Raliul Sibiului 2013: Jan Kopecky a câștigat etapa ERC din România

de Dragoș Băltățeanu
Sambata, 27.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Jan Kopecky a câștigat Raliul Sibiului, după ce a ales să păstreze un ritm de conservare în a doua zi a etapei ERC din România. Cehul obține astfel a treia victorie în Campionatul European de Raliuri din acest an.

Jan Kopecky a dominat a doua zi a Raliului Sibiului, o zi în care majoritatea concurenților au decis să meargă pentru conservarea mașinilor și nu au mai forțat. Ecarturile de timp după prima zi era suficient de mari, iar cele câteva bătălii din clasament s-au tranșat în urma unei noi serii de abandonuri. Singurul final de infarct a avut loc la clasa automobilelor cu două roți motrice. Aici Alex Filip a fost învins de Sebastian Barbu în ultima probă a zilei. Înainte de Superspeciala disputată pe circuitul de Autocross din Sibiu, Filip avea un avans de doar 2.0 secunde. Barbu a atacat și la final avea să obțină un timp cu 4.9 secunde mai bun față de cel al lui Alex Filip. 

Revenind la lupta de la clasa supremă, cehul Kopecky nu a mai avut adversar azi, după ce francezul Francois Delecour a anunțat dimineață că nu va ataca poziția pilotului Skoda și că vrea să își conserve locul doi. După prima trecere pe probele de dimineață, inclusiv dificila probă Gâtu Berbecului, lungă de 30 km, Delecour s-a întors în parcul de service de la mijlocul zilei cu un amortizor rupt, dar avaria a fost remediată fără probleme de către echipa sa tehnică. Kopecky a trebuit doar să își coserve avantajul, iar la final a obținut fără probleme a patra victorie din acest sezon ERC, luând o opțiune serioasă pentru titlul de campion european.

Urmareste Automarket
Pentru locul trei bătălia s-a dat inițial între pilotul român Edwin Keleti și japonezul Toshihiro Arai.
Arai s-a luptat în prima partea zilei și cu o problemă stomacală, navigatorul său fiind cel care a condus mașina către și dinspre probleme speciale. Norocul i-a surâs însă pilotului japonez, Edwin Keleti abandonând cu probleme la suspensie pe a doua trecere pe proba specială Gâtul Berbecului. Arai obține astfel locul trei în clasamentul general și victoria în ERC Production Cup. 

Raliul Sibiului 2013 s-a dovedit din nou foarte dur, probele speciale degradându-se după două treceri ale mașinilor de concurs. Din acest motiv, a treia trecere pe proba specială Șanta a fost anulată la cererea tuturor piloților aflați în prima parte a clasamentului. Ca de obicei, Raliul Sibiului și-a cerut tributul, la final înregistrându-se nu mai puțin de 22 de abandonuri. 

oz

Nr

Pilot/Copilot
Automobil
Cl
Timp PS
Penalizare 
Timp total
Ecart primul
Ecart prec.
1
1
KOPECKÝ Jan
DRESLER Pavel
Skoda Fabia S2000
2
02:18:07,8
00:00
02:18:07,8
00:00,0
2
3
DELECOUR Francois
SAVIGNONI Dominique
Peugeot 207 S2000
2
02:21:00,6
00:10
02:21:10,6
03:02,8
03:02,8
3
4
ARAI Toshihiro
McLOUGHLIN Anthony
Subaru Impreza STI
2
02:24:11,4
00:00
02:24:11,4
06:03,6
03:00,8
4
5
TEMPESTINI Marco
BAGGIO Lucio
Skoda Fabia S2000
2
02:25:40,9
00:00
02:25:40,9
07:33,1
01:29,5
5
17
BOTKA Dávid
MIHALIK Péter
Mitsubishi Lancer Evo 9 R4
2
02:25:56,1
00:00
02:25:56,1
07:48,3
00:15,2
6
14
PORCISTEANU Valentin
DOBRE Dan
Mitsubishi Lancer Evo 10
2
02:25:47,6
01:00
02:26:47,6
08:39,8
00:51,5
7
7
ORSAK Jaroslav
KOSTA Lukas
Mitsubishi Lancer Evo 9 R4
2
02:27:23,4
00:00
02:27:23,4
09:15,6
00:35,8
8
11
PUSKÁDI János
GÓDOR Barna
Skoda Fabia S2000
2
02:28:07,2
00:00
02:28:07,2
09:59,4
00:43,8
9
6
TLUSTAK Antonin
VYORAL Lukas
Skoda Fabia S2000
2
02:29:46,9
00:00
02:29:46,9
11:39,1
01:39,7
10
34
BARBU Sebastian
BALTADOR Horatiu
Citroen DS3R3
5
02:36:40,8
00:00
02:36:40,8
18:33,0
06:53,9

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru