Renault Sport exclude ideea unui SUV de performanță: ”Nu s-ar vinde și ar distruge tradiția brandului”

de Bogdan Mirică
Marti, 04.10.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault Sport nu va cădea în patima SUV-urilor. Divizia de performanță a francezilor a cochetat cu ideea unui Captur RS, dar proiectul a fost rapid abandonat.

Chiar dacă febra SUV-urilor a cuprins întreaga lume auto, divizia de performanță Renault Sport nu se grăbește să se alăture trendului general. Asta deși în urmă cu un an circulau zvonuri privind o potențială versiune RS a actualului Renault Captur. Surse din interiorul Renault spun că planurile unui asemenea model au fost anulate din cauza temerii că nu vor exista clienți.

”Un SUV cu logo-ul RS a fost anulat. Nu va exista. Desigur, Renault Sport are potențialul de a construi o mașină care se manevrează cel mai bine în acest segment 4x4, dar există o îngrijorare permanentă că un astfel de model nu ar fi suficient de căutat”, a declarat oficialul care a dorit să rămână anonim.

Esential 1999 este anul în care a luat ființă divizia Renault Sport.
Tot el a continuat: ”O să spuneți că Audi face SUV-uri sportive care se vând foarte bine. Corect. Însă trebuie să ne amintim că nu suntem Audi și că este foarte riscant să încercăm să fim”.

Dincolo de îngrijorările privind succesul comercial, Renault SPort nu vrea să submineze tradiția brandului, care din 1999 a construit doar compacte sportive.

Comentarii (7)

  • Așa e, păi de exemplu în RO. ce manelist din șleahta lui guță fără .uță &co. ar cumpăra Renault Captur RS în loc de ,,Haudi,, ?!
    12 4
  • someone
    imi place atitudinea si realismul: " nu santem audi si nu incercam sa fim " ....
    dar un captur de vreo 150 cai , chiar si cu tractiune fata cred ca ar merge
    12 3
  • Scrooge
    1. @Z...oricat ne-am crede buricul pamantului, Romania e vazuta ca o piata slaba de marile concerne auto, asa ca ce cred romanii conteaza mai putin. Si oricum asa zisul meltenism sugerat de tine il au si vest europenii.
    2. Captur nu e SUV
    3. Ar fi un model atipic, nu s-ar vinde din cauza pretului ridicat, si in istoria recenta Renault si-a luat-o destul de mult in barba cu modele scumpe cu vanzari slabe, incat o struto-camila RS cu siguranta ar duce la rezultatul anticipat de ei.
    4 0
  • @Scrooge Corecta observatia legata de piata romaneasca. La noi se vand ~100.000 masini noi anual, din care peste 70% sunt achizitionate de firme. Vorbim de o populatie de 18 mil totusi... Jalnic!

    Captur e SUV/Crossover. SUV de clasa mica (B) sau Crossover de clasa compacta (C). Depinde cum o dai. In general producatorii le promoveaza dupa al doilea apelativ spunand ca au la baza o platforma a unui model normal, profitand si de faptul ca suna mai bine compact decat mic.

    Acum, faza cu platformele e cu dus si intors. In ziua de azi si SUV-urile compacte sau chiar medii merg pe platforme ale unor non-SUV-uri. Asta nu inseamna ca-s crossovere. La VW ai 2-3 platforme mari si late pe care se bazeaza toate modelele.

    Dupa parerea mea ar trebui sa se renunte la denumirea de Crossover si sa se specifice exact SUV de clasa mica sau compacta sau medie etc. La urma urmelor atat SUV-urile cat si Crossoverele sunt in marea lor majoritatea modele pentru drumuri normale si in cel mai bun caz pentru soft-road. In niciun caz off-road.
    3 0
  • Scrooge
    mie mi se pare corecta denumirea de crossover, o masina fara valente de offroand dar care trece mai usor decat o masina normala peste drumuri de macadam, cu gropi sau mici obstacole (borduri:) aparute in trafic.
    2 0
  • @Scrooge
    De acord cu opinia ta.
    2 0
  • cine nu ricșă nu câștigă (proverb chinez)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru