Volkswagen a confirmat la începutul acestei săptămâni că a identificat emisii mai mari de dioxid de carbon la 800.000 de maşini comercializate în Europa, element care a stârnit o reacţie dură din partea autorităţilor europene.
În contextul unei lipse de încredere în producătorul german, Comisia Europeană a trimis o scrisoare tuturor statelor din Uniunea Europeană în care solicită ca fiecare ţară în parte să extindă cercetările şi pentru emisiile de dioxid de carbon.
Astfel, până la sfârşitul lunii noiembrie, România şi celelalte 27 de state membre trebuie să cerceteze modul în care Volkswagen a implementat sistemul prin care a păcălit testele de emisii. "Miza este încrederea publică. Avem nevoie de toate faptele şi de aplicarea cu rigurozitate a legislaţiei existente", a explicat un purtător de cuvânt al Comisiei Europene.
Practic, România va efectua o serie de teste ale maşinilor Volkswagen pentru evaluarea emisiilor de dioxid de carbon.
În plus, Comisia Europeană a solicitat României să transmită câte maşini noi înmatriculate în 2012, 2013 şi 2014 au fost afectate de scandalul emisiilor.Via Reuters
Sa va usurez unpic munca:
"2009 to 2015 TDI Volkswagen Golf, Jetta, Beetle and Audi A3s, and the 2014 to 2015 Passat. All are powered by the company’s 2.0-liter turbodiesel four-cylinder engines"