Ministrul Mediului şi al Pădurilor, Rovana Plumb, a anunţat că autovehiculele echipate cu motoare Euro 6 vor fi supuse timbrului de mediu "peste câţiva ani", anunţă colegii de la Autobis.ro. Declaraţia a venit în cadrul emisiunii "Actualitatea în dezbatere", de la Radio România Actualităţi, unde Ministrul Mediului a avut o intervenţie telefonică în vederea clarificării situaţiei privind automobilele cu motoare Euro 4 mai mici de 2.000 cmc înscrise în România în 2009, care trebuie să plătească timbrul de mediu la prima transcriere a dreptului de proprietate deşi au fost scutite de la plata taxei de poluare la momentul înmatriculării în ţară. Rovana Plumb a explicat că această situaţie va avea loc şi în cazul automobilelor cu motoare Euro 6, la vremea când această normă de poluare va fi înlocuită de alte norme mai stricte.
O ordonanţă de urgenţă emisă în 2008 le permitea şoferilor care cumpără un automobil nou în perioada 15 decembrie 2008 – 31 decembrie 2009, echipat cu un motor de până la 2.000 cmc şi care respectă norma Euro 4, să nu plătească taxa de poluare. Respectiva măsură a fost luată de Laszlo Borbely, Ministrul Mediului de la acea vreme, pentru a stimula vânzările de automobile noi.
Din păcate, actualul Ministru al Mediului şi colegii săi vor pedepsi clienţii de automobile noi din 2008 şi 2009, obligându-i să plătească timbru de mediu la vânzarea maşinilor pe care le-au cumpărat atunci, stimulaţi tot de Guvern. La vânzarea respectivelor automobile, cetăţenii vor suferi o scădere a valorii de revânzare a automobilelor în cauză, mai ales că respectivele motorizări (fiind vorba de motoare Euro 4) au cote mai mari ale timbrului de mediu faţă de valoarea taxei de poluare la vremea respectivă. De parcă întregul scandal cu timbrul de mediu nu a fost suficient, Rovana Plumb a declarat că va fi luată în vedere şi modificarea formulei de calcul a timbrului de mediu, pentru a reduce importurile de maşini vechi în cazul în care se remarcă o "invazie" a acestui gen de automobil, favorizat în mod special de timbrul de mediu 2013. În cazul în care acest lucru se va întâmpla, România va rămâne în parcul auto cu vehiculele respective, proprietarii cu banii daţi şi timbrul de mediu plătit, iar guvernanţii cu o nouă formulă de timbru de mediu pe masă. Tot în cadrul emisiunii de la Radio România Actualităţi, ministrul Rovana Plumb a declarat că este luată în calcul şi posibilitatea transformării timbrului de mediu într-un impozit anual, în funcţie de gradul de poluare, cu toate că acest sistem nu prezintă un subiect de actualitate pentru Guvern, arată colegii de la Autobis.ro. Practic, singurul sistem cu adevărat logic pentru taxarea corectă a vehiculelor poluante este respins de guvernanţi în favoarea unui bir care favorizează maşinile mai vechi de 14 ani şi suprataxează automobilele mai noi de zece ani.Via Autobis
Foto AlexandruSolomon/Mediafax
O sa platim impozit si pe flatulatie ca degaja CO2, da-o incolo de tara
Auzi hal de greturi chiaburesti: daca bietii amarasteni vor incepe sa se doteze masiv cu ceea ce-si permit si ei (in afara de sicriul national pe roti), atunci sho pe ei, pe mama lor, sa nu le fie somnul prea dulce. Pai cum de s-a intors USL-ul la 180 de grade fata de promisiunile din campanie, vadind atat de repede o agresivitate antipopulara tipica predecesorilor portocalii? Simplu de ce: tiganul ramane tigan chiar si mutat la palat.
De ce sa plateasca mai mult motoarele euro 4? De cand un diesel polueaza dublu cat un motor pe benzina? De ce platesti mai mult daca ai filtru de particule?
Sunt prea multe chestii ilogice, prostesti, la limita cretinismului in tara asta (ma refer la capitolul auto dar fenomenul din pacate este mai peste tot).
Nu exista un site, o comunitate mai mare unde sa ne strangem cat mai multi si sa se planifice o iesire in strada? Dar ceva concret care chiar sa se tina?
Multumesc.