Carlos Ghosn deține în prezent funcțiile de președinte și CEO al Renault, însă mandatul său de CEO urmează să expire în luna mai a anului viitor.
În acest context, constructorul francez a început deja demersurile pentru identificarea unui succesor, potrivit unor informații neoficiale dezvăluite de publicația Les Echos, care au fost preluate ulterior de întreaga presa franceză.
Sursa citată susține că oficialii Renault își doresc un succesor din cadrul companiei, iar printre posibilii candidați se numără Thierry Koska, actualul director comercial. Pe de altă parte, statul francez, care deține 15% dintre acțiuni, ar fi de acord cu un succesor din afara companiei doar dacă acesta ar avea naționalitate franceză. În acest context, printre posibilii candidați se numără Didier Leroy, președintele Toyota Europa sau chiar Carlos Tavarez, fosta mână-dreapta a lui Ghosn care a plecat să conducă destinele Grupului PSA Peugeot-Citroen.
Obiectivul celor de la Renault este ca numele succesorului să fie decis până în luna februarie pentru ca ulterior Adunarea Generală a acționarilor să valideze numele succesorului la întrunirea din 15 iunie.
Chiar dacă va pierde postul de CEO, Ghosn va rămâne în continuare președintele constructorului francez.
În plus, Ghosn va păstra și funcția de președinte al Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi.Via Caradisiac
Eu încă aștept modelele premium , aceeași ultrasi țipau că Renault are imagine pentru așa ceva.
Mașini Premium: una este sa ști sa faci, altceva este sa ști sa si le vinzi! Momentan nu este cazul, dar rezolva ei, au de munca sa scape de trecutul "glorios"
Poate ca ar fi cel mai sanatos pentru ei sa se lase de premium. Nu prea le-a iesit niciodata cand au facut ceva pe nivelul "greilor". Se pricepe f bine sa construiasca ce deja stiu (low cost, masini de volum, electrice).
Nu este o rusine. Pana la urma, sa construiesti si sa vinzi bine in acest domeniu, e la fel de greu. Fie ca vinzi Lamborghini sau Mercedes, fie ca vinzi Renault sau Fiat.
Ah, ai fi unul dintre cei care spuneam in primul comentariu. Nu ar fi rau sa-ti depui un CV. :p
As vreau eu dar nu prea am ce sa pun in CV!
Te las pe tine sa încerci:)
Deci studiile diferite (daca la asta te referi), nu ar putea fi categoric o problema. Sunt foarte multi care nu fac ce au invatat in facultate. Si cu toate astea, chiar fac treaba foarte buna. La modul general vorbind.
Radem, glumim, dar nu e deloc usor sa lasi o companie puternica, cu sute de mii de angajati pe mana, unui ignorant sau inconstient.
1. CEO Ghosn este talentat și vizionar dar rezultatele sunt mari raportat la ce a preluat, dacă era o alianță performanta nu știu ce aveam acum de analizat
2. La nivelul Renault nu există o persoană de valoarea lui Ghosn dar la nivelul lui Nissan există. O variantă bună ar fi fostul său colaborator de încredere dar acum acesta este la un alt grup, respectiv PSA unde are o mare provocare managerială.
3. Infiniti...un Nissan rebrendruit cu finisaje mai bune și materiale superioare restul nimic nou pe piața, BMW este totuși BMW o altă filozofie iar Lexus a renunțat a mai fi o Toyota rebrenduita deci este mai greu cu premium la această Alianță.
4. Sunt buni la electrice ceea ce ar putea reprezenta un mare atuu pentru viitor.
Motoarele QV sunt reușite, fiabile, toate mărcile amintite au avut așa ceva, sau chiar mai au, dar nu poți să raportezi toată gama Infiniti la motoarele QV.
Oricum, discuția era despre modele Renault premium, nu Infiniti, găsești multe calități comune între un Renault și-un Infiniti?
Este complicat sub același nume sa faci mașini premium și de buget.
Nu cred ca Alinata și Mercedes vor sa facă mașini premium comune este calea cea mai sigura pentru pierzanie, "basculanta" aia făcuta de Daimler după Alaskan este un exemplu edificator, nu cred ca vor mai repeta
Nissan are Infiniti care personal nu-mi spune mare lucru, cred ca Renault încearcă cu Alpine