Esential
42.8 | de milioane de euro este suma plătită de Metair International Holding pentru 99.15 din acţiunile Rombat S.A. |
665 | de salariaţi formează echipa Rombat în România. |
2.24 | milioane de acumulatori a vândut Românat în 2011. |
42.8 | de milioane de euro este suma plătită de Metair International Holding pentru 99.15 din acţiunile Rombat S.A. |
665 | de salariaţi formează echipa Rombat în România. |
2.24 | milioane de acumulatori a vândut Românat în 2011. |
Rombat, liderul pe piaţa de acumulatori aftermarket din România, a fost vândut unei companii din Africa de Sud, informează 0-100.ro. Compania din Bistriţa este furnizorul de acumulatori ai celor de Dacia şi deţine 11 centre logistice în România. Africanii de la Metair International Holding Cooperatief au cupărat 99.1% din acţiunile Rombat contra sumei de 42.8 milioane de euro. Acţionarii majoritari şi membrii conducerii au vândut 90.05% din acţiuni, în timp ce acţionarii minoritari ai companiei Rombat au vândut 9.09% din acţiunile rămase până la completarea portofoliului.
Rombat a debutat pe piaţă în urmă cu 32 de ani, iar cifra de afaceri a companiei a crescut cu 600% din 1990 până în 2010. Vânzările Rombat au crescut cu 700% în aceeaşi perioadă, graţie investiţiilor în valoare de 32.4 milioane de dolari din 1990 până în 2009. Cei de la Rombat sunt liderii pieţei de acumulatori auto în România încă din 1997 şi au o capacitate de producţie de peste 2.6 milioane de baterii pe an.
Compania din Bistriţa are 665 de salariaţi şi se mândreşte cu o reţea de service care cuprinde aproximativ 100 de reprezentanţe la nivel naţional. Mai mult decât atât, Rombat este acreditată ca furnizor regional pentru Renault, furnizor unic Dacia din 1996, furnizor pentru uzina PSA Peugeot-Citroen din Slovacia (din 2008) şi ca furnizor pentru fabrica Nissan din Sankt Petersburg din 2011.În 2011, Rombat a avut o cifră de afaceri de 319 milioane de lei, echivalentul a 75 de milioane de euro şi a vândut 2.24 milioane de acumulatori. Din producţia realizată în 2011, 60% din acumulatorii făcuţi de compania bistriţeană au mers la export, restul fiind destinaţi pieţei interne. Cei de la Rombat au anunţat recent că vor intra pe piaţa acumulatorilor auto destinaţi vehiculelor cu sisteme de frânare regenerative şi cu tehnologie Start/Stop. Respectivii acumulatori utilizează tehnologia AGM VRLA şi au o construcţie diferită faţă de acumulatorii auto convenţionali.
Via | 0-100.ro
Astfel sa întmplat cu marile uzine din România . Le cumpără le falimentează după care le taie la fier vechii şi devenim piaţă de desfacere pt ei .
pt că numai la noi ca la nimeni .
L-au omorat pe Ceausescu cu ajutorul Rusilor si al altor natii ca sa ne lase prada intregii lumi.
Oare cand o sa sa se trezeasca poporul roman si o sa ia atitudine.
*Merg pe ideea ca au cumparat Rombat pentru a se extinde si a vinde si mai mult pe plan extern ceea ce poate fi doar de bine.
Adevarul este ca suntem un popor de lingai si de lasi, ne vindem tara pe o galeata de plastic si o punga de malai.
Ne meritam soarta, ne-a trebuit democratie si am ajuns sa fim condusi de tigani, unguri si mafioti.
Daca nu esti uman nu ar trebui sa ai acces la net dar ........... in romania toate potaile put latra pe strazi pustii.
Grupul care a preluat fabrica are traditie in fabricarea de componente in industria auto. El grupeaza foarte multe marci importante cum ar fi Hella, Valeo etc..
In alta ordine de idei , asemeni cum s-a mai scris, au un plan investitional bun de-a continua investitiile in domeniu si de a cuceri o buna parte din piata europeana.
Decat sa lasi de izbeliste o companie cel mai bun lucru e sa-l oferi unui investitor puternic , care stie cum sa o gestioneze mai departe.
Trebuie sa privim aceste lucruri cu optimism ... :)
In plus au fost de stat..din 1980 pana la revolutie,apoi societate pe actiuni ,cu vreo doua pers fizice actionari principali,pana acum.
La ce bogatii avem noi in tara asta ar fi trebuit sa fim in varful piramidei.
Trebuie sa vina OMV sa ne exploateze zacamintele de gaze naturale si titei pt ca noi nu suntem in stare.
Nu vedeti ca se urmareste prostirea oamenilor, se inchid scolile si se construiesc catedrale, ca sa ajumgem un popor de analfabeti ca sa ne poata manipula.
Nu trebuie sa vezi totul in "negru". Noi suntem in prezent o natiune mai mult sau mai putin imbatranita care ne confruntam ca si ceilalti din exterior cu multe probleme similare.
As dori sa dau exemplu mai multor companii din industria AUTO care au fost preluate de fabricanti puternici . Chiar daca ei au fost preluati , marcile nu au disparut , ele continua sa existe si sa se fabrice mai departe.
Este drept ca la noi multe au fost "cilcate la pamant" dar au renascut unele noi. De exemplu chiar in domeniul bicicletelor , vechile Tohanuri au fost inlocuite cu biciclete moderne -DHS, First Bike etc, echipate cu componente Shimano ...in care lucreaza to romanasi de-ai nostrii.
Nu poti sa te "blochezi" pe piata , piata nu sta pe loc , este dinamica, lumea este pretentioasa, au gusturi , toti ne pricepem la tehnologie , jocurile pe PC deschid o noua forma de exprimare a artei , asa trebuie sa vedem.
Iata internetul ne pune in legatura unii cu altii , trebuie sa fim la maximum de optimisti ..
Salutari si numai bine.. :)))
PS. Marca Saab este o marca supper ... !
Despre mesaj , am inteles foarte bine mesajul trimis. Este in parte adevarat. Dar piata este cea care regleaza conturile. Regulile se aplica indiferent si in toate sensurile.
Am lucrat si eu intr-o societate care pe vremuri se spunea ca nu poate da faliment , deoarece este sustinuta de insusi produsul pe care il fabrica.
Era adevarat , daca colectivul managerial lupta sa-si pastreze piata de desfacere si sa fie interesat de acest lucru.... iesea poate ceva.
Pana la urma n-a iesit nimic , dintr-o societate care putea fi preluata de ex: John Deere sau Caterpillar , a rezultat un ogor semanat cu brusturi.
Cine a gresit , statul ca nu a oferit societatea sa se privatizeze unor fabricanti similari care veneau cu tehnologie sau faptul ca promovand un management inchis, fara perspective si nescolit , un managemant inchistat politic , a condus totul la un faliment structural , general si fara perpective de salvare ???
Avand in fata aceaste perspective , poate ca da , este de preferat , ca decat sa ajunga un simplu ogor, o societate sa fie preluata de altcineva ..
As dori sa fiu poate patron, dar pentru a forma si a cauta o piata pentru meseria pe care o mai am , nu-mi ajung fondurile.
Romanii au plecat in aceasta "cursa" surclasati la toate capitolele, inclusiv in ceea ce priveste minima scoleala manageriala.
Printer altele , am si o diploma in managemant startegic si marketing, pe care nu o mai folosesc, ma uit la ea si zambesc , dar satisfacut ca atunci cand a trebuit , am oferit poate tot ce am putut ca sa fie bine , corect si cinstit.
Acum sunt inginer mecanic , imi fac meseria probabil ca si altii ca mine si am o singura dorinta , anume sa vad cat mai multi tineri scoliti in domenii clare si viabile , de interes , si sa-i vad cat mai iute angajati , din prima chiar si fara experienta.
Suntem o generatie care inca putem oferi tinerilor toata rabdarea , dragostea si dorinta de a face totul pentru ca ei sa reuseasca , tot asa cum probabil am reusit si eu.
Cu stima , si sa speram in mai bine.
Sa stii ca tot comunistii se bazau pe o ecuatie ideologica eminamente indispensabila oricarei economii potente, sanatoase, oneste si...exportatoare, indiferent daca "centralizata" sau "privata", si anume: "Invatamant-cercetare-productie"...Daca lipseste o singura za din acest lant vital, se duc dracului orice efort si orice tentativa, indiferent cat de bineintentionate! Problema cea mai apriga este ca toti ne pricepem fabulos la economie politica, dar nu si la politica economica...Deci cine s-ar agita sa le constientizeze si cretinoizilor si abulicilor de la Putere (care au facut din industrie platouri de turnare pentru filme de groaza si din agricultura cheremul monopolist al unor hoti la drumul mare ca Culita Tarata si Ioan Niculae, aruncandu-i pe muncitori in bratele discretionare ale capitalistilor feroci si pe tarani in refugiul, disperat sau resemnat, al carciumilor satesti), relevanta socioeconomica incontestabila a unui asemenea "silogism" perpetuu si pretutindeni valabil? Nu sunt ultranationalist, dar nici prostul din fundul urbei pe care se muncesc sa-l imbrobodeasca zi de zi "tembeliunile" nababilor imperturbabili...Cu stima, spera tu in mai bine...