Concernul PSA le-a oferit pachete compensatorii muncitorilor de la Aulnay şi le-a promis asistenţă în căutarea lor pentru un nou loc de muncă. Dintre cei 3.000 de angajaţi permanenţi ai uzinei, aproximativ 2.700 au obţinut deja o nouă poziţie sau sunt pe care să obţină un nou loc de muncă. Însă, sindicaliştii spun că există aproape 1.100 de salariaţi de la Aulnay care nu au găsit încă o alternativă, cu toate că uzina are doar 3.300 de angajaţi.
Concernul PSA a semnat un angajament faţă de sindicatele sale prin care promite să îngheţe salariile în 2014 şi să reducă plata orelor suplimentare în schimbul investiţiilor garantate şi a lansării de modele noi, alături de asigurarea că nu vor închide alte uzine din Franţa în următorii trei ani. Cei de la PSA s-au angajat să introducă un model nou în fabricaţie la fiecare dintre cele cinci fabrici din Franţa. Între timp, rivalii de la Renault le-au promis sindicaliştilor în luna martie că vor îngheţa salariile pentru trei ani, dar nu vor închide nicio fabrică din Franţa, cu toate că sindicaliştii au fost nevoiţi să accepte o reducere a forţei de muncă de 17%. Concernul Renault s-a angajat să crească producţia de automobile din Franţa cu 34% până în 2016.Fabricile de automobile din Europa sunt capabile să producă 26 de milioane de unităţi pe an, incluzând uzinele din Rusia. Potrivit specialiştilor de la IHS Automotive, capacitatea actuală de producţie depăşeşte cererea şi estimările de vânzări cu şapte milioane de unităţi. Pentru ca o uzină auto să fie profitabilă pentru un constructor, aceasta are nevoie de un grad de ocupare de 80%, explică specialiştii de la CM-CIC Securities. Cei de la IHS Automotive estimează că ar fi necesară închiderea a 18 uzine auto în Europa de talia celei din Aulnay pentru a egala producţia cu cererea de automobile de pe această piaţă în condiţiile actuale.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Si nu cred ca se pune problema numai de masinile nemtesti... ei nu se ridica la nivelul de competitivitate al compatriotilor francezi de la Renault.
Prin competitivitate se intelege atat fiabilitate, cat si calitate, confort, spatiu, tinuta de drum, echipamente, etajare oferta etc. La francezi, pentru care o mie-doua de euro in plus sau in minus nu conteaza prea tare, Renault Megane e cea mai vanduta compacta, nu 308, nu c4.
Si nu vad de ce te-ai adresat lui koss la faza cu ergonomia, cand eu am fost cel care a ridicat aceasta problema! E o realitate ca Peugeot 208 20008 au probleme de ergonomie cu acel volan diform ce obstructioneaza vizibilitatea indicatoarelor pentru multi soferi.