Renault - Nissan a devenit cel mai mare producător de mașini: Alianța a detronat Grupul Volkswagen după integrarea Mitsubishi

de Daniel Popescu
Vineri, 28.07.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Alianța Renault - Nissan a vândut 5.2 milioane de mașini în primele 6 luni ale anului după integrarea Mitsubishi și a devenit cel mai mare constructor din lume, detronând Grupul Volkswagen, care s-a oprit 5.1 milioane de unități.

Grupul Volkswagen a pierdut fotoliul de lider în clasamentul celor mai mari constructori auto din lume, după publicarea rezultatelor pe primele 6 luni ale anului.

Schimbarea majoră vine ca urmare a faptului că Alianța Renault-Nissan a integrat pentru prima oară rezultatele celor de la Mitsubishi, ca urmare a finalizării tranzacției prin care Nissan a achiziționat 35% dintre acțiunile japonezilor. În plus, la aceste rezultate a contat și creșterea consistentă înregistrată de brandurile Alianței.

Astfel, vânzările cumulate ale celor 3 constructori din cadrul Alianței au fost de 5.268.079 de unități, dintre care 1.879.288 de unități au fost vândute de Grupul Renault (+10%), 2.894.488 de unități de Nissan (+5.6%) și 494.303 unități de Mitsubishi (2.4%). Dacia a contribuit la această performanță cu 332.845 de unități comercializate la nivel global în primul semestru al anului.

Între timp, Grupul Volkswagen a anunțat vânzări totale de 5.155.600 de unități la nivel global, iar creșterea germanilor a fost semnificativ mai lentă, de numai 0.8%.

Anterior, Carlos Ghosn, CEO-ul Alianței Renault-Nissan, își exprimase convingerea că va reuși o astfel de performanță după integrarea celor de la Mitsubishi, mai ales că rezultatele fusese strânse încă de la finalul anului trecut: fără Mitsubishi, Alianța Renault-Nissan vânduse 9.96 milioane de unități în 2016, spre deosebire de cele 10.3 milioane de unități ale rivalilor de la Grupul Volkswagen.

Via Renault, Volkswagen

Comentarii (12)

  • Buna treaba, Renault pe 1, Toyota pe 2 (cu doar 3 producatori sub umbrela)....daca urca Ford pe 3 (putin probabil), VAG (cu 11 producatori) poate sa culeaga firimiturile
    21 16
  • @Fopel
    Nu uita totusi ca grupul VW are a producatori majori: VW, Audi, Skoda si Seat.
    Restul producatorilor din grupul VW au o pondere redusa la cifra de vanzari.
    Pe deasupra conteaza mai mult cifra de afaceri: un Audi vandut aduce profit cat 4 Renault-uri, ca sa nu mai vorbim de profitul adus de un Porsche.
    20 20
  • @Fopel Diferenta intre GM si Ford a fost de > 3mil auto in 2016, deci imposibil pentru Ford sa ajunga in fata GM pe termen scurt. Oricum, ultima oara cand Ford a fost inaintea GM a fost prin anii '30.

    Plus ca Hyundai-Kia a terminat si el inaintea Ford in 2016 avand o productie mai mare cu >1 mil auto.

    Oricum, felicitari Renault-Nissan.
    18 1
  • someone
    impresionante cifre, dar si mai impresionant pt grup ar fi revitalizarea unor nume mari din istoria mitsubishi.... 4g63t ar putea fi unul din ele
    5 4
  • Uite cum devine Mascarescu fan Renault.
    10 7
  • @Andy nu uita ca GM a vandul Opel, asa ca nu mai include vanzarile lor.
    4 3
  • @Dan

    poate nu afla...in ultima vreme e invizibil..probabil ca in timpul verii pe astia mai activi ii duce "in concediu" la vreo "pensiune" mai izolata de restu' lumii, se spala la lighean, li se da un sapun dar li se iau sireturile de la papuci (sa nu le vina idei) si cablu de net sa nu intre pe net

    zic si eu

    on-topic: nici o relevanta pozitia de cel mai tare in vanzari. Bine, la noi poate, dar numai de la locul 2 (inclusiv). Si...exclusiv.
    7 5
  • @@Fopel
    Hotaraste-te, cifra de afaceri sau profit, ca le cam incurci :)
    5 3
  • Oleg Vasioc
    Fantastic ! Dar ma intreb ce-o face Folksvagin ? Probabil s-au apucat de facut carnati...... Bulshit DAS AUTO.
    1 1
  • inexorabil
    Ia uite ce ocazie nesperată, bre…Marchionne. Alipește-te și matale la cei de pe val și nu te teme că nu vei fi inclus ȋn organigramă. Mă rog, n-ai putea deveni “CEO” sau “Chairman”, dar “purtător de cuvânt” ți s-ar potrivi, că doar ești avocat de meserie. Apoi, după ce-ți aranjezi viitorul personal, fă-le cu mâna, din vârful ierarhiei auto, “răilor” de la vag și ngmco, că n-au vrut să accepte propunerile tale strălucite, câștigătoare. Aaa, te ȋntrebi ce să faci, ȋn acest caz, cu mărcile din FCA? Lasă că și genialul strateg Napoleon și-a abandonat, fără remușcări, ditamai armata ȋn stepele rusești. Așadar, bagă-te! Ȋn audiență la noul Zeus al lumii auto, Ghosn.
    3 2
  • ai fi putut, pastrand principiul apartenentei nationale, ca asocierea lui Macaroni sa o fi facut cu Mussolini (M&M's). Cam aceeasi fanfaronada si slobozenie a discursului. Pe Napoleone ai fi putut sa-l rezervi cu alta ocazie si sa-l asociezi unui viitor presedinte francez (sau, de ce nu - si mai corect, corsican)

    Fie vorba intre noi, miscarea Micului Caporal, receptionata (pentru amatori) ca o rusinoasa fuga, era destinata supravieturii propriei persoane dar a insusi comandantului suprem singurul capabil sa refaca si sa ridice o armata capabila sa tina piept unei forte rusesti in expansiune.

    hic! parerea mea

    PS. acuma....identifica veninu'.
    4 2
  • Edikkk
    Ce v-am spus !!

    Şi încă nu este tot. Să vedem în septembrie când fabrica din Polonia a LG Chem este terminată şi pusă în funcţiune, cum vor curge maşinile semi-electrice Nissan şi sper Renault.

    Un Renault Clio cu motor e-power dar diesel ar avea vânzări fantastice !!!

    Dar mai întâi o să fie Micra şi apoi.... Juke e-power cu benzină care vor fi best sellers.

    Dacă nu în acest an, anul viitor Nissan new micra va fi maşina anului în Europa !!!
    3 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru