Expus în luna septembrie a anului trecut în cadrul Salonului Auto de la Paris, noua generaţie Clio RS a stat pe margine şi a privit uralele cu care a fost primit fratele său de serie. A sosit însă momentul în care modelul sportiv poate intra în scenă, gata să îşi apere titlul de cel mai bun sub-compact sportiv.
Pentru a se lupta cu rivalii deja prezenţi pe piaţă, noul Clio RS mizează pe câteva noutăţi, comparativ cu vechea generaţie. Dacă predecesorul utiliza un motor aspirat de 2.0 litri, noul model apelează la un ”benzinar” turbo de 1.6 litri şi 200 de cai putere, capabil să livreze şi un cuplu motor de 240 Nm.
De asemenea, locul vechii cutii manuale a fost luat de o transmisie automată EDC, cu dublu ambreiaj şi padele amplasate în spatele volanului, disponibilă ca standard.
Şi pentru ca lista schimbărilor să fie una consistentă, Clio RS nu va mai fi disponibil în varianta de caroserie cu trei uşi. Acum deschide cinci portiere şi are de gând să păstreze această configuraţie.Din fericire, ţinuta de drum promite să fie aceeaşi. Renault pune la dispoziţie două şasiuri diferite, unul Cup şi unul Sport, create pentru a îndeplini cerinţe diferite ale publicului. Nu vor lipsi nici tehnologii împrumutate din motorsport. Pentru a exploata cât mai bine potenţialul hatchback-ului, francezii oferă mai multe moduri de rulare, reunite sub funcţia RS Drive. Dintre toate, cea mai apreciată va fi funcţia Race, care modifică radical modul de funcţionare al transmisiei, răspunsul acceleraţiei, intervenţia ESP-ului şi precizia direcţiei.
Deşi plăteşte tribut actualei tendinţe globale de downsizing şi îşi dezamăgeşte fanii care visau la sunetul unui motor aspirat, noul Clio RS impresionează cu un consum mediu de numai 6.3 litri/100 de kilometri şi o rată a emisiilor de numai 144 g/km.
La interior, clienţii vor fi răsfăţaţi cu scaune Recaro, inserţii de aluminiu şi alte elemente capabile să sublinieze spiritul sportiv.
Vor fi disponibile şi două sisteme multimedia cu ecran tactil. Unul dintre ele va fi oferit alături de tehnologia de monitorizare RS Monitor 2.0, capabilă să ofere elemente de telemetrie pentru şofer.Noul Clio RS va costa 24.990 de euro în Franţa, livrările urmând să înceapă la mijlocul lui martie.
oare o sa scoata vreun alt producator ceva mai bun decat clio rs?
Arata bine si va conta mult plaja cuplului maxim, in special de unde incepe.
Pe de alta parte pretul e destul de mare si probabil ca la banii astia vei putea cumpara Ceed Gt care e mult peste ca dotari (mai ales optionale), spatiu si finisari. (comparand noul Ceed cu noul Clio)