Constructorii auto caută diverse soluții prin care să înlocuiască sistemele actuale de livrări de produse cu unele moderne, ecologice și autonome.
După ce în urmă cu câteva zile Mercedes a prezentat Urbanetic, a venit rândul celor de la Renault să ofere o viziune futuristă pentru acest segment de piață. Astfel, conceptul EZ-PRO este versiunea pentru mărfuri a conceptului EZ-GO dedicat transportului de persoane și prezentat în primăvara acestui an.
Renault EZ-PRO: date esențiale:
● EZ-PRO este un concept modular flexibil pentru transport de marfă în marile orașe dedicat companiilor, operatorilor logistici, retailerilor și persanelor fizice;
● EZ-PRO este alcătuit din două componente principale, iar ansamblul poate fi comparat cu un tren: prima componentă este numită lider și joacă rolul unei locomotive care se conduce în mod autonom;
● totuși, aici există un loc special amenajat și pentru un angajat uman, în condițiile în care Renault consideră că livrarea de produse nu va fi complet automatizată: EZ-PRO se conduce automat până la destinație, iar angajatul uman livrează personal comanda, în special dacă este vorba despre obiecte fragile;
● a doua componentă poate fi asimilată unui vagon de tren. Aceasta nu este conectată fizic la "locomotivă", însă urmează traseul acesteia, iar la nevoie poate adopta propriul traseu;
● o "locomotivă" este capabilă să "tragă" mai multe "vagoane", în funcție de tipul și cantitatea de produse ce trebuie livrate; Renault susține că această soluție permite unui operator logistic să gestioneze livrarea mai multor tipuri de produse cu un singur vehicul principal autonom, ceea ce conduce la o creștere a productivității și la reducerea costurilor;
● la rândul lor, clienții au posibilitatea de a alege cu precizie locul și data livrării;
● coletele de mici dimensiuni pot fi depozitate în locuri special amenajate în cadrul conceptului pentru că utilizatorul final să poată intra singur în posesia acestora prin utilizarea unei aplicații de smartphone;
● de asemenea, clientul poate primi notificări în timp real pe telefon cu privire la livrare;
● EZ-PRO are o lungime de 4.8 metri, o înălțime de 2.2 metri și o lățime de 2.1 metri, cu un volum de 6 metri cubi, în timp ce "vagoanele" au un volum de 12 metri cubi;
● capacitatea de încărcare este de o tonă în cazul "locomotivei" și de două tone în cazul "vagoanelor";
● Renault nu a menționat performanțele motorului electric, însă acesta este poziționat pe puntea spate.
Renault nu a oferit detalii despre o eventuală versiune de producție, acesta fiind mai degrabă un exercițiu de imaginație.
Via Renault
Comentarii (0)