Salonul Auto de la Paris 2016

Renault Zoe reîncărcat: 400 de kilometri autonomie pentru electrica franceză începând din această toamnă

Publicat Miercuri, 28.09.2016
de Mircea Meşter
Comenteaza 10
Renault Zoe reîncărcat: 400 de kilometri autonomie pentru electrica franceză începând din această toamnă - Poza 1
Renault Zoe reîncărcat: 400 de kilometri autonomie pentru electrica franceză începând din această toamnă - Poza 2
Autonomia mașinilor electrice crește în galop. Dsacă acum un an Renault Zoe avea 180 de kilometri autonomie, toamna lui 2016 va veni cu Zoe 40, o versiune cu autonomie maximă de 400 de kilometri.

2016 a fost un an excelent pentru mașinile electrice. Sau, mai bine spus, pentru evoluția autonomiei mașinilor electrice. După ce Tesla a anunțat în martie faptul că viitorul Model 3, care are toamna anului 2017 ca punct de lansare în SUA, va avea o autonomie de 350 de kilometri, la 6 luni distanță de acel moment asistăm la o inundație de îmbunătățiri tehnice care acoperă aproape toate modelele electrice de pe piață. Rezultatul acestora: baterii cu capacități mai mari și, deci, autonomii mai mari pentru aceste mașini.

Astfel, după ce BMW i3 a fost anunțat cu o autonomie de 300 de kilometri, după ce Volkswagen a anunțat că viitoarea versiune a lui e-Golf va avea 400 de kilometri autonomie, iar Opel a plusat cu Ampera-e, care din primăvara lui 2017 va fi prezent pe piață cu o autonomie de "peste 400 de kilometri", Renault Zoe se alătură acestui val și anunță o versiune cu aceeași autonomie: 400 de kilometri. Informația nu este încă oficială și va fi probabil anunțată joi, 29 septembrie, la Salonul Auto de la Paris, însă Renault Olanda a "scăpat" deja pe site-ul propriu datele tehnice ale noii versiuni, astfel că putem considera că detaliile fac parte dintr-un viitor anunț oficial al mărcii.

Versiunea actuală rămâne în ofertă

Esential 400 de kilometri va oferi noua versiune Renault Zoe 40.
Pentru a ajunge la 400 de kilometri conform ciclului european NEDC de testare a consumului și autonomiei, Renault a mărit capacitatea bateriei lui Zoe, care sare de la 22 la 41 de kWh. Nu există însă diferențe la nivelul dimensiunilor pachetului de baterii, care rămâne la fel de compact, diferența de capacitate fiind realizată prin îmbunătățirea compoziției și densității celulelor.
La fel ca până acum, pachetul de baterii de pe Zoe va fi dezvoltat de coreenii de la LG Chem.

Odată cu creșterea de autonomie, Zoe va beneficia și de o creștere de putere. Dacă vechea versiune cu autonomie de 240 de kilometri, care rămâne încă în vânzare, avea 77 de cai, noul Zoe 40 vine cu un motor de 88 de cai putere. Diferența de preț dintre cele două versiuni ale lui Zoe va fi de circa 2500 de euro pe piața din Olanda și este foarte probabil să se mențină aceeași și la noi.

Încărcare rapidă ca opțiune

O altă noutate care apare în peisajul modelului electric Renault este posibilitatea de a comanda mașina cu opțiunea Quickcharge, ceea ce va aduce o mufă suplimentară care-l poate conecta pe Zoe la o stație de încărcare rapidă în curent continuu. Opțiunea adaugă 700 de euro la prețul mașinii, iar încărcarea până la 80% va avea loc în doar 30 de minute. În această versiune de încărcare, autonomia bateriei scade cu 30 de kilometri din motive care țin de conservarea duratei de viață a acesteia.

Vestea bună este că Renault va pune noua versiune a lui Zoe la dispoziția clienților interesați chiar din această toamnă, ceea ce înseamnă că Renault Zoe 40 (numele oficial al noii variante) va fi primul model electric după Tesla Model S și Tesla Model X care ajunge la o autonomie de 400 de kilometri.

via insideEVs


Comentarii (10)

  • mai bine avea ca optiune, treaba cu plata chiriei la baterie,,
    9 1
  • Chevy Bolt pare mai interesant si cred ca va avea si autonomie mai mare.
    16 1
  • Pe site-ul Renault Olanda de unde s-a scurs informatia e specificat ca in conditii reale autonomia va fi de 300km. In cazul asta nu cred ca merita 32000 euro. Pentru un pret doar putin mai mare tot Tesla Model 3 sau Chevy Bolt raman cu autonomiile cele mai mari, asta daca nu cumva Bolt va fi in aceeasi situatie cu Zoe legat de autonomia reala.
    11 3
  • mircea
    @Nicu
    Practic ai descoperit coada cireșei :) Autonomia NEDC se calculează așa cum se calculează și consumul NEDC, cel comun pe care-l știm cu toții de la mașinile cu motoare termice. Se poate ajunge la el, dar în condiții-limită de rulare.

    Am scris pe site-ul ăsta câteva teste pe termen lung cu electrice și-ți confirm că la autonomia anunțată de 400 de kilometri autonomia reală va fi în jur de 320-330. La fel cum se întâmplă în cazul tuturor celorlalte modele de pe piață, de la Tesla Model Whatever la BMW i3 și Opel Ampera-e. Toate-s calculate pe Europa după ciclul NEDC.
    13 3
  • Autonomia electrica creste progresiv. Cred ca bine ar fi sa lucreze la o scurtare cat mai semnificativa a timpului de incarcare.
    4 0
  • Cand vine vorba de autonomii electrice mancatul de c**** e la maxim !
    Automarket a testat ZOE si a rezultat un consum de 13,5kwh/100 km
    http://www.automarket.ro/test-drive/episodul-4-65215.html

    Deci daca impartim capacitatea la consum 40kwh / 13,5kwh rezulta o autonomie de 290km. Dar capacitatea teoretica declarata e in totdeauna mai mare decat cea practica. Sa zicem ca la 40 kwh declarati sunt in realitate 37kwh. Deci 37kwh/13,5kwh rezulta o autonomie reala de 274km. WTF !!!!
    4 3
  • mda, iar am senzatia ca astia tin tehnologiile sub saltea.

    iar o masina de genul ampera trebuia sa avem de zeci de ani, e foarte simpla si logica.
    7 1
  • someone
    @ripu...si pe langa autonomia mai mare, bolt are si cu cca 110 cai mai mult decat zoe.
    10 0
  • Si pe langa autonomie mai mare si puterea mai mare, Bolt are si un pret mult mai mare. Bine ca nu incepem sa comparam masina cu Tesla direct. Wtfk. Ce masina electrica la 30.000 de euro cu 300 de km autonomie puteti lua acum, in afara de ZOE? Mdea, asa ma gandeam si eu.
    3 4
  • Daca ai sti cate ceva despre bateriile lithium n-ai mai da-o in conspiratii. Bateriile astea au iesit din laboratoare acum vreo 20-25 de ani. De intrat in telefoane si laptopuri au facut-o acum vreo 15 si tot pe atunci luau foc si explodau intr-o veselie pana si-au dat seama inginerii ca e nevoie de management (mai explodeaza si acum ca fapt divers). De vreo 5 ani au intrat serios in masini (pentru ca au atins o densitate de energie viabila nu de alta) si inca se mai munceste la implementare.
    Deci daca ai impresia ca cineva tine tehnologia la saltea, te cam inseli.
    Pune mana si foloseste la ceva util internetul ala, nu umbla dupa conspiratii.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru