PSA Peugeot-Citroen nu se află într-o situaţie financiară fericită încă de anul trecut, când a pierdut o sumă fabuloasă, de peste 5 miliarde de euro. În aceste condiţii dramatice, oficialii îşi mai pun speranţa doar în noua generaţie de modele, menită să revigoreze vânzările. Soluţia de salvare ar putea veni însă de ceva mai departe, nu chiar din curtea dealerilor.
Potrivit Autocar, publicaţie care citează la rândul ei surse din China, constructorul asiatic Dongfeng Motor intenţionează să cumpere 30% din acţiunile grupului francez. Interesul chinezilor nu este întâmplător, având în vedere că Dongfeng este partenerul oficial PSA în Ţara Marelui Zid şi constructorul alături de care francezii operează trei uzine.
Deşi ziarele din China susţin că Dongfeng este gata să plătească aproape 1.2 miliarde de euro pentru cele 30 de procente, oficialii producătorului chinez susţin că discuţiile sunt încă la stadiul investigativ şi nu a fost luată o decizie finală.O astfel de mutare ar pune în pericol parteneriatul dintre PSA şi GM. monovolumelor Peugeot-Citroen.
Americanii din Detroit deţin 7% din acţiunile PSA şi tocmai au anunţat că vor să dezvolte viitoarea generaţie Opel Meriva pe o platformă aDetalii despre viitorul monovolum creat de Opel şi Peugeot-Citroen
De asemenea, finalizarea unei înţelegeri cu Dongfeng ar crea nelinişte şi în relaţia cu sindicatele. În prezent, PSA încearcă să ajungă la o înţelegere cu reprezentanţii muncitorilor. Constructorul vrea să reducă plata orelor suplimentare şi să îngheţe anumite salarii în schimbul unor investiţii în producţia uzinelor din Franţa.
via autocar
Sa vedem pe la cine o sa ajunga si Opel in 4-5 ani.
aaaa... sa-ti reamintesc ca ei din asta traiesc? e nevoie?!! Citroen Peugeot sunt producatori AUTO pt numele lui Dumnezeu, crezi ca-si permit sa tina mii de angajati degeaba??
Nu e bine sa generalizezi. Producatorul nr.1 in Franta - Renault - nu va ajunge pe mana chinezilor.
Peugeot si Citroen vor ajunge. Nu stiu deocamdata daca e bine sau rau, dar cu siguranta se pierde ceva.
P.S. cat despre calitate, chinezii fac cea ce le ceri, sa nu uitam ca ifonul e asamblat in china
Eu am un telefon G-tide micut, copie dupa Vertu. Facut de chinezi bineinteles. Mda, sa stii ca nu le-am cerut sa mi se dezasambleze (mi-a cazut capacul si inca o bucata din zona difuzorului), nu le-am cerut sa deruleze agenda haotic ca si cum are o "minte proprie", sau softul sa nu raspunda deloc la comenzi cand eu am nevoie de acest lucru.
In fine, cu toate astea chinezii sunt mai avansati in zona digitala, insa in ceea ce priveste industria auto mai au muuuult de lucru. Cel putin 10-15 ani de acum incolo. Si asta doar pentru a nu mai starni hohote de ras.