Dacia în 2011: scădere în România, creştere în Europa
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dacia şi-a prezentat astăzi, într-o conferinţă de presă, rezultatele comerciale ale anului care tocmai s-a încheiat. Printre punctele înalte atinse de Dacia în cursul anului 2011 se numără cifre-record ale livrărilor pentru Duster, un record absolut de vânzări în afara României şi o cotă de piaţă de 3.5% pe cea mai importantă piaţă pentru Dacia, cea franceză. Per total, vânzările constructorului român au scăzut uşor faţă de anul-record 2010 (-1.5%), acest lucru datorându-se mai ales scăderii de 16% de pe piaţa din România.
Automarket vă subliniază cele mai importante informaţii din comunicatul de presă Dacia.
DACIA ÎN 2011
- Vânzări totale: 343.233 de vehicule.
- Scădere cu 1.5% faţă de anul anterior, când Dacia a vândut 348.723 de maşini în toată lumea.
DACIA ÎN ROMÂNIA
- 30.867 de maşini vândute
- Scăderea faţă de anul anterior (36.730 de maşini) este de 16%.
- Scăderea Dacia este mai accentuată decât media pieţei (8.3%).
- Cota de piaţă Dacia în România: 28.9%. În scădere faţă de 2010 (31.7%).
- 40% dintre livrări au fost reprezentate de vânzări de flote.
- Aproape 50% dintre maşinile vândute de Dacia au avut loc prin programul Rabla.
MODELE - Logan sedan rămâne cel mai bine vândut model: 15.830 de unităţi, mai mult de jumătate din totalul Dacia.
- Împreună cu versiunile MCV, Van şi Pick-up, cifra Logan ajunge la 21.101.
- Duster (7252 de înmatriculări) a devenit al doilea model ca volum în România, după Logan.
- 95% dintre clienţii de Duster au ales versiunea de vârf Laureate.
- Duster este de departe lider în segmentul 4x4 în România.
Vânzări Dacia pe modele în România în 2011 |
|
Model |
Unităţi |
Sandero (inclusiv Stepway) |
2 519 |
Logan berlină |
15 830 |
Logan MCV |
2 741 |
Duster |
7 252 |
|
|
Logan VAN |
1 634 |
Logan Pick Up |
896 |
Total |
30 867 |
DACIA PE PIEŢELE EXTERNE
- 312.366 de maşini vândute pe toate pieţele.
- 240.470 de maşini vândute în Europa.
- FRANŢA: Cea mai importantă piaţă. Peste 94.000 de maşini vândute.
- Cota de piaţă Dacia în Franţa: 3.5%.
- GERMANIA: Dacia a crescut cu 7.8% faţă de anul 2010: 43.452 de maşini vândute.
- Cota de piaţă Dacia în Germania: 1.37%
- ITALIA: +15% pentru Dacia pe o piaţă care a scăzut cu 11%: 26.838 de maşini vândute
- Cota de piaţă Dacia în Italia: 1.5%
Top 10 destinaţii export în 2011 |
||
|
Ţară |
Unităţi |
1 |
Franţa |
94 278 |
2 |
Germania |
43 452 |
3 |
Italia |
26 838 |
4 |
Turcia |
21 339 |
5 |
Algeria |
19 242 |
6 |
Spania |
15 641 |
7 |
Belgia |
14 700 |
8 |
Polonia |
7 382 |
9 |
Elveţia |
6 051 |
10 |
Austria |
5 697 |
|
||
Maroc (centru de producţie Dacia) | 22.356 |
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Economic
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu doar 0.1% în luna octombrie, în Europa. Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut, în timp ce vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel au fost în scădere. (22.11)
-
Dacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. (21.11)
-
Volvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. (16.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
- Primele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 km
Dar daca omul vrea masina noua si nu are bani de ceva mai bun, Dacia e cea mai ok la banii aia.
Daca e sa o luam asa, tot veche si uzata ajunge dar stie propietarul ca a fost a lui de noua si e uzata de el nu de altu. Oricum cu 5000 de euro gasesti super masini second FOARTE BINE INTRETINUTE care isi merita banii.
Iar la noi marca DACIA e o problema...lumea e satula de ea si are amintiri urate.
interesant este ca primesti voturi negative cu nemiluita si cand zici de bine de dacia :))
ai mersi cu Audi 80? spui tu ca doar norma de poluare este diferenta? In rest interior, materiale, tinuta...sunt exact ca la Logan? Ai fost destul de indulgent
In al doilea rand unul din principalele motive pentru care Dacia se vinde foarte bine e faptul ca, de exemplu un neamt, isi permite sa-si cumpere o masina noua cu 3-4 salarii medii. Cand face chestia asta el nu va compara ca romanul Logan nou cu Golf nou care costa dublu (nici macar cu C'eed) pentru ca el e constient ca zicala "cat dai atat face" este adevarata.
In al treilea rand nu cred ca e un roman care si-a cumparat Logan pentru ca si-a dorit neaparat Logan. Eu cred ca si-a cumparat pentru ca a vrut o masina noua din principiile generale care tin de o masina noua si cam atat.
E destul de logic. Ca si atunci cand PIB-ul scade, daca rata somajului creste.
Felicitari oricum pentru rezultatele in extern !