Peugeot 208 1.6 BlueHDi a stabilit un record de consum de 2.0 litri la sută pe circuitul Belchamp din Franţa. Sub supravegherea UTAC, echivalentul francez al RAR-ului, subcompacta din Sochaux a parcurs distanţa totală de 2.152 de kilometri cu un plin de 43 de litri. Peugeot a reuşit să stabilească recordul folosind mai mulţi şoferi, care au condus în schimburi a câte trei ore, până când au consumat toată motorina din rezervor. Distanţa menţionată mai sus a fost parcursă în 38 de ore, iar recordul de consum a fost certificat de Union Technique de l'Automobile, du motocycle et du Cycle, organismul de omologare francez echivalent cu RAR-ul din România.
Autovehiculul folosit pentru recordul de consum este varianta diesel cea mai economică din oferta Peugeot 208 facelift şi este un model de serie. Consumul mixt în ciclul NEDC anunţat de acest model este de 3.0 litri la sută şi emisiile sunt de 79 de grame CO2 pe kilometru, dar echipa a reuşit să depăşească aceste valori conducând în condiţii controlate.
În plus faţă de celelalte versiuni ale lui 208, varianta optimizată pentru consum scăzut a lui 208 1.6 BlueHDi 100 este echipată cu un spoiler spate pentru a îmbunătăţi coeficientul aerodinamic şi cu anvelope cu rezistenţă scăzută la rulare Michelin Energy Saver+. Peugeot a stabilit acest record de consum în aprilie 2015 pentru a marca 50 de ani de la cele 40 de recorduri de anduranţă stabilite în iunie 1965 de modelul 404 Diesel la Montlhéry. Tot în acest an, Peugeot sărbătoreşte 125 de ani de când a început să fabrice motoare cu combustie internă, cu peste 65 de milioane de unităţi în spate şi 120 de ani de când produce vehicule comerciale.Via Peugeot
Acum vreo 2 ani m-am trezit in fata cu un bou cu q7 care a depasit aiurea. Am calcat frana si pentru un momdent am avut impresia ca sunt pe gheata. Din fericire am reusit sa ne strecuram toti 3 fara sa ne atigem. Ziua urmatoare mi-am schimbat cauciucurile cu Michelin Primacy 3 si am trecut de la dimensiunea de 185x15 la 205x16. Diferenta de aderenta cu noile cauciucuri este uriasa.
Oricum, foarte frumos rezultat ! Mai mult de atat, ce poti sa vrei ?
Un motor alimentat cu hidrogen eventual.
@Qwerty suprafata de contact joaca un rol foarte important acolo, dar da, multa lume s-a plans de Energy Saver.
PS N-ai avut ABS ? de zici ca te-ai dus ca pe gheata
@mowgli, aveam/am abs dar a intrat imediat. Nu am simtit ca "musca" ... intelegi ce vreau sa zic.
In orice caz m-am invatat minte cu cauciucurile economy/low rolling resistance. Treaba caucucurilor este sa ofere aderenta cat mai buna. Am vazut pe pielea mea ca sacrificarea aderentei pentru o economie de 0.1 L/100km este o mare prostie.
N-am avut niciodata cauciucuri cu rezistenta redusa la inaintare, eco, etc Doar din cate am citit pe internet si nu m-as atinge de ele pentru nimic in lume. Daca chiar vrei economie de carburant, mai usor cu piciorul pe acceleratie, mai calm pe drum si se rezolva. Mult mai sigur, mai linistit si mai efficient.
E un motor matur care merge pus de la 508, C5 si Mondeo pana la Fiesta, 208 si C3 trecand prin Focus, 308 si C4.
In cazul de fata, supramotorizarea face minuni.
Am facut un test cu un golf 7 1,6 tdi la viteza constanta :
80 km/h = aprox 3.3 l/100 Km
100 =aprox 3.9 l/100 km,
120 =aprox 4.6 l/100km
140 = 5,8 l/100km
Consumul creste exponential peste 110-115 Km/h
oras 6-6.5 l/100 km cu start stop
Atentie testele pot fi usor influentate de inclinarea autostrazii, directia vantului si incarcacatura masinii.
Alt aspect: Din Bucuresti la Ct de exp. faci 1h si 50 min daca mergi cu 120-130 si 1h si 40 min daca mergi cu 140-150 km/h. Daca ai uitat sa alimentezi la plecare mai pierzi 20 min (in ambele cazuri :)) ).
Weekendul trecut pe acelasi drum am mers constant cu 90 km/h si pe A2 cu 110 km/h si am facut acelasi drum in fix 3 ore consumand cam un sfert de rezervor, in conditiile in care am mers jumatate din drum cu aerul conditionar pornit. Traficul a fost cam la fel. Ideea este ca nu mereu o viteza mai mare inseamna si un timp mai scurt de parcurgere a unei distante. Iar consumul va fi mai mare. Asa ca, cel putin in opinia mea faptul ca mergi cu viteza sa ajungi mai devreme la destinate de cele mai multe ori e teapa.
PS: important este ca am reusit asta cu Coltul. Daca mergeam cu Beetle-ul doar visam la un asa consum.
Cat despre siguranta, astazi am primit un email intern, despre siguranta la locul de munca. Desi pare evident, pana nu am vazut in scris, n-am putut exact sa spun in cuvinte ceea ce am citit. Deci, siguranta la locul de munca este influentata enorm de lucrurile de bun simt elementar cum ar fi: sa nu te grabesti, sa nu iti asumi riscuri, sa ai o atitudine negativa si sau sa fii permanent preocupat si sa nu te concentrezi pe ceea ce ai de facut.
Printr-o extrapolare, putem spune cam aceleasi lucrusi si despre atitudinea la volan. Sa luam doar doua: atitudinea negativa (mereu nervos, frustrat, ambitionat prosteste) te face foarte usor sa treci peste limitele de siguranta intr-o depasire, in traffic, in intersectii, sau sa ignori semnalele de alarma din subconstient sau chiar ale celor din masina cu tine.
Al doilea aspect, o minte preocupata, distrata, este uneori la fel de ucigatoare ca alcoolul la volan sau vorbitul la telefon. De aia e bine in primul rand sa-ti planifici bine drumurile, sa pleci la timp de-acasa, si sa te concentrezi exact la ce trebuie in clipa in care ai volanul in mana.
S-a demonstrat de atatea ori ca mersul nebuneste nu-ti aduce un castig mai mare de cateva minute, dar iti distruge sanatatea, iti creste exponential riscul deplasarii, consumul si uzura masinii. Pe urma ajungi acasa si te intrebi, "Chiar se merita"?
Tot vad ca insistati pe idee, probabil sunteti toti din Bucuresti unde, presupun doar, se sta mai mult intepenit in trafic decat se inainteaza. Alfel nu imi explic cum ma-sa ajung in abia cateva minute dintr-un capat al orasului in celalt atunci cand o calc in loc sa fac vreo 20 minute mergand linistit. Ca sa previn ironiile, nu stau la sat, are totusi vreo 250-300 mii de locuitori orasul...