Lansarea unor noi modele și creșterea autonomiilor au determinat europenii să cumpere cu 50% mai multe mașini electrice în primele trei luni ale anului comparativ cu perioada similară din 2016, potrivit datelor oficiale furnizate recent de Asociația Constructorilor de Mașini din Europa (ACEA).
De această creștere au beneficiat însă în special două modele, Renault Zoe și BMW i3, conform unei analize realizate de Observatorul European pentru Vehicule Alternative (EAFO).
Astfel, Renault Zoe s-a comercializat în 9.083 de unități și și-a consolidat poziția de lider în clasamentul celor mai vândute mașini electrice din Europa, după o creștere de aproape 60%. Una dintre explicații este creșterea autonomiei la 400 de kilometri în sistem NEDC, versiune care din această săptămână este disponibilă și pe piața din România.
În schimb, în așteptarea unei noi generații cu autonomie mai bună, vânzările lui Nissan Leaf sunt în scădere, la 5.940 de unități, însă rămân suficient de mari pentru locul doi. Locul 3 îi revine lui BMW i3, model care a avut parte de vânzări de 3.956 de unități comercializate, comparativ cu cele numai 1.534 din perioada similară a anului trecut. Tesla Model S și Tesla Model X ocupă următoarele două locuri, în timp ce Kia Soul este pe poziția a șasea.
Pe locul 7 se remarcă prezența unei mașini electrice care a debutat de curând: Hyundai Ioniq s-a comercializat deja în 1.126 de unități și a acaparat aproape 2% din piața mașinilor electrice. Ultimele 3 locuri din top 10 sunt ocupate de versiuni electrice ale unor modele tradiționale care au vândut mai puțin de 1.000 de unități fiecare: Volkswagen e-Golf, Mercedes Clasa B și Volkswagen e-Up.
Via Electrek
:)
:)