Rechemarea în service pe care General Motors a demarat-o pentru a repara 2.6 milioane de unităţi a dus la o scădere de 86% a venitului net în primul sfert al anului în raport cu aceeaşi perioadă a lui 2013.
Rezultatele bune ale companiei sunt umbrite de campaniile de recall, care ne-au costat 1.3 miliarde de dolari. Dacă vă uitaţi în spatele acestor cifre, o să vedeţi cât de performantă a fost compania noastră.
Chuck Stevens
CFO General Motors
General Motors a primit o lovitură puternică prin recall-urile demarate la începutul anului curent, constructorul american fiind nevoit să repare peste 2.6 milioane de unităţi din diferite probleme, acestea aducând o reducere de 86% a venitului net în primul sfert al anului.
În comparaţie cu rezultatele din primul sfert al lui 2013, GM a pierdut 125 de milioane de dolari la rubrica venit net din cauza recall-urilor, ducând la cel mai slab rezultat financiar al companiei americane de la ieşirea din insolvenţă în 2009. Contrar estimărilor analiştilor, General Motors a reuşit să obţină profit în primul sfert al anului curent în ciuda faptului că a trebuit să opereze o rechemare masivă în service.
Scandal la GM: recall-ul de 2.6 milioane de unităţi, cauzat de o piesă pentru care compania a economisit un dolar pe maşină
Esential
90
de cenţi au fost economisiţi, la vremea respectivă, prin folosirea unui reper care nu întrunea specificaţiile interne ale companiei.
Rechemările în service le-au adus celor de la GM costuri care au totalizat 1.3 miliarde de dolari, în timp ce restructurările din Europa i-au costat pe americani aproximativ 200 de milioane de dolari.
Cu toate acestea, veniturile obţinute de General Motors per ansamblu au crescut cu un procent faţă de primul sfert al lui 2013, totalizând 37.41 miliarde de dolari
. În tot acest timp, cota de piaţă a GM pe piaţa din SUA a scăzut, dar corporaţia a avut situaţia sub control printr-o disciplină strictă a preţurilor. Concernul s-a menţinut pe profit în SUA datorită faptului că şi-a redus dependenţa faţă de reducerile mari pe care le acorda în trecut şi de reducerile acordate flotelor. Potrivit analiştilor auto, clienţii din SUA nu s-au îngrămădit oricum să cumpere maşini noi în primul sfert al anului din cauza fenomenelor meteo nefavorabile derulate în America de Nord.
GM a cheltuit 1.3 miliarde de dolari în primul sfert al anului pentru a repara 2.6 milioane de maşini pentru o problemă legată de mecanismul controlat de cheia de contact.
GM investeşte 324 milioane de euro în dezvoltarea următoarei generaţii Chevrolet Volt
Situaţia din Europa este mai bună faţă de primul sfert al anului trecut, cu toate că GM încă înregistrează pierderi pe Bătrânul Continent.
Vânzările GM au crescut cu 0.7 procente în Europa în decursul primului sfert al anului curent în raport cu aceeaşi perioadă a lui 2013. Dar pierderile americanilor au atins 284 milioane de dolari în perioada respectivă, datorate în principal costurilor ridicate de restructurare ale uzinei Opel din Bochum, Germania. Fără aceste cheltuieli, GM şi-ar fi redus pierderile din Europa cu aproape 100 de milioane de dolari în primul sfert al anului, explică Chuck Stevens, Chief Financial Officer al General Motors.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Un bonus frumusel si o vacanta in caraibe pentru abilitati manageriale exceptionale
Un mare plus pentru GM ca au recunoscut greseala si au chemat inapoi atatea masini, trebuie mult curaj sa recunosti asa ceva, din pacate despre BMW nu pot spune acelasi lucru cu problemele lor notorii la pompa de benzina si lantul de distributie.