Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi și Daimler au anunțat la sfârșitul acestei săptămâni lansarea unui nou motor în cadrul familei Energy TCe.
Vorbim despre un motor turbo pe benzină cu capacitatea de 1.3 litri care este oferit în 3 versiuni de putere: 115 CP, 140 CP și 160 CP. Versiunea de 115 CP poate fi utilizată doar cu o cutie de viteze manuală, în timp ce versiunile de 140 CP și 160 CP pot fi comandate fie cu cutie de viteze manuală, fie cu cutie de viteze automată cu dublu-ambreiaj EDC.
Primele modele care au primit noul motor sunt Renault Scenic și Grand Scenic, însă constructorul francez anunță că propulsorul va fi introdus progresiv și pe alte modele pe parcursul anului 2018. Prin urmare, este posibil ca noul motor să ajungă inclusiv pe modelele dezvoltate de Dacia.
Renault nu a menționat dacă noul motor va înlocui un propulsor deja existent în gamă, însă a precizat că acesta oferă un cuplu mai bun la turații mici și mai constant la turații înalte, în timp ce consumul de carburant și emisiile de dioxid de carbon sunt mai reduse.
"Comparativ cu motorul Energy TCe 130, noul Energy TCe 140 oferă un cuplu cu 35 Nm mai mare disponibil de la 1.500 la 3.500 rpm", afirmă Philippe Brunet, vicepreședintele diviziei de trenuri de rulare și vehicule electrice din cadrul Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.Din punct de vedere tehnic, Renault menționează că noul motor beneficiază de o serie de tehnologii dezvoltate pentru Nissan GT-R, inclusiv Bore Spray Coating, care permite o disipare mai eficientă a căldurii și reducerea frecării, dar și alte tehnologii precum Dual Variable Timing Camshaft, care controlează valvele de admisie în funcție de gradul de încărcare al motorului.
Via Renault
Din păcate va mai dura cred cîțiva ani buni pînă la introducerea lui și pe (unele) modele Dacia, Renault-urile dar și A-Merțanele avînd ca și pînă acum prioritate.
dar am un feeling ca , la fel ca si cu platformele, si motoarele " mai vechi " vor ramane mult si bine in oferta dacia
:)
Nu vad de ce Dacia ar face o exceptie de la regula in special pe modelele mai grele - unde ai nevoie de putere.
Serios acum, normal că-n subsidiarul prioritizării e vb. de o supra-amortizare a investiției francezilor în vechiul motor, prin folosirea lui prelungită pe modelele mărcii lor secundare (dar de fapt principale ca profit adus) și care-i una low-cost inclusiv datorită economiilor de genul ăsta.
...E însă cazul să ținem p-aici dizertații auto-manageriale?! - Nu cred, mai ales că-s moca.