După cum ne arată statisticile, românii au importat 101.735 automobile rulate în primele şase luni ale anului. În tot acest timp, în România au fost vândute şi înmatriculate 24.539 de automobile noi, un nou minim istoric al pieţei auto interne, cel puţin de la momentul în care au început să fie contorizate înmatriculările noi.
Reînmatriculările, adică tranzacţiile care au loc cu maşini deja înmatriculate în România şi care au fost oficializate, au numărat 97.846 unităţi. Astfel, piaţa auto second-hand a cumulat 199.581 unităţi, fiind de opt ori mai mare decât piaţa automobilelor noi. Pe lângă acestea, există şi automobilele înmatriculate în alte state, ale căror tranzacţionări nu pot fi cuantificate de autorităţile din România.În raport cu datele din anii precedenţi, rezultatele din primele şase luni ale anului sunt cel puţin îngrijorătoare pentru industria auto, chiar dacă am presupune că piaţa va avea o evoluţie identică în următoarea jumătate a anului, ipoteză informată de specialiştii din industrie. Spre exemplu, în 2011 au fost reînmatriculate 411.439 automobile, de patru ori mai multe decât în primele şase luni ale anului. În ceea ce priveşte înmatriculările de automobile noi, în 2012 au fost înmatriculate 66.436 automobile noi, cu peste 10.000 de unităţi mai mult faţă de dublul rezultatului din primele şase luni ale anului.
Vârful de importuri a fost atins în 20120, cu 214.606 automobile rulate de import.Potrivit celor de la Autovit, cele mai populare modele rulate puse la vânzare în România sunt Volkswagen Golf, Opel Astra, Volkswagen Passat, Ford Focus şi Audi A4. Compacta din Wolfsburg a fost liderul clasamentului în primele şase luni, cu 16.166 anunţuri.STATISTICI ÎNMATRICULĂRI ROMÂNIA (Sursa: DRPCIV)
AN | ÎNMATRICULĂRI NOI | ÎNMATRICULĂRI SH | REÎNMATRICULĂRI |
2009 | 116.012 | 212.836 | 349.404 |
2010 | 94.541 | 214.606 | 377.947 |
2011 | 81.709 | 94.488 | 411.439 |
2012 | 66.436 | 174.950 | 356.607 |
Via Autovit | Sursafoto
intrebarea care se pune: ce va fi anul viitor, in 2014 ???
Lumea are nevoie de masini pentru a se putea deplasa, deci e un rau necesar in viata de zi cu zi, dar sa zicem ca ai in plan un buget de 10-12000 de euro pentru o masina (ceea ce pentru multi e foarte mult, si de aceea e plin de masini de 1-2-3000 de euro de peste 10 ani vechime). Dar sa zicem ca am avea 10-12000 de euro...pai ce masina noua poti sa iti cumperi de banii astia ? In principiu Logan. In schimb, daca vrei sa zicem un pic mai mult, pai te uiti la un model second hand, un Golf sau o Astra, ca tot se spunea in articol care sunt cele mai cautate, ai de ales intre benzina sau diesel, dotari bune sau chiar foarte bune, preturi pe la 6-7-8000 euro in functie de an/rulaj/dotari/stare. Iar la banii astia iti convine, pentru ca mai dai pana in 1000 euro sa o inmatriculezi cu tot cu taxa lu peste, si pana in 10-12000 de euro ai bani sa circuli, ai bani pentru asigurare, ai bani pentru piese de schimb.
Plus ca, cine naiba e de vina ca prin Germania aia grijesc de masini, si foarte multe arata de parca sunt noi chiar daca au cativa ani vechime si un rulaj de peste 100-150.000 km. Masinile alea ruleaza pe drumuri bune, cu combustibil si consumabile bune si schimbate la timp, conform cartii de service. Pai atunci masinile alea mai duc pe putin 5 ani, chiar si pe drumurile de la noi, pentru ca sunt in starea care sunt si la pretul care sunt.
Nu e vorba ca romanii importa masini second hand...pana la urma mare parte din Europa Centrala si de Est importa masini, mai ales din Germania. Treaba ar trebui sa fie mai echilibrata. Nu e normal sa se comercializeze cateva mii de masini noi, iar cele second sa fie cu zecile de mii. Asta denota nivelul extrem de scazut a puterii de cumparare si nivelul economic dezastrus. Industria auto si cea orizontala reprezinta undeva la 10 % din industria mondiala, deci e un element destul de important, in care foarte multa lume e antrenata, pe langa cei care lucreaza efectiv in domeniu cat si familiile lor, deci vorbim poate de sute de milioane de oameni. Daca aia ce produc nu vand sau vand putin apar fenomene asemanatoare celor de la inceputul crizei, cand orase/zone gen Detroit aproape ca au disparut din punct de vedere economic, pentru ca toata zona se baza pe industria constructoare de masini. Da, masinile noi sunt scumpe, da lumea nu mai are bani, dar situatia nu se va imbunatatii prea curand, veniturile nu vor fi ca cele de dinainte de criza poate pentru urmatorii 10 ani, daca nu mai mult, iar atata timp cat de exemplu bancile nu vor lasa garda putin mai jos, sa nu mai aiba criterii stupide si nu vor mai fi asa constipati in a ajuta cu credite, date nu pe buletin ci pe nivelul de venituri curente, pentru ca pana la urma astea sunt vremurile, ne vom uita la soare si ne vom sufla in degete.
economic, vorbind, anul asta ESTE MULT MAI RAU decat anul trecut....... si anul viitor va fi si mai rau :(
masinile NOI au preturi MARI, acum, chiar daca sunt promotii interesante aici => http://www.automarket.ro/promotii/.
ANUL ACESTA este cam ultima ocazie sa-ti cumperi masina noua, daca ai bani, si spre toamna vor fi reduceri si mai mari....
OK, vrei masina SH? cumpara ce vrei tu................ nu ma intereseaza..... ideea este ca nu sunt bani, lumea e tot mai saraca...... si chiar si o masina SH, s-o intretii, devine pe zi ce trece un LUX :(