Renault va introduce o cutie cu dublu ambreiaj pe Laguna şi Clio
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Renault caută să se adapteze cerinţelor tot mai exigente ale pieţei cu o tehnologie de transmisie de ultima generaţie. Este vorba despre o cutie automată cu dublu ambreiaj, dezvoltată în regim propriu.
Noua unitate de transmisie va putea fi regăsită în curând pe modele ca Laguna şi chiar pe Clio, pentru a le permite acestora să concureze cu rivali mai bine cotaţi, ca Volkswagen Polo şi Volkswagen Passat.
Cutia cu dublă ambreiere a fost creată şi deja instalată pe Megane, fiind cu 20 de kilograme mai grea decât o transmisie manuală. Utilizarea noii tehnologii ar urma să se extindă în interiorul întregii game şi chiar la nivelul diviziei de performanţă Renaultsport.
Până vom putea vedea însă cutia pe Megane RS sau pe Clio RS, vor mai trece probabil câţiva ani buni, o adaptare perfectă necesitând o proiectare specială şi o testare în condiţii dure.
via | autocar
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
Suzuki a dezvăluit oficial noul eVitara. Acesta este primul model electric al mărcii și va fi lansat pe piața europeană în vara lui 2025. (04.11)
-
BMW a anunțat startul producției noului M5 Touring, varianta break a modelului de performanță. Noul model este produs la uzina germană din Dingolfing. Totodată, a fost anunțat și prețul de pornire pe piața din România. (04.11)
-
Audi a lansat două versiuni de bază noi pentru modelul său electric de clasă executive A6 e-tron. Noile versiuni primesc tracțiune spate, respectiv tracțiune integrală, dar și o autonomie de până la 716 kilometri. (31.10)
In schimb daca te uiti pe datele tehnice ale celor doua cutii nu trebuie sa fii mare inginer sa vezi care e mai performanta.
Edc-ul de la Renault nu numai ca-ti creste timpul de la 0 la 100 dar consuma si un pic mai mult decat o cutie manuala, ceea ce la VW e exact invers.
Nu zic ca nu e un pas inainte facut de Renault dar e un pas facut cam tarziu si cam stangaci....
La Megane 1.5 dCI 110 cp cu EDC ii scade consumul urban cu 0.3% si ii creste viteza maxima cu 5 km/h. Si nu poti spune ca nu e placuta la condus din moment ce nimeni n-a condus asa ceva.
Fapt divers:
Cuplul maxim suportat de actuala varianta DSG este de 250 Nm. Cutia de la Renault e construita sa faca fata unor cupluri de forte motoare de pana la 280 Nm...
Transmisiile automate tradiţionale favorizează confortul schimbării vitezelor în detrimentul consumului. Dezvoltând noi transmisii automate, Renault urmăreşte un dublu obiectiv:
- să îmbunătăţească randamentul mecanic faţă de cutiile automate tradiţionale (hidraulice) folosind tehnologii preluate de la cutiile de viteze manuale.
- să utilizeze potenţialul de automatizare a cutiei de viteze pentru a face motorul să funcţioneze în plajele de randament energetic mai bun şi a obţine niveluri de consum identice cu cele pentru cutiile manuale.
Renault va propune o transmisie cu dublu ambreiaj în circa un an. Dublul ambreiaj permite schimbarea vitezelor fără întreruperea cuplului-motor. Această cutie de viteze îmbină un confort sporit de utilizare ci emisii de CO2 identice cu ale unei cutii manuale, ceea ce reprezintă o reducere cu 15% faţă de o cutie automată tradiţională.
2. Ca sa te convingi singur de "performantele" EDC-ului intra pe www.renault.fr -> MEGANE BERLINE -> prix et specifications si convinge-te singur....
Datele alea pe care le-ai luat tu cu cred ca le-ai scos din burta... de fapt sunt singur :)))
Megane Bicorp 1.5 dCI 110 CP - EDC (Efficient Dual Clutch) - are consum urban 5.3% si viteza maxima 190 km/h (se poate verifica pe www.renault.fr pt ca nu exista in Romania)
Rezulta ca ii scade consumul urban cu 0.3% si ii creste viteza maxima cu 5 km/h. Ce am scos din burta?? de ce erai tu asa sigur??! intrebari retorice... de acum poate vei stii sa te opresti inainte sa te faci de ras...
Altfel nu stiu cum poti sa faci in continuare pe prostu' cand pe renault.fr datele sunt mai mult decat clare si nicidecum nu seamana cu ce ne-ai prezentat.
Si avand in vedere ca yo nu castig bani ca tine de la vreun dealer auto, o sa ma opresc din a-mi bate capul cu tine iar cine vrea sa se convinga daca am dreptate sau nu il invit sa viziteze RENAULT.FR ca sa se convinga singur.
Megane Generatie 2010 Dynamique 1,5 dci 110 CP
Consum urban - 5.6%
Iar bobo cam are dreptate in ceea ce priveste performantele cutiei respective.... Deci si eu incep sa cred ca ai o problema la mansarda
Megane Bicorp 1.5 dCI 110 CP - EDC (Efficient Dual Clutch) - are consum urban 5.3% si viteza maxima 190 km/h (se poate verifica pe www.renault.fr pt ca nu exista in Romania)