Dacia în 2011: scădere în România, creştere în Europa

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 17.01.2012
Dacia Duster este modelul care a reuşit să menţină Dacia în 2011 aproape de nivelul maxim istoric atins în 2010. Cu 343.233 de maşini vândute în toată lumea, constructorul de la Mioveni a înregistrat o scădere cu 1.5% faţă de anul anterior. Motivul: scădere de 16% pe piaţa din România.

Dacia şi-a prezentat astăzi, într-o conferinţă de presă, rezultatele comerciale ale anului care tocmai s-a încheiat. Printre punctele înalte atinse de Dacia în cursul anului 2011 se numără cifre-record ale livrărilor pentru Duster, un record absolut de vânzări în afara României şi o cotă de piaţă de 3.5% pe cea mai importantă piaţă pentru Dacia, cea franceză. Per total, vânzările constructorului român au scăzut uşor faţă de anul-record 2010 (-1.5%), acest lucru datorându-se mai ales scăderii de 16% de pe piaţa din România.

Automarket vă subliniază cele mai importante informaţii din comunicatul de presă Dacia.

DACIA ÎN 2011

  • Vânzări totale: 343.233 de vehicule. 
  • Scădere cu 1.5% faţă de anul anterior, când Dacia a vândut 348.723 de maşini în toată lumea.

DACIA ÎN ROMÂNIA

  • 30.867 de maşini vândute
  • Scăderea faţă de anul anterior (36.730 de maşini) este de 16%.
  • Scăderea Dacia este mai accentuată decât media pieţei (8.3%).
  • Cota de piaţă Dacia în România: 28.9%.
    În scădere faţă de 2010 (31.7%).
  • 40% dintre livrări au fost reprezentate de vânzări de flote.
  • Aproape 50% dintre maşinile vândute de Dacia au avut loc prin programul Rabla.

    MODELE
  • Logan sedan rămâne cel mai bine vândut model: 15.830 de unităţi, mai mult de jumătate din totalul Dacia.
  • Împreună cu versiunile MCV, Van şi Pick-up, cifra Logan ajunge la 21.101.
  • Duster (7252 de înmatriculări) a devenit al doilea model ca volum în România, după Logan.
  • 95% dintre clienţii de Duster au ales versiunea de vârf Laureate. 
  • Duster este de departe lider în segmentul 4x4 în România.

Vânzări Dacia pe modele în România în 2011

Model

Unităţi

Sandero (inclusiv Stepway)

  2 519

Logan berlină

15 830

Logan MCV

  2 741

Duster

  7 252

 

 

Logan VAN

  1 634

Logan Pick Up

    896

Total

30 867

 

DACIA PE PIEŢELE EXTERNE

  • 312.366 de maşini vândute pe toate pieţele.
  • 240.470 de maşini vândute în Europa.
  • FRANŢA: Cea mai importantă piaţă.
    Peste 94.000 de maşini vândute.
  • Cota de piaţă Dacia în Franţa: 3.5%.
  • GERMANIA: Dacia a crescut cu 7.8% faţă de anul 2010: 43.452 de maşini vândute.
  • Cota de piaţă Dacia în Germania: 1.37%
  • ITALIA: +15% pentru Dacia pe o piaţă care a scăzut cu 11%: 26.838 de maşini vândute
  • Cota de piaţă Dacia în Italia: 1.5%

Top 10 destinaţii export în 2011

 

Ţară

  Unităţi

Franţa

     94 278

2

Germania

     43 452

3

Italia

     26 838

4

Turcia

     21 339

5

Algeria

     19 242

6

Spania

     15 641

7

Belgia

     14 700

8

Polonia

      7 382

9

Elveţia

      6 051

10

Austria

      5 697


  Maroc (centru de producţie Dacia)     22.356

Comentarii (13)

  • Dacia are o pondere sanatoasa in vanzarile grupului - Bravo Renault ! ;)
    16 3
  • Macici
    RA RA RA
    Ce prosti sunt Nemtii astia. La banii de pe Dacia isi luau un Treiar frumos cu numere de BG, sau un Audi A seiz, de statea Munchenu in coada. De $asesuteSEL nici nu mai zic. Ce sa le faci ma, niste comunisti.
    16 13
  • Cineva
    @Macici
    Normal ca daca pui Logan langa un seria 3 din 2000 e diferenta uriasa !
    Dar daca omul vrea masina noua si nu are bani de ceva mai bun, Dacia e cea mai ok la banii aia.
    Daca e sa o luam asa, tot veche si uzata ajunge dar stie propietarul ca a fost a lui de noua si e uzata de el nu de altu. Oricum cu 5000 de euro gasesti super masini second FOARTE BINE INTRETINUTE care isi merita banii.
    Iar la noi marca DACIA e o problema...lumea e satula de ea si are amintiri urate.
    5 16
  • Cineva
    ps. Logan actual se compara cu o masina veche premium aparuta in
    1990-93. Ce e trecut de 95 e peste Logan cu mult. Logan actual in afara de normele de poluare, e la nivel de Audi 80.
    5 14
  • andrei
    DAR ....
    Totusi Dacia sfideaza criza cu modele aproape ieftine la prima vedere, tredul este in scadere ar trebui sa se trezeasca si sa ofere totusi ceva in afara de 4 roti cu ceva intre ele . Un logan brand new ar fi de preferat cel vechi eu zic sa ne plecam capul in fata lui si sa ii oferim totusi o binemeritata Pensie..2012 este anul schimbarii pt toti
    2 1
  • avand o cota de piata apropiata de limita de intrare in Mensa este clar ca dacia se adreseaza numai nemtilor inteligenti ...

    interesant este ca primesti voturi negative cu nemiluita si cand zici de bine de dacia :))
    4 2
  • @andrei
    ai mersi cu Audi 80? spui tu ca doar norma de poluare este diferenta? In rest interior, materiale, tinuta...sunt exact ca la Logan? Ai fost destul de indulgent
    1 7
  • In primul rand Dacia este principalul motiv pentru care la Renault nu prea a fost criza.
    In al doilea rand unul din principalele motive pentru care Dacia se vinde foarte bine e faptul ca, de exemplu un neamt, isi permite sa-si cumpere o masina noua cu 3-4 salarii medii. Cand face chestia asta el nu va compara ca romanul Logan nou cu Golf nou care costa dublu (nici macar cu C'eed) pentru ca el e constient ca zicala "cat dai atat face" este adevarata.
    In al treilea rand nu cred ca e un roman care si-a cumparat Logan pentru ca si-a dorit neaparat Logan. Eu cred ca si-a cumparat pentru ca a vrut o masina noua din principiile generale care tin de o masina noua si cam atat.
    3 4
  • .marius.
    Dacia e facuta sa creasca pe segmentele de piata unde trendul vanzarilor auto este in scadere.Daca mai multi oameni au ramas fara slujbe sau au locuri de munca mai putin bine platite, e normal sa se orienteze spre produsele pe care si le permit si cum cateodata esti prea sarac sa iei lucruri ieftine...
    E destul de logic. Ca si atunci cand PIB-ul scade, daca rata somajului creste.
    Felicitari oricum pentru rezultatele in extern !
    1 1
  • -1,5% nu este rau
    Nu cred ca scaderea de -1,5% este o drama cu practic 3 masini la sfarsit de viata (Logan, Sandero,MCV) si cu un Duster la care RENAULT nu se astepta la un mare succes (la un moment dat se astepta cam 5 luni in Franta, deci sigur DACIA nu a fost pregatita sa faca atatea Dustere) rezultatele sunt OK, sunt deja 10 ani de cand Dacia creste fiecare an este normal sa apara si un recul care este sanatos pt toata lumea
    5 0
  • Semtex
    @LSM
    Corecta observatia. Un vot de la mine.
    4 0
  • Completare
    2012 va fii si mai rau pentru DACIA (vorbesc in principu de fabricatie Pitesti) pt ca practic vor ramane decat in DUSTER pana la aparitia inlocuitorilor Logan/Sandero
    1 1
  • mi-e scarba!
    Numai geambasi pe aici...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru