Rabla 2014: toate tichetele disponibile au fost valorificate cu o lună înainte de încheierea programului

de Sebastian Toma
Marti, 14.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ediţia 2014 a programului de înnoire a parcului auto din România, cunoscut şi sub numele de Programul Rabla, s-a încheiat cu o lună înainte de termenul oficial datorită distribuirii tuturor tichetelor valorice disponibile.

Esential 119 milioane de lei noi au fost viraţi din Fondul de Mediu pentru Programul Rabla 2014, iar întreaga sumă a fost cheltuită pentru achiziţia de automobile noi.
Ultimul tichet electronic oferit în cadrul Programului Rabla a fost alocat şi validat în data de 13 octombrie 2014, marcând finalul ediţiei din acest an al proiectului, anunţă reprezentanţii Ministerului Mediului. După cum subliniază şi aceştia, este primul an în care tichetele sunt epuizate înainte de termenul limită, calendarul ministerului având programat finalul programului abia peste o lună. În cadrul acestei ediţii, au fost disponibile 17.000 de tichete pentru persoanele fizice, în valoare de 6.500 de lei fiecare, totalizând suma de 119 milioane de lei. Cea de-a zecea ediţie a programului Rabla a fost şi prima derulată în întregime în mediul electronic, fiind eliminate tichetele fizice în favoarea unei centralizări care să acorde tichete cetăţenilor indiferent de judeţul în care se află şi de câte tichete a distribuit centrul de casare la care şi-au dus maşina.

AICI GĂSEŞTI TOATE MAŞINILE NOI DISPONIBILE ÎN ROMÂNIA

În timp ce Atilla Korodi, Ministrul Mediului, susţine că Programul Rabla va continua şi în 2015, importatorii şi producătorii de automobile din România, cu APIA în frunte, sugerează sprijinirea programului Prima Maşină în defavoarea continuării Rabla. Argumentul prezentat de cei de la APIA este că Programul Rabla aduce o creştere artificială, care face rău întregii pieţe auto din România, deşi pare un lucru pozitiv la prima vedere.

Un semn că reprezentanţii APIA au dreptate ar fi exemplul străinilor, care au eliminat programele de genul după unul sau doi ani de activitate, cum este cazul statelor precum Germania şi Statele Unite ale Americii. Niciun reprezentant al APIA nu a negat efectul pozitiv al programului de înnoire al parcului auto românesc, dar Programul Rabla este pozitiv doar dacă este menţinut activ doar câteva ediţii, nu ani la rând.

În loc să-i trimită în căutarea de rable pentru valorificare, programul Prima Maşină le-ar aduce românilor credite mai uşor de accesat pentru maşini accesibile.

Prima maşină, înlocuitorul programului Rabla, susţine achiziţia de maşini care costă până la 14.000 euro şi debutează la 1 noiembrie

Urmareste Automarket
Înlocuitorul Programului Rabla, propus de data aceasta de Ministerul Economiei, se numeşte Programul Prima Maşina şi ar putea debuta chiar de la 1 noiembrie 2014. În cazul ”Prima Maşină”, statul ar ajuta instituţiile bancare să acorde credite preferenţiale persoanelor cu vârsta de până la 35 de ani în vederea achiziţionării unei maşini noi cu preţul de până la 14.000 de euro cu TVA inclus.
Aceştia ar primi dobânzi preferenţiale şi s-ar bucura de un avans mai mic decât la creditele obişnuite disponibile în prezent pe piaţă.

Via Ministerul Mediului

Comentarii (1)

  • Tichetele disponibile pentru PERSOANE FIZICE .

    http://www.afm.ro/main/programe/psipan/2014/comunicat_rabla-13_10_2014.pdf
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru