Parisul se confruntă în continuare cu un nivel ridicat de poluare cauzat parțial de mașinile personale ale locuitorilor. Anul trecut, autorităţile au interzis circulaţia maşinilor mai vechi de 1997 indiferent de motorizare. Ulterior, printr-un sistem numit Crit'Air, a fost interzisă și circulația mașinilor diesel înregistrate între ianuarie 1997 și decembrie 2000, iar acum primarul orașului speră să impună o nouă lege.
Intenția este ca și mașinile cu propulsie diesel înregistrate între 2001-2005 să nu mai aibă dreptul de a circula prin Paris, decizie care ar afecta 14% din flota de vehicule a Franței. Mașinile care intră în această ultimă categorie folosesc în prezent stickere de culoare maro pe parbriz pentru a putea fi identificate cu ușurință de autorități.
Măsurile vin ca urmare a faptului că deciziile adoptate până în prezent nu au avut încă efectul scontat. Printre acestea se numără deja călătorii gratuite cu transportul public atunci când nivelul smogului este ridicat, creșterea tarifelor pentru parcări sau interzicerea oferirii gratuite a locurilor de parcare în zilele de sâmbătă sau pe parcursul lunii august.Tot în această lună, Parisul a anunțat că intenționează să interzică complet traficul rutier pe două șosele principale, pe care vor fi construite piste pentru bicicliști și o linie de tramvai. De asemenea, Piaţa Carrousel, care trece prin dreptul pieţei din faţa Muzeului Luvru, va fi transformată în zona pietonală, iar alte şapte intersecţii au fost reconfigurate pentru a fi potrivite mai degrabă pentru pietoni, decât pentru maşini. Pe termen lung, planul prevede interzicerea tuturor mașinilor diesel începând din 2025.
Via Automotive News
totusi, sa le interzica de tot, ca in trafic real oricum sunt locomotive defapt.
iar transportul in comun sa fie gratuit tot timpul.
Bucuresti , se aude ? Toate cojile defileaza pe acolo .....