Constructorii auto încep să culeagă roadele dezvoltării unor modele electrice cu autonomii suficient de mari pentru a parcurge distanțe mai mari. Ultimul exemplu în acest sens este Renault Zoe, care beneficiază acum de o versiune cu autonomie de 400 de kilmetri. Acest lucru a generat vânzări cumulate de peste 24.000 de unități la nivel european în primele 9 luni ale anului, de aproape două ori mai mari decât în perioada similară a anului trecut.
Succesul de piață are însă și un preț: timpul de așteptare pentru clienți a început să crească, motiv pentru care constructorul francez a decis să mărească producția pe întregul lanț.
Astfel, Renault a angajat 100 de persoane pentru a crește producția modelului la uzina de la Flins, în timp ce alte 50 de persoane au fost recrutate la uzina de la Le Mans, acolo unde francezii produc bateriile.
Nu în ultimul rând, încă 100 de persoane au fost angajate de Renault la fabrica de la Cleon, acolo unde se produc motoarele modelului electric.
"Tocmai am deschis linia de producție pentru un nou utilaj, ceea ce ne va permite să creștem capacitatea de producție pentru motoare de la 50.000 la 80.000", spune Paul Carvalho, directorul uzinei.De altfel, Renault angajase 200 de persoane încă de la începutul anului, însă numărul s-a dovedit acum insuficient.
Informațiile despre succesul lui Zoe vin la numai o zi după ce Nissan a anunțat vânzări de 3.500 de unități pentru noul Leaf în prima lună de comercializare, ceea ce înseamnă că modelul japonez ar putea surclasa Renault Zoe pentru a deveni mașina electrică cu cele mai mari vânzări în Europa.
Via Caradisiac
Daca UE ar urma UK in privinta legii privind sprijinirea adoptarii masinilor electrice, atunci vanzarile ar fi si mai mari !
Oricum s-a dat start la un drum fara intoarcere.
Cei care aveti case/vile pregatiti-va prize de incarcare rapida la garaje !