața adversarului direct, prototipul Porsche #2 pilotat în acel moment de Nael Jani. În penultimul tur de circuit, mașina celor de la Toyota a încetinit brusc din cauza unor probleme tehnice și s-a oprit pe linia dreaptă imediat după intrarea în ultimul tur de circuit, iar Porsche a preluat conducerea și a trecut apoi linia de sosire. Porsche a bifat astfel cea de-a 18-a victorie la Le Mans, îmbunătățindu-și propriul record și întărindu-și astfel poziția-record în cea mai cunoscută cursă de anduranță din lume.
24 de ore echilibrate
Până la momentul-cheie al cursei, Toyota și Porsche și-au împărțit perioadele în care au condus cursa, cei doi constructori profitând de faptul că Audi a întâmpinat probleme tehnice la unul dintre prototipuri chiar la începutul cursei, în timp ce al doilea a fost implicat în mai mult incidente care l-au îndepărtat de primele poziții.
În dimineața zilei de diminică, după 18 ore, un prototip Porsche și ambele mașini Toyota se aflau la distanță de doar un minut, strategia de final de cursă părând că va decide învingătorul. După ce prototipul Toyota cu numărul 6 a fost nevoit să intre și să zăbovească la boxe din cauza unei probleme tehnice, afacerea Le Mans rămânea o poveste între o mașină Toyota și una Porsche. Iar finalul a dovedit că Le Mans 2016 a fost mai degrabă pierdut decât câștigat. Pe locul al treilea au urcat cei de la Audi, care au profitat la rândul lor de faptul că Toyota a ratat la mustață să ocupe două poziții pe podium.A doua mașină Porsche (Webber, Bernhard, Hartley) a terminat cursa pe locul al 14-lea, după ce chiar înainte de miezul nopții a suferit probleme tehnice care au oprit-o pentru circa două ore la standuri.
Ford câștigă la revenirea în Le Mans
Luptă fascinantă și la categoria LMGTE-Pro, acolo unde Ford a revenit la Le Mans cu o victorie în fața celor de la Ferrari. Americanii revin astfel cu triumf în anduranță la exact 50 de ani de la momentul în care Ford GT reușea să oprească dominația italienilor de la Ferrari în Le Mans.
Cursa a fost câștigată de mașina cu numărul de concurs 68 (Hand, Muller, Bourdais), care a reușit să termine la puțin peste un minut de locul al doilea, Ferrari-ul #82 condus la linia de finish de Giancarlo Fisichella.
A treia poziție pe podium a intrat de asemenea în contul celor de la Ford, GT-ul #69 (Briscoe, Westbrook, Dixon) aducând "bronzul" de la Le Mans pentru constructorul american.Clasamentele complete pe categorii pot fi consultate pe site-ul oficial al cursei de la Le Mans.
este vorba de masina #5, ati gresit numarul, mai sus este bine
urmeaza un maldar de comentarii.
Cei care vorbesc de fiabilitate ii intreb urmatorul lucru : Toyota TS050 Hybrid este o masina de strada destinata muritorilor de rand ? Nu stiam asta.
Inseamna ca vom putea achizitiona primul produs non fiabil de la Toyota. Urat asa. Dar tinand in vedere : al N- lea produs non fiabil de la VAG x10 . Si mai urat asa .
Si acum ceva pt adevaratii cunoscatori : Toyota a fost primul constructor din lume care a ''aruncat'' in cursele de anduranta de 24h destinate prototipurilor o masina hibrid alimentata pe benzina . Modelul TS030 hybrid a iesit prima data la cursa de la Le Mans din 2012 care a castigat 5 curse de anduranta a cate 6h. Apoi aparitia TS040 care a castigat campionatul mondial de anduranta in 2014 si s-a clasat pe locul al treilea in 2015. TS040 a fost primul hybrid de curse care a folosit o configuratie similara masinilor de serie Toyota : motor termic benzina + 2 motoare electrice ( unu frontal si unul dorsal ) cu ciclul Atkinson .
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_in_motorsports
http://www.toyota-global.com/company/history_of_toyota/75years/data/automotive_business/products_technology/motor_sports/index.html
Eu nu as fi asa sigur in privinta sanselor Toyota de a castiga cursa anul viitor. La fel s-a zis despre ei si la sfarsitul cursei din 2013, dar in anii urmatori au fost mult in urma celor de la Audi si Porsche.
Cred ca putem vorbi de un blestem pentru japonezi in cursa asta pentru ca se afla poate la a 10-a tentativa de a castiga la Le Mans, dupa esecurile din anii 90. Tare ma tem sa nu aiba soarta lui Peugeot si sa se retraga din anduranta, mai ales ca de anul viitor incep campania in campionatul mondial de raliuri cu modelul Yaris care le aduce beneficii de marketing mai mari.
Pai CURSELE DE ANDURANTA TOCMAI FIABILITATEA o testeaza.