În urmă cu numai câteva zile, Renault a anunţat oficial debutul său în segmentul crossover-elor compacte prin introducerea noului Kadjar. Un nume ciudat, care este format din Kad (inspirat de quad) şi Jar, o referinţă la cuvintele din limba franceză "agile" şi "jailir".
Renault Kadjar este numele noului crossover compact din gama constructorului francez
După o campanie intensă de promovare pe reţelele sociale, crossover-ul compact din Hexagon a fost dezvăluit oficial în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Francezii vor să profite de pe urma creşterii de care se bucură segmentul SUV-urilor (în 2014, una din cinci maşini noi vândute a fost un SUV) cu un produs complet nou, inspirat însă de filosofia de design introdusă de Laurens van den Acker, şeful departamentului de creaţie Renault şi artizanul noii feţe a gamei constructorului.
Frate de platformă cu popularul Nissan Qashqai
Dezvoltat pe platforma comună CMF (Common Module Platform) a Alianţei Renault-Nissan, noul Kadjar împărtăşeşte dedesubturile cu, poate, cel mai popular model al momentului în categoria SUV-urilor de segment C: Nissan Qashqai.
Cu o lungime de 4.45 de metri, o lăţime de 1.84 metri şi o înălţime de 1.6 metri, noul Kadjar împrumută elemente de design de la conceptul DeZir, combinate cu o nouă culoare de caroserie, Flame Red, folosită special pentru lansare.
Cel mai spaţios interior din segment
Interiorul este similar modelelor Renault actuale, cu un instrumentar de bord color şi cu un sistem multimedia R-Link poziţionat în centrul planşei de bord. Este acelaşi sistem R-Link instalat şi pe Scenic, echipat cu recunoaştere vocală, aplicaţii, conexiune pentru telefon şi navigaţie. Pe consola centrală îşi găsesc locul frâna de mână electronică şi rotiţa prin care se face selectarea între cele trei moduri de rulare: 4x2, Auto sau Lock.
În materie de spaţiu, Kadjar va beneficia de un portbagaj de 472 de litri şi de spaţii de depozitare de 30 de litri în interiorul habitaclului. De asemenea, pe locurile din spate maşina oferă o înălţime de 910 mm şi 1456 de mm la nivelul umerilor, cele mai mari valori din segment.
Kadjar promite şi escapade off-road
La capitolul motorizări, Kadjar nu aduce mari surprize şi anunţă două unităţi diesel dCi şi o benzină turbo TCe. Toate motoarele vor avea Start-Stop standard şi beneficiază de sisteme care recuperează energia pierdută la frânare. În variantă diesel, crossoverul Renault va fi disponibil în două versiuni, de 110 şi 130 de cai putere. Dacă motorul dCi de 110 CP poate fi comandat exclusiv în versiune 4x2 (cu manuală sau automată cu dublu ambreiaj), versiunea de 130 CP are în meniu şi integrală, dar nu şi cutie automată.
Iubitorii SUV-urilor pe benzină se vor putea baza pe o versiune de 130 de cai putere a motorului TCe de 1.2 litri. Cuplul maxim este de 205 Nm, iar transmisia oferită este exclusiv manuală cu şase rapoarte.
Kadjar promite şi câteva escapade în off-road, graţie unor unghiuri de atac şi degajare de 18, respectiv 25 de grade. caroseriei. Şi pentru că maşina se vrea a fi manevrabilă şi în mediul urban, Renault promite un diametru de bracare de 10.72 metri.
Nu lipsesc protecţiile pentru partea inferioară aPrimul Renault produs şi în China
Noul Renault Kadjar va fi construit la uzina Palencia din Spania, care exportă în prezent 83% din producţie în peste 50 de ţări pe cinci continente. Totuşi, acesta nu va fi singurul amplasament de producţie. Crossover-ul va deveni şi primul Renault construit în China. De naşterea sa se va ocupa uzina din Wuhan, creată cu ajutorul partenerului local Dongfeng, gata să ofere o producţie de 150.000 de maşini pe an.
Versiuni speciale: Kadjar XMOD şi Kadjar Bose
Renault a anunţat în comunicatul de presă aferent debutului lui Kadjar la Salonul Auto de la Geneva intenţia de a oferi un sistem audi 7.1 Bose pentru noul său SUV. În plus, variantele cu tracţiune faţă ale lui Kadjar vor fi oferite cu sistemul opţional Extended Grip în componenţa unui pachet, acesta din urmă făcând evident referire la variantele XMOD, prezente pe fraţii mai mici de gamă Captur şi Scenic. Respectivul sistem are trei moduri de rulare: Expert, şosea şi teren accidentat. În funcţie de modul ales, este reglată intervenţia sistemului de control al tracţiunii şi comportamentul ESP-ului, pentru a asista şoferul la ieşirea din mici împotmoliri pe suprafeţe cu aderenţă slabă.
Variantele XMOD ale lui Kadjar vor avea anvelope dedicate M+S în standard şi prezintă ornamente specifice pe caroserie. Sunt aştepate ornamente dedicate şi la nivelul habitaclului, cu toate că acestea nu se vor diferenţia foarte puternic de versiunile standard ale SUV-ului compact de la Renault. În orice caz, este interesantă alegerea introducerii în ofertă a unei variante cum este XMOD pentru un SUV care este oferit şi cu tracţiune integrală.
Via Renault
1. Productia in China. (dar am inteles ca va fi construit si in Spania ?). De exemplu la Megane, cele construite in Spania aveau vitezometru digital si erau mult mai fiabile si mai calitative, iar cele facute in Turcia aveau vitezometru analogic (adica cu vitezometru normal) si din spusele posesorilor ziceau ca sunt mai slabe calitativ materialele, lipsesc unele chestii si se stricau mai repede.
2. Nu-mi place bordul ala digital (vitezometru mai exact).
3. NU-mi plac renaulturile cu pornirea aia enervanta la cartela, ca ofera multe batai de cap.
Asteptam si viitoarele Megane (la sfarsitul anului) si Laguna (probabil ca anul viitor). Daca vor miza tot pe acelasi design atunci e clar ca grupul Renault-Nissan poate pretinde sa ajunga pe locul 3 in 2016.
Modelele alea 1.5dci de vreo 85-90cp cu ceas erau in turcia, iar alea de 1.9dci 130cp facute in spania. Si alea din Turcia erau mai low.
Puteti cauta pe forumul Renault discutii, ca sunt si statistici/harti/grafice cu ansamblarile, si ce modele se produc, pe ce platforme, in legatura cu megane 3 turcia si spania.
Una peste alta, mult succes ii doresc pentru ca va avea viata cam grea. In aceasta clasa si in clasa compacta sunt cele mai mari "batalii".
Si totusi nu pot sa nu fiu surprins de faptul ca nu a aparut cineva care sa spuna cat de tare e masina asta, sa aiba deja zeci de manute verzi, sa existe cineva care sa-l contrazica si care sa primesca zeci de manute rosii si evident niste jigniri.
- comenzile de pe usa soferului
- consola climatizare
- manatea stergator parbriz
In schimb la Qashqai au mutat comutatorul pt tractiune 4x4 de pe langa schimbator in partea stanga jos, foarte incomod, iar la Renaul au pus comutatorul asa cum era inainte la Qashqai.
Intrevad un recul in vanzarile Nissan
Mare atentie la informatiile furnizate.........
ca masinile facute in Turcia nu sunt bune si alte alea-bla bla
eu am avut in 2000 Megane sedan 1,9 dti si din 2003 Laguna 1,9 dci.Meganul facut la Bursa in Turcia si Laguna undeva prin Franta.ambele au fost in conceptia mea super masini,Meganul l-am vandut incu 74000 km si Laguna la 185000 km.cu Meganul am facut in primul an 36000 km.nu am avut niciodata probleme de fiabilitate si nici nu m-au lasat pe undeva.am avut o rechemare la Laguna pentru pompa de ambreiaj dupa 4 ani,deci cand iesise din garantie.
revenind la ce spunea un "cunoscator" la inceputul anilor 2000 uzina din Bursa era cea mai moderna fabrica Renault.
In franta Laguna era lucrata cu marocani ...si cei care au lucrat pe afara stiu ce vreau sa spun...Oare Mercedes fabrica la turci pentru ca nu le fac bine?
asta e ca sindromul VW,adica poate fi orice dar sa scrie GMBH...
nu mai conteaza ca super tdi-urile consuma 2 l de ulei la 2000 de km,ca trebuie resoftate calculatoarele,ca trebuie umlat in DSG-uri dupa 45000 km...
Oare cei care comenteaza au avut vreodata un Renault nou?..in teaca?
Cand a aparut Laguna ll cu computer vocal,maini libere si pornire pe cartela unii comentatori de pe aici nu prea stiau pentru ce e cartela aia si cu ce se mananca...
Sa aducem aminte de primul motor turbo din formula 1,de cine a construit primul hach...?
Ce facea Golful cand 5 Alpine sau 5 turbo facea legea prin WRC?
Pacat ca nu multi au avut ocazia sa vada muzeul din inima Parisului de la inceputul anilor 90
"dar"....caci exista si in "dar".....avand in vedere ca am condus multe modele facute de Renault......de ce "puii mei" nu sunt in stare sa faca o cutie de viteza precisa si inclusiv la ultimele modele, caci ai in continuare senzatia ca mesteci cu schimbatorul intr-o mare galeata plina cu mamaliga ????
- nu mai exista diferente mari de fiabilitate intre marci - .