În urmă cu mai bine de trei ani, mai exact în toamna lui noiembrie 2010, Automarket avea ocazia să testeze primele modele electrice de serie produse de Renault. Este vorba despre Kangoo ZE şi Fluence ZE.
REPORTAJ: Test cu primele modele electrice Renault: Fluence ZE şi Kangoo ZE
Dacă primul încă se vinde, fiind o soluţie viabilă pentru micii întreprinzători care îşi doresc o reducere a costurilor, cel de-al doilea se pregăteşte deja să părăsească scena auto. Surse neoficiale vorbesc despre decizia Renault de a opri definitiv producţia lui Fluence ZE la uzina sa din Bursa, Turcia, după ce sedanul compact nu s-a bucurat de succesul scontat.
Mai exact, din 2010 şi până în prezent, doar 3500 de oameni au cumpărat un Fluence electric, cu mult sub aşteptările constructorului şi ruşinos în comparaţie cu rezultatele colegului de concern, Nissan Leaf, ajuns recent la clientul cu numărul 100.000.
Nissan Leaf - modelul electric a ajuns la clientul cu numărul 100.000
Decizia de a renunţa la producţia lui Fluence ZE vine şi după ce parteneriatul francezilor cu israelienii de la Project Better Place, responsabili cu tehnologia de schimbare a bateriilor, a picat. Compania israeliană a intrat în faliment încă din luna mai a anului trecut.
Fluence ZE a fost dezvoltat pe baza modelului de serie şi a beneficiat de un motor electric de 95 de cai putere şi 226 de Nm. Autonomia promisă de francezi se oprea la numai 160 de kilometri, iar durata de încărcare a bateriilor, de la o priză normală, era estimată între şase şi opt ore.
via wcf
Dar uite ca ACUM Renault se gandeste sa opreasca productia. Ah, imi amintesc ca ("acum") cateva luni era o stire pe-aici cum ca vanzarile lui Zoe sunt sub asteptarile Renault. Si tot atunci ultrasii Renault mai ca nu ii jigneau pe cei de la AM pe motiv ca stirea ar fi fost gresita. Uitati inca o dovada (pe langa multe altele) ca totusi nu toti de aici sunt niste habarnisti.
Eu niciodata nu am fost un ,,fundamentalist emancipat care veadea viitorul", ba am fost si sunt impotriva electicelor/hibridelor avand in vedere ca ele nu sunt in niciun fel economice.
Dupa cum am mai spus si inainte, cine isi cumpara o masina electrica noua o cumpara 100% pentru imagine si nu pentru scopul declarat de producator: acela de a face economie.
In cazul grupului Renault, Fluence ZE (probabil si Kangoo ZE) au fost un dezastru, dar in schimb Nissan Leaf se vinde destul de bine. Leaf-ul are autonomie declarata mai mica decat Fluence, e mai urat (nu spun ca Fluence este Fat-Frumos, dar nu are nimic suparator la design) si, cel mai important, e mult mai putin practic. Cele doua au preturi aproximativ egale.
Motivul pentru care a avut succes este strict acela ca nu exista si un Leaf pe benzina sau diesel. In cazul Fluence-ului, e greu sa deosebesti un ZE de un model normal de la distanta.
Aceeasi este situatia si in cazul Toyota, in SUA.
Un Prius costa cam la fel cat un Camry hibrid. Camry-ul este o masina foarte apreciata in SUA. Cred ca inca este cel mai bine vandut sedan, dar vanzarile pentru modelul hibrid sunt nesemnificative comparativ cu cele ale Prius-ului. Deci, oamenii cumpara si acea masina strict pentru a arata ca vor sa salveze mediul si nicidecum pentru a face economie.
Pentru niste modele adaptate sau, pentru a fi rau, facute pe genunchi nereusita asta ar trebui sa fie invatatura de minte. Nu stiu Zoe ce succes are dar Leaf face figura frumoasa. Daca mai punem la socoteala destinatia si pretul unui model de tipul asta dar a carui "badge" poarta semnatura de "marca de volum" nu ma mira ca vor pune lacatul. Dezavantajele majore, piata redusa, fizic vorbind se vindea numai in Eu, imaginea de marca si poate bisnitareala celor de la Project Better Place au atarnat cam greu. Sa le uram dara, un "sa le fie tarana usoara" dar viata merge inainte dovada ca i3, Tesla ori Leaf bifeaza ceva la vanzari. Si asta impotriva prietenilor puilor de foca :))
Interesant totusi...schimbarile de genul asta au avut un punct de plecare foarte bine definit dpdv geografic: California. Nu am auzit sa existe pui de foca in acest stat american in schimb am observat mentalitatea indivizilor cu putere de decizie de acolo. As putea spune ca diferenta dintre modul de gandire al acestora si un individ (de tipul celui de mai sus) e cam ca de la cer la pamant. Unii vad padurea altii nu vad copacii.
Nu te ambala pustulache ... E vorba DOAR de Fluence Z.E. Inseamna pur si simplu ca ideea / conceptul de masina electrica nu-i adaptat momentan pentru tipul asta de caroserie. Nimic mai mult.
Majoritatea celor care doresc o masina electrica, doresc sa fie mica sau compacta pentru oras, ori Fluence Z.E era chiar mai lunga decat versiunea conventionala, ajungand lejer la dimensiuni de clasa medie.
Faptul ca masina electrica are o logica si un target précis, o dovedesc vanzarile bune ale aliantei cu Zoe , Kangoo Z.E si Leaf.
Today, this small van, which is made at Maubeuge, France, has emerged as the best-selling electric vehicle in France and is marketed in 15 countries. Sales of Kangoo Z.E. have contributed significantly to Renault's lead in the electric vehicle market
One year on, Kangoo Z.E.'s career has got off to a flying start, since more than 5,000 vehicles have already been sold across Europe, including almost 3,000 in France where it stands out as the country's best-selling electric vehicle.
The model has also been acclaimed by the media in the form of numerous awards, including the prestigious 'International Van of the Year 2012' (IVOTY) prize which went to an electric vehicle for the very first time.
sursa:vn.com
Despre cat de urata este.... stiu altele si mai urate Fiat Linea, in orice caz nu este o masina frumoasa
Faza cu "probabilitatea" e tipic romaneasca... Romanul se pricepe la orice, iar "probabilitatile" lui cantaresc mult... mda.