McLaren se transformă ușor-ușor într-o Yelena Isinbayeva a industriei auto. Rusoaica de 33 de ani, considerată cea mai bună săritoare cu prăjina din istoria atletismului mondial, și-a făcut un obicei din a-și bate recordurile mondiale cu câte un centimetru la fiecare competiție majoră, fiind conștientă de faptul că nicio altă adversară nu va fi în stare să atenteze la cifrele singurei femei care a reușit sărituri de peste 5 metri în istoria acestei discipline olimpice. Isinbayeva reușea astfel să-și adjudece bonusurile financiare voluminoase de fiecare dată când trecea de încă o bornă importantă.
Revenind la McLaren, în cazul companiei britanice nu vorbim de recorduri mondiale, ci de propriile recorduri de vânzări, care sunt bătute anual cu câteva unități. De exemplu, 2015 a devenit cel mai bun an din istoria mărcii sportive din Albion după ce clienții din toată lumea au cumpărat 1654 de unități. Recordul este absolut, dar depășește cu doar 6 mașini anterioarele cifre de top, înregistrate în 2014, atunci când 1648 de clienți au ales să-și îmbogățească garajul cu un model al mărcii.
Ritmul cu care cresc recordurile anuale de vânzări ale celor de la McLaren va urca însă cu siguranță în 2016, an în care McLaren începe producția modelelor din gama Sports Series, 540C și 570S, cele mai accesibile din oferta brandului britanic.
Conform previziunilor oficialilor McLaren, gama Sports Series va alcătui în viitorul apropiat două treimi dintre comenzile totale venite dinspre clienți, mai ales având în vedere faptul că aceasta se va îmbogăți în 2016 și 2017 cu două noi modele atractive: un GT și un cabriolet. Numărul de comenzi în creștere i-a făcut de altfel pe oficialii McLaren să introducă din această lună un al doilea schimb pe linia de producție din Marea Britanie, acolo unde au fost angajați suplimentar 250 de muncitori.Marca McLaren este acum prezentă cu 80 de showroom-uri oficiale în 30 de țări din toată lumea. În 2015 au fost deschise 12 centre de vânzare pentru modelele mărcii care își propune să atingă o producție anuală de 4000 de unități în următorii ani.
Ce au făcut celelalte mărci de lux în 2015?
Ferrari și Lamborghini, principalii rivali ai mărcii britanice, nu au anunțat încă vânzările pe 2015.
Se știe însă deja că Lamborghini își va depăși serios recordul anterior (în 2014, marca italiană a vândut 2530 de mașini, cifră deja întrecută de comenzile din perioada ianuarie-septembrie 2015), în timp ce Ferrari înregistrează în jur de 8500 de unități vândute anual.Tot în zona mărcilor de lux, Rolls-Royce și Bentley nu au oferit nici ele cifrele exacte de vânzări pe 2015, însă analiștii se așteaptă la scăderi din cauza problemelor pe care le-a avut anul trecut piața chineză, un reper important pentru cele două branduri britanice de prestigiu.
via MotorAuthority
Comentarii (0)