După două luni de imagini oficiale care au prezentat pe rând detalii legate de noul Rolls-Royce Wraith, preziua Salonului Auto de la Geneva aduce cu sine primele fotografii oficiale ale celui mai nou model care intră în portofoliul constructorului britanic de lux. Noul Rolls-Royce Wraith preia caracteristicile care au făcut cunoscută marca britanică, dar schimbă complet targetul clasic al mărcii. Cu două uşi, un look de coupe şi cu doar două locuri dedicate pasagerilor, Wraith - al cărui bază este modelul Ghost - devine cel mai sportiv model creat vreodată de producătorul din Goodwood.
Caracteristicile de design şi structură sunt completate de faptul că Wraith are un ampatament cu 18.3 centimetri mai mic decât cel al lui Ghost. Lungimea a scăzut cu 13 centimetri, în timp ce înălţimea a coborât şi ea cu 4.3 centimetri, favorizând astfel aspectul de coupe al modelului.
Motor V12 de 630 CP şi 800 Nm
Partea estetică este dublată de un motor V12 care produce 630 de cai putere şi vine cu un cuplu maxim de 800 Nm, Rolls-Royce Wraith devenind astfel cel mai puternic model din istoria mărcii din Albion. Pentru a face faţă cererilor clienţilor care îşi doresc un model ceva mai capabil la capitolul dinamică, Rolls-Royce anunţă un set de suspensii sensibil mai rigide, direcţia fiind şi ea modificată pentru a face faţă cerinţelor sportive.
Totuşi, "sportiv" pare să fie un termen uşor forţat pentru noul Rolls-Royce Wraith, oficialii mărcii susţinând că modelul nu se adresează celor care vor dinamism cu orice preţ: "Chiar dacă Wraith împinge brandul nostru într-o nouă direcţie, evoluând astfel încât să sperăm că va atrage clienţi noi şi poate ceva mai tineri, modelul nostru rămâne un Rolls-Royce, iar sentimentul de 'pat de aer' pe care îl cunosc clienţii noştri rămâne un element important din ADN-ul maşinii", spune Torsten Muller-Otvos, directorul companiei britanice.Elemente tehnologice prezente în premieră pe o maşină
Modelul britanic va costa la lansare în jur de 250.000 de euro. Printre noutăţile tehnologice pe care le va oferi în acest preţ se numără preselectarea treptei de viteză a cutiei ZF cu opt trepte în care maşina trebuie să se afle pe următoarea porţiune de drum prin consultarea GPS-ului şi a itinerariului optim sau controlul vocal optimizat al întregului pachet multimedia. În plus, controlul sistemelor se poate realiza şi cu ajutorul touchpad-ului de pe consola centrală care poate fi operat prin comenzi de tipul "pinch and pull", la fel ca orice telefon mobil inteligent de generaţie nouă.
La interior, cei 250.000 de euro le vor oferi clienţilor materiale preluate direct de la Phantom, vârful gamei Rolls-Royce, implicit plafonul care imită cerul înstelat prin 1340 de LED-uri şi care va fi montat în premieră pe un model din afara gamei Phantom.Modelul Rolls-Royce va ajunge în posesia clienţilor interesaţi începând cu toamna acestui an. Conform declaraţiilor oficialilor mărcii, principalele pieţe pe care Rolls-Royce le-a avut în vedere au fost Statele Unite, Europa şi Orientul Mijlociu.
Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Echipa Automarket se află în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă prezintă live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
Si ce indruga seful design-ului RR? Acele trei caracteristici pe care le-a invocat reprezinta exact pilonii pe care se fondeaza si cu care se justifica firma-mama, BMW! "Mi s-a spus"......De catre cine, frate? Si cu ce scop? Mi-ar veni greu sa cred ca BMW i-ar fi poruncit sa faca din RR un BMW mai tipator in lux. De fapt, doar in mintea acestor juni zurbagii de tip "new age", carora cica se va adresa Wraith, limuzina trebuie sa-si incordeze muschi sport nespecifici, inserati prin transplant ideologic. Ei sunt fix beizadelele de marafeti-gata care se ambitioneaza sa le dea peste bot taticilor sobri, "invechiti in conceptii", uzand tot de marcile preferate ale babacilor "reusiti in afaceri", ca sa "dea bine la CV" (ce naste din pisica......va perpetua naravurile comunismului in Romania la nesfarsit :D), dar, hm, "adaptate nevoilor juvenile", caci, nu-i asa?, numai rotile unei masini "smechere", care slalomeaza iute pe strada printre harburile "ratatilor", o determina pe o pitzi de consum sa cada si ea cu rotile pe spate. Tot din cauza acestor nevertebrati necopti la debla si impietriti in nesimtire, s-a ales praful (dar pe alte meleaguri decat cele europene) si de filosofia Cadillac......Mai-mai ca-mi vine sa regret Maybach.
Deci, daca si RR isi va pierde aura de farmec consacrat, inconfundabil, slutindu-se cu coupe-uri sau sedane, atunci va pieri in mod garantat si ultimul bastion al notiunii sacramentale de limuzina in lumea auto. Ar mai ramane Lincoln (oarecum, in inteles formal, dupa rezonanta istorica, deoarece aduce mai mult cu Buick ca silueta, iar interiorul nu te extaziaza), dar ma indoiesc ca va exercita vreodata asupra noastra acelasi impact imagistico-emotional precum omoloaga engleza. Poate doar pentru niste pasionati sporadici, de ici-colo, insa si aceia supusi compromisului.
http://silodrome.com/rolls-royce-phantom-iii-aero-coupe/
http://www.carsbase.com/photo/photo_full.php?id=93432
http://suv2hatchback.com/wp-content/uploads/2012/12/Rolls-Royce-Phantom-I-Jonckheere-Coupe_12.jpg
http://suv2hatchback.com/wp-content/uploads/2012/12/Copy-of-rolls_royce_phantom_1_jonckheere_08.jpg
Interiorul pare super OK, exceptand cupola.
Pacat!
inexorabil=saabcuantic=giga motors=gica contra=...
Cu mici exceptii, asta-i este ''stilul'': hrrr... mrrrr... hauuu... offf... bleah... pleosc... fleosc... ;)
Poate inca nu s-a inteles in esenta: eu ma exprim numai pentru cine vrea sa ma urmareasca si cu care pot intretine un dialog normal si placut, iar amatorii de greturi izvorate din exclusivism, ura si intoleranta, carora li se pare o mare isprava sa se chinuie sa depisteze cusururi cu orice pret (la altii, doar nu la ei insisi) si sa se erijeze in consilieri "profesionisti" (cu experienta acumulata in Occidentul avansat si civilizat, stiu!) ai celor "inferiori", "needucati", "neintegrati", "psihopati" si "incorecti politic", ar fi de preferat sa se abtina. Oricum, n-am de ales decat sa relationez cu foarte putini useri AM - dan_grc, LauCalin, BaditzaEx, mip, mntsn, kumite, zarnesteanu, Lache, AndreiRN, Mafia, ztele, chiar si Suedezu (ordinea celor enumerati este pur aleatorie, nu preferentiala); deja mi-am creat o impresie de ansamblu despre fiecare dintre ei. In schimb, traficantii de sensuri si de etichete, cantonati in limitele lor native, dar care se autoamagesc ca sunt niste asi "neemotionali", "drepti" si "inexorabili" ai psihometriei pe criterii stiintifice si care se hazardeaza sa ma stampileze in fel si chip doar fiindca asa se simt "eliberati" din vasul sub presiune al dispretului proletar, nici nu exista in acceptia mea si se vor convinge ca asa ma voi si purta de acum incolo.......In definitiv, chiar daca nu pot fi cea mai integra persoana din lume, tratez agreabil pe oricine ma asigura ca pune pret pe conduita mea civica si pe personalitatea mea ca atare, fara sa-mi pretinda nici sa ma "schimb", nici sa fiu pe placul lui. Iar cine considera ca n-ar fi un gest deplasat sau imprudent sa apeleze si la ajutorul meu, in orice problema, chiar si daca n-as fi competent sa ma pronunt, dar solicitandu-mi un sfat sincer, de suflet sau de constiinta, daca ar fi multumit si ar capata incredere pe parcurs, imi poate deveni si prieten, caci, pentru mine, in viata asta bicisnica, prietenia adevarata inseamna lucrul cel mai pretios! Vorba aceea valabila in automobilism: motoarele vin si se duc, prietenii raman! Se spune, cu just temei, ca, cu cat te bucuri de mai multi asemenea semeni, cu atat te apropii mai mult de Dumnezeu. De fapt, nu exista porunca mai sfanta pentru om decat iubirea de aproape! Restul inseamna......desertaciune. Chiar daca este frumos ambalata.