Rolls-Royce: Clienţii noştri nu-şi doresc un Rolls electric

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 14.03.2012
Rolls-Royce a anunţat că prototipul electric 102EX, prezentat anul trecut la Geneva, nu e dorit în versiune de serie de clienţi. Soluţia? Un motor electric ajutat de unul pe benzină, care să joace rol de generator.

În timp ce constructorii de volum încearcă să inventeze o nişă a modelelor electrice, pe care le prezintă ca o imagine a viitorului în industria auto, constructorii de lux anunţă că sistemele de propulsie 100% electrice nu sunt încă viabile nici măcar pentru clienţii proprii. Rolls-Royce - marcă ai cărei clienţi nu ar trebui să aibă probleme de autonomie, de timpi şi spaţiu de încărcare sau de preţ al energiei electrice, a anunţat că prototipul 102EX, prezentat anul trecut la Geneva, nu va fi dezvoltat în serie.

Concluzia celor de la Rolls-Royce vine după ce prototipul electric - în fapt un Phantom cu sistem de propulsie 100% electric - a fost plimbat la evenimente în toată lumea, unde au fost culese opinii şi reacţii de la 500 dintre clienţii mărcii. Răspunsul lor a fost însă unul negativ.

Conform celor de la Rolls-Royce, chiar dacă aceştia au fost impresionaţi de performanţe, de acceleraţia şi de silenţiozitatea conceptului electric, principalele probleme au fost reprezentate de reprizele mari de încărcare (între 8 şi 20 de ore pentru 102EX) şi de faptul că autonomia reprezintă o bătaie de cap chiar şi pentru oamenii cu bani.

Soluţia Rolls? Un sistem de propulsie electric cu motor adiţional pe benzină care să joace rol de generator şi care să extindă autonomia.

Adică sistemul regăsit în dotarea lui Chervolet Volt şi Opel Ampera. "Această soluţie este una viabilă şi nu excludem dezvoltarea unui model care să o ofere în versiune de serie pentru clienţii noştri", spune Torsten Muller-Otvos, CEO-ul companiei britanice.

via | BMWBlog

Comentarii (2)

  • Este clar ca potentialul energiei electrice este mult mai mare decat al combustibililor fosili .. este doar o chestiune de timp pana cand masinile o sa migreze catre electric ... ca doar nu o sa avem, in viitor, farfurii zburatoare diesel :)
    ... problema sta in faptul ca au inceput migratia inainte de a avea tehnologia necesara migratiei ... de unde si preturile fantastice ale masinilor electrice sau hibride.
    8 3
  • AndreiRN
    Lupte reale
    Technologia exista de zeci de ani dar monopolul petrolului a facut ce a putut si inca face pt a impiedica abandonarea produsului lor.
    Si pe langa asta guvernele europene primesc mai mult de jumatate din pretul de la pompa asa ca nu au niciun interes real de a isi taia singuri creanga de sub picioare.
    Toyota a spart ghiata si inca in prezent nu sa gasit nimeni sa faca un sistem mai bun si mai fiabil decat al lor.
    India este una din tarile care nu are handicapul petrolului si a produs vehicule cu propulsie nepetroliera foarte promitatoare si de asemenea hibride cu un consum fantastic de redus.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru