Grupul Volkswagen a pierdut fotoliul de lider în clasamentul celor mai mari constructori auto din lume, după publicarea rezultatelor pe primele 6 luni ale anului.
Schimbarea majoră vine ca urmare a faptului că Alianța Renault-Nissan a integrat pentru prima oară rezultatele celor de la Mitsubishi, ca urmare a finalizării tranzacției prin care Nissan a achiziționat 35% dintre acțiunile japonezilor. În plus, la aceste rezultate a contat și creșterea consistentă înregistrată de brandurile Alianței.
Astfel, vânzările cumulate ale celor 3 constructori din cadrul Alianței au fost de 5.268.079 de unități, dintre care 1.879.288 de unități au fost vândute de Grupul Renault (+10%), 2.894.488 de unități de Nissan (+5.6%) și 494.303 unități de Mitsubishi (2.4%). Dacia a contribuit la această performanță cu 332.845 de unități comercializate la nivel global în primul semestru al anului.
Între timp, Grupul Volkswagen a anunțat vânzări totale de 5.155.600 de unități la nivel global, iar creșterea germanilor a fost semnificativ mai lentă, de numai 0.8%.
Anterior, Carlos Ghosn, CEO-ul Alianței Renault-Nissan, își exprimase convingerea că va reuși o astfel de performanță după integrarea celor de la Mitsubishi, mai ales că rezultatele fusese strânse încă de la finalul anului trecut: fără Mitsubishi, Alianța Renault-Nissan vânduse 9.96 milioane de unități în 2016, spre deosebire de cele 10.3 milioane de unități ale rivalilor de la Grupul Volkswagen.
Via Renault, Volkswagen
Restul producatorilor din grupul VW au o pondere redusa la cifra de vanzari.
Pe deasupra conteaza mai mult cifra de afaceri: un Audi vandut aduce profit cat 4 Renault-uri, ca sa nu mai vorbim de profitul adus de un Porsche.
Plus ca Hyundai-Kia a terminat si el inaintea Ford in 2016 avand o productie mai mare cu >1 mil auto.
Oricum, felicitari Renault-Nissan.
poate nu afla...in ultima vreme e invizibil..probabil ca in timpul verii pe astia mai activi ii duce "in concediu" la vreo "pensiune" mai izolata de restu' lumii, se spala la lighean, li se da un sapun dar li se iau sireturile de la papuci (sa nu le vina idei) si cablu de net sa nu intre pe net
zic si eu
on-topic: nici o relevanta pozitia de cel mai tare in vanzari. Bine, la noi poate, dar numai de la locul 2 (inclusiv). Si...exclusiv.
Fie vorba intre noi, miscarea Micului Caporal, receptionata (pentru amatori) ca o rusinoasa fuga, era destinata supravieturii propriei persoane dar a insusi comandantului suprem singurul capabil sa refaca si sa ridice o armata capabila sa tina piept unei forte rusesti in expansiune.
hic! parerea mea
PS. acuma....identifica veninu'.
Şi încă nu este tot. Să vedem în septembrie când fabrica din Polonia a LG Chem este terminată şi pusă în funcţiune, cum vor curge maşinile semi-electrice Nissan şi sper Renault.
Un Renault Clio cu motor e-power dar diesel ar avea vânzări fantastice !!!
Dar mai întâi o să fie Micra şi apoi.... Juke e-power cu benzină care vor fi best sellers.
Dacă nu în acest an, anul viitor Nissan new micra va fi maşina anului în Europa !!!