La capătul unei ample campanii de teasing, Polestar a oferit miercuri primele imagini și detalii tehnice despre cel de-al doilea model al brandului de performanță dedicat de Volvo.
Pe numele său Polestar 2, noul model electric se anunță unul dintre primele modele capabile să lupte de la egal la egal cu Tesla Model 3, atât din punct de vedere al performanțelor, cât și al prețului de comercializare.
Polestar 2: date esențiale:
● Polestar 2 este dezvoltat pe platforma Compact Modular Architecture (CMA) deținută de Volvo, care a mai fost utilizată de modele precum Volvo XC40. Producătorul nu a oferit detalii despre dimensiunile modelului;
● Designul este o adaptare mai "curajoasă" a celui întâlnit pe primul model al producătorului, Polestar 1;
● Pe piața din Europa, modelul va fi oferit cu faruri Pixel LED, însă Polestar nu explică în detaliu care sunt caracteristicile acestora comparativ cu farurile LED standard, care vor fi oferite în SUA. Producătorul menționează însă că farurile Pixel LED nu sunt încă omologate în SUA și Canada;
● Logo-ul Polestar este iluminat în așa fel încât să se reflecte pe plafonul panoramic din sticlă al modelului;
● Șasiul standard al modelului poate fi acompaniat de un pachet de performanță Performance Pack care îmbunătățește dinamica în timpul condusului prin utilizatoarea unor amortizoare Öhlins, frâne Brembo și jante de 20 inch, la care se adăugă o serie de elemente vizuale precum centuri de siguranță aurii;
● Interiorul lui Polestar 2 este inspirat din cele oferite de Volvo și este foarte minimalist, cu puține butoane fizice;
● Pe planșa de bord este poziționat vertical un ecran touch cu diagonală de 11 inch care rulează un sistem de infotainment bazat pe sistemul de operare Android dezvoltat de Google;
● De altfel, Polestar 2 este unul dintre primele modele care utilizează noul sistem de infotainment bazat pe Android, iar printre avantaje se numără integrarea puternică cu o serie de aplicații dezvoltate de Google;
● Printre ele se numără inclusiv Google Assistant (care va permite controlul prin voce al unor funcții), Google Maps (care include o serie de funcții adaptate pentru mașini electrice) sau magazinul de aplicații Google Play Store. Volvo a oferit anterior o demonstrație a noului sistem de infotainment;
● Polestar 2 integrează tehnologia Phone-as-Key care ușurează posibilitatea de a împărți mașina cu alți membri ai familiei sau cu prieteni;
● Din punct de vedere tehnic, Polestar 2 folosește două motoare electricemontate pe fiecare ax pentru a oferi tracțiune integrală. În total, cele două motoare electrice generează 300 kW, echivalentul a 408 cai putere, în timp ce cuplul maxim este de 660 Nm. Polestar menționează de asemenea că modelul va avea nevoie de mai puțin de 5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, fără să ofere însă o valoare exactă;
● Bateria are o capacitate de 78 kWh, este formată din 27 de module, este poziționată sub podea și oferă o autonomie oficială de 500 de kilometri, conform standardului european WLTP;
● Cel puțin pentru moment, Polestar nu oferă niciun fetaliu cu privire la eventualele sisteme de asistență integrate pe noul model;
● Pe piața europeană, Polestar 2 va avea un preț de pornire de 39.900 de euro. Cu toate acestea, în primele 12 luni de producție, constructorul va produce doar versiunea de top a lui Polestar 2, care va fi comercializată pentru 59.900 de euro. Toate comenzile pentru Polestar 2 vor fi plasate online;
● Ulterior lansării inițiale, modelul va fi disponibil și pe bază de abonament; Producția lui Polestar 2 va începe în prima parte a anului 2020 și va avea loc exclusiv pe piața din China;
● Principalul rival al lui Polestar 2 va fi practic Tesla Model 3, de la care Polestar a preluat practic inclusiv strategia cu privire la lansarea inițială a versiunii de top înainte de comercializarea versiunii de bază mai accesibilă.
Via Polestar
Unde este PSA?
unde este FCA?
un Volvo deţinut de chinezi cu mai puţine resurse, le-a luat faţa.
Ruşinos.
Mai clar: versiunea 4x4 de 408 CP costă spre 60.000 € (cam la fel cu Tesla 3 non-Performance destinată Europei, cu aprox. aceeași autonomie + dinamică, deși cu vreo 50 CP și 4 kWh mai puțin dotată), iar *ieftineala* ulterioară ulterioară Polestar-2 de 40K nu se știe ce și cum va presta.
Nu mai zic că n-are șasiu, că nu-i Jimny sau Wrangler - cel mult tren de rulare.
Și-o ultimă opinie de *ignorant cu păreri*: :-) n-o fi top-model nici 3-ul Tesla (cam prea consensual ca stil), dar concurenta ei chino-scandinavă-mi pare... ciudat-prismatică.
Iar din unele unghiuri chiar urâțică (din 2/3 față - nu însă.)
Seamana destul de mult - in ceea ce priveste caracteristicile tehnice si acumulatorul - cu TESLA Model 3.....
Mi-ar fi placut - sa fiu sincer - o autonomie de minim 600 km WLTP, mai tarziu probabil peste 2 sau 3 ani.....
Pare sa aiba si o GARDA LA SOL decenta pentru drumurile si .....mai ales .... gropile noastre, cele de toate zilele....
Ma indoiesc ca va costa chiar 40.000 Euro varianta cu autonomie 500 km WLTP dar AR FI UN PAS MARE INAINTE !!!!
Bravos VOLVO !
Mucalitul de serviciu intreaba:.....Si va obtine tot 5 stele la siguranta, aidoma modelelor produse de TESLA ?! VOLVO este renumit pentru siguranta modelelor lor.
Model 3 este cea mai vanduta masina electrica la nivel mondial! Asta spune multe despre masinuta lui Musk.
Vanzarile pe 2018
model3 -145,846
leaf - 87,149
Constructorii japonezi pe hibride (pentru reducerea consumului )
Constructorii americani pe benzina (ca la ei e ieftina asa ca nu si au batut capul cu reducerea consumului in mod deosebit.
Schimbarea nu putea sa vina decat de la un constructor nou pentru ca masina electrica nu e compatibila cu modelul de business actual si va falimenta servisurile si imbogati producatorii de baterii doar, masina electrica va deveni "norma" in urmatorii 10-15 ani.
Momentan nu exista niciun producator european serios de baterii pe piata , de unde baterii ieftine pentru masini europene ?
E pe YouTube o comparatie intre o Tesla care a facut 500.000 de km cu 10K dolari costuri totale si estimau ca la un BMW seria 7 sau Mercedes clasa S costurile ar fi fost de circa 100K USD pentru acelasi kilometraj.
Capitalizarea bursiera a Tesla a depasit BMW si Ford deja desi Tesla nu face nici macar 500.000 de masini pe an deocamdata.
Nu vrem decât să te chinuim.
Suferința ta e plăcerea noastră. Și nu ne vom opri până nu-ți vor da lacrimile.
:P
0 la 100 in 4,7 secunde
Lungime 4607 mm
Latime 1859 mm, cu tot cu retrovizoare
Inaltime 1478 mm
Ampatament 2735
O zi buna