La finalul anului trecut, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi și Daimler au lansat un nou motor în cadrul familiei Energy TCe. În momentul prezentării, reprezentanții celor două grupuri au anunțat că unitatea pe benzină de 1.332 cmc va fi oferită în trei versiuni de putere (115 CP, 140 CP și 160 CP). Acum, Renault spune că motorul va putea fi comandat și în versiunile de 130 CP, respectiv 150 CP.
Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, reprezentanții Renault au anunțat că noua motorizare va fi disponibilă și pe Captur în două versiuni de putere.
Astfel, clienții vor putea comanda un Captur echipat cu motorul de 1.3 litri care produce 130 de cai putere și 220 Nm între 1.500 și 3.500 rpm. Această versiune a noului motor va fi oferită doar cu o cutie manuală. Cea de-a doua variantă pusă la dispoziție de Renault pe SUV-ul Captur oferă 150 de cai putere și 250 Nm între 1.600 și 3.250 rpm. Resursele versiunii de 150 CP vor fi manageriate fie de o cutie manuală, fie de o transmisie automată cu dublu-ambreiaj.
Totodată, reprezentanții constructorului francez au anunțat că pe parcursul acestui an, și alte modele din gamă vor fi echipate cu noul propulsor.
În cazul Daimler, Mercedes-Benz Clasa A este primul model care va putea fi comandat cu motorul de 1.3 litri.
Pe modelul de clasă compactă produs de constructorul german, motorul oferă 163 de cai putere și va putea fi comandat pe versiunea A200.
E exact genul de motor care omoara orice diesel sub 2 l (exceptie bi-turbo diesel), fiind comparabil la cuplu, oferind mai multi cp si consumand la fel. Chiar nu mai ai niciun avantaj sa alegi un diesel in cazul respectiv. Nici daca faci peste 25.000 km/an.
Pe o masina mica, si cu un grad de incarcare 50%, vei obtine consumuri ridicate in regim de autostrada.
Nu cred ca aceasta este solutia pentru cei care parcurg peste 25.000 km/an.
De acord ca un 1.3 turbo pe clasa medie sau pe vreun suv compact sau mai mare e o aberatie.
Vedeti consumul mediu Fiesta 1L eco-boost cu 4 adulti...
Adica sa fim si noi in rand cu lumea buna, nu la marginea civilizatiei..
de unde tot rasariti? Vi s-au terminat banii de mebveu si haudi si acum visati dacie pe steroizi?
da' nu dipserati, odata cu noua generatie de sandero ci sasiu de clio poate vor pune si un motor m,ai potent. Dar imi permit sa cred ca va avea un pret de asa maniera ca veti alege tot cazaturile interzise in vest "full fara piele". Mi-ar parea rau sa vad toti nebunii ca in vorba reclamei: "prostia si viteaza acum si la volanul...Dacia!"
Un 1.2tce de 115-125cp ar fi mai recomandat.
si de ce ar trebui Dacia sa iti face tie pe plac nu pricep....nu pricep nici de ce vorbesti in numele...romanilor. Nici macar nick-ul nu ti l-ai ales romanesc. Max, nume de potaie.
pe duster dupa face-lift vor pune acest nou 1.3, ( care va inlocui 1.2tce, deloc eficient si performant ) dar in versiunile mai putin potente.