Jan Kopecky a dominat a doua zi a Raliului Sibiului, o zi în care majoritatea concurenților au decis să meargă pentru conservarea mașinilor și nu au mai forțat. Ecarturile de timp după prima zi era suficient de mari, iar cele câteva bătălii din clasament s-au tranșat în urma unei noi serii de abandonuri. Singurul final de infarct a avut loc la clasa automobilelor cu două roți motrice. Aici Alex Filip a fost învins de Sebastian Barbu în ultima probă a zilei. Înainte de Superspeciala disputată pe circuitul de Autocross din Sibiu, Filip avea un avans de doar 2.0 secunde. Barbu a atacat și la final avea să obțină un timp cu 4.9 secunde mai bun față de cel al lui Alex Filip.
Revenind la lupta de la clasa supremă, cehul Kopecky nu a mai avut adversar azi, după ce francezul Francois Delecour a anunțat dimineață că nu va ataca poziția pilotului Skoda și că vrea să își conserve locul doi. După prima trecere pe probele de dimineață, inclusiv dificila probă Gâtu Berbecului, lungă de 30 km, Delecour s-a întors în parcul de service de la mijlocul zilei cu un amortizor rupt, dar avaria a fost remediată fără probleme de către echipa sa tehnică. Kopecky a trebuit doar să își coserve avantajul, iar la final a obținut fără probleme a patra victorie din acest sezon ERC, luând o opțiune serioasă pentru titlul de campion european.
Pentru locul trei bătălia s-a dat inițial între pilotul român Edwin Keleti și japonezul Toshihiro Arai. Arai s-a luptat în prima partea zilei și cu o problemă stomacală, navigatorul său fiind cel care a condus mașina către și dinspre probleme speciale. Norocul i-a surâs însă pilotului japonez, Edwin Keleti abandonând cu probleme la suspensie pe a doua trecere pe proba specială Gâtul Berbecului. Arai obține astfel locul trei în clasamentul general și victoria în ERC Production Cup.Raliul Sibiului 2013 s-a dovedit din nou foarte dur, probele speciale degradându-se după două treceri ale mașinilor de concurs. Din acest motiv, a treia trecere pe proba specială Șanta a fost anulată la cererea tuturor piloților aflați în prima parte a clasamentului. Ca de obicei, Raliul Sibiului și-a cerut tributul, la final înregistrându-se nu mai puțin de 22 de abandonuri.
oz |
Nr |
Pilot/Copilot |
Automobil
|
Cl
|
Timp PS
Penalizare |
Timp total
|
Ecart primul
Ecart prec. |
1
|
1
|
KOPECKÝ Jan DRESLER Pavel |
Skoda Fabia S2000
|
2
|
02:18:07,8
00:00 |
02:18:07,8
|
00:00,0
|
2
|
3
|
DELECOUR Francois SAVIGNONI Dominique |
Peugeot 207 S2000
|
2
|
02:21:00,6
00:10 |
02:21:10,6
|
03:02,8
03:02,8 |
3
|
4
|
ARAI Toshihiro McLOUGHLIN Anthony |
Subaru Impreza STI
|
2
|
02:24:11,4
00:00 |
02:24:11,4
|
06:03,6
03:00,8 |
4
|
5
|
TEMPESTINI Marco BAGGIO Lucio |
Skoda Fabia S2000
|
2
|
02:25:40,9
00:00 |
02:25:40,9
|
07:33,1
01:29,5 |
5
|
17
|
BOTKA Dávid MIHALIK Péter |
Mitsubishi Lancer Evo 9 R4
|
2
|
02:25:56,1
00:00 |
02:25:56,1
|
07:48,3
00:15,2 |
6
|
14
|
PORCISTEANU Valentin DOBRE Dan |
Mitsubishi Lancer Evo 10
|
2
|
02:25:47,6
01:00 |
02:26:47,6
|
08:39,8
00:51,5 |
7
|
7
|
ORSAK Jaroslav KOSTA Lukas |
Mitsubishi Lancer Evo 9 R4
|
2
|
02:27:23,4
00:00 |
02:27:23,4
|
09:15,6
00:35,8 |
8
|
11
|
PUSKÁDI János GÓDOR Barna |
Skoda Fabia S2000
|
2
|
02:28:07,2
00:00 |
02:28:07,2
|
09:59,4
00:43,8 |
9
|
6
|
TLUSTAK Antonin VYORAL Lukas |
Skoda Fabia S2000
|
2
|
02:29:46,9
00:00 |
02:29:46,9
|
11:39,1
01:39,7 |
10
|
34
|
BARBU Sebastian BALTADOR Horatiu |
Citroen DS3R3
|
5
|
02:36:40,8
00:00 |
02:36:40,8
|
18:33,0
06:53,9 |
Comentarii (0)