S-a inventat radarul care taxează şoferii ce nu păstrează distanţa
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Finlandezii au pus la punct un sistem de radar avansat care merge dincolo de citirea vitezei de deplasare. Botezat Advanced Safety and Driver Support for Essential Road Transport, sau pe scurt ASSET, sistemul foloseşte o cameră cu tehnologie 3D pentru a detecta mai multe nereguli în acelaşi timp.
Pe lângă excesele de viteză, ASSET poate "vedea" dacă un şofer poartă centura de siguranţă şi, mai mult decât atât, poate măsura distanţa pe care un şofer o păstrează faţă de maşina anterioară. De asemenea, ASSET citeşte plăcuţele de înmatriculare ale vehiculelor pentru a verifica dacă toate taxele, implicit asigurarea, sunt plătite la zi.
Asemeni radarelor actuale, noul sistem va fi montat pe maşinile de poliţie actuale şi va putea genera instant mai multe tipuri de amenzi, transmise unei baze de date centrale.
Dezvoltarea radarului a fost susţinută de Uniunea Europeană cu fonduri de 7.1 milioane de lire sterline. În prezent, sistemul este testat în ţări ca Finlanda, Franţa, Germania şi Austria, faza finală urmând să se încheie în decembrie 2011.
Lansarea pe piaţă a radarului ASSET este aşteptată în 2013, fiecare unitate de control urmând să coste aproximativ 55.000 de euro.
via | yahoo
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
-
Nissan urmează să lanseze un nou sistem de asistență conceput special pentru a reduce situațiile în care șoferii continuă să circule pe banda a doua pe autostradă. Noul sistem îl va avertiza pe șofer să treacă înapoi pe prima bandă după o depășire. (20.09)
-
BMW a anunțat că tehnologia specială E Ink de schimbare a culorilor unei mașini ar putea intra în producție până în 2027. Constructorul german își dorește ca toate mașinile sale să fie dotate cu această tehnologie în viitor. (05.09)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Volvo nu renunță la XC90. Va fi produs atâta timp cât va exista cerere
Comentarii (4)