NOUL CLIO ESTE MAI EFICIENT ŞI MAI ECONOMIC
Noul Clio RS are un consum mediu declarat de 6.3 litri la sută. În regim extraurban, consumul este anunţat la 5.1 litri la sută, iar in ciclul urban, consumul este anunţat la 8.1 litri la sută. Emisiile de CO2 sunt anunţate la 144 grame pe kilometru. Cei de la Renault anunţă un coeficient aerodinamic CdA de 0.71. Modelul francez parcurge 400 de metri cu start de pe loc în 14.6 secunde, iar un kilometru este parcurs în 27.1 secunde. Reprizele de la 80 la 120 km/h din treapta a patra durează doar 4.5 secunde. Unitatea turbo de 1.6 litri dezvoltă 124 CP pe litru, valoare rezonabilă, în timp ce vechiul 2.0 aspirat oferea 100 CP pe litru. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în 6.7 secunde.
Încă din faza de dezvoltare a noii generaţii, cei de la Renault au avut ca scop furnizarea unui nivel superior de cuplu motor în zona inferioară a plajei de turaţii şi de a îmbunătăţi respunsul la acceleraţie pe întreaga gamă de turaţii, aşa că propulsorul oferă cuplul maxim până la aproape 6.000 rpm. Cei de la Renault pun accent pe faptul că noul Clio RS este, în acelaşi timp, un model Renault Sport veritabil şi un Clio care poate fi docil. Tocmai de aceea, ESP-ul are mai multe moduri de funţionare, iar comportamentul modelului poate fi schimbat prin apăsarea unui buton şi personalizat prin intermediul interfeţei RS Monitor.
RS MONITOR 2.0
Cele trei setări ale comutatorului R.S. Drive sunt: Normal, Sport şi Race. Cel de-al treilea mod este, de departe, cel "hardcore", unde schimbarea treptelor de viteză este exclusiv manuală, timpul de schimbare este mai mic de 150 milisecunde, funcţia launch control este disponibilă (valabilă şi pentru modul Sport), ESP-ul este dezactivat complet, iar servodirecţia este fermă. Modul de conducere "Normal" include o pedală de acceleraţie mai moale, care răspunde progresiv, motorizarea este mai sileţioasă, transmisia schimbă pe modul comfort, servodirecţia este şi ea mai moale.Inginerii Renault Sport au introdus un set de amortizoare speciale pentru puntea faţă. Pe scurt, amortizoarele faţă înglobează un set de compensatoare, care oferă rezultate deosebite în materie de performanţă, progresivitate şi comfort, întregul sistem fiind denumit Hydraulic Compression Control. Sistemul de frânare integrează discuri de 320 milimetri pe puntea faţă şi 260 milimetri pe puntea spate. Bara anti-ruliu care echipează puntea spate este cu 10% mai fermă decât cea a lui Clio III RS şi cu 60% mai fermă decât cea a lui Clio 4.
NOUL Clio RS VS. VECHEA GENERAŢIE
Principala schimbare între cele două generaţii de Clio vine la capitolul motorizare. Francezii au renunţat la unitatea aspirată de 1.998 cmc, care livra 203 CP la 7.100 rpm şi 215 Nm la 5.400 rpm în favoarea unei unităţi 1.6 Turbo. Pe lângă asta, noul Clio nu mai este disponibil alături de o transmisie manuală cu şase trepte, ci este oferit doar în compania unei transmisii EDC cu două ambreiaje. În materie de acceleraţie, există o diferenţă de 0.2 secunde între cel două generaţii de Clio RS la sprintul până la 100 km/h, în favoarea modelului nou, iar viteza maximă a acestuia este cu 5 km/h mai mare, respectiv 230 km/h. Modelul a păstrat tracţiunea faţă, dar a renunţat la caroseria cu trei uşi pentru o versiune mai practică, cu cinci uşi. Portbagajul este mai mare cu 12 litri odată cu noua generaţie. Totodată, noua generaţie este mai lungă, mai lată şi cu un ampatament mai mare decât Clio 3 RS.
Via Renault
E normal avand in vedere ca e acelasi motor de la Juke.
Mai are si peste 1600 cmc.
Cuplul de 240 nm la 1750 rpm e extrem de mic pentru nivelul acesta.
Ce minciuni debiteaza Renault legat de cuplul superior in zona inferioara de turatii e penibil, avand in vedere ca Juke ofera 10 Nm in plus dar la 2400 rpm.
ce ai vrea acuma din motor de 1,6 ......500Nm ca un diesel twin-turbo de 3L
eu zic k e suficient......
Si crezi ca asta e un cuplu sa strambe rotile ? e la nivel de motor diesel mic.
Vorbeam de motor comparativ cu ce mai exista pe piata
Esti printe putinii care intelege ce tampenie au facut Renault cu noul clio rs.