La numai o zi după ce angajaţii Dacia au protestat la Mioveni pentru urgentarea lucrărilor la autostrada Piteşti - Sibiu, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a reacţionat cu o nouă serie de promisiuni.
La fel ca şi cu alte ocazii, autorităţile susţin că această autostradă a devenit prioritatea României, însă noutatea este ca primele două tronsoane ale autostrăzii ar putea fi deschise traficului peste numai trei ani, în 2019. Este vorba despre tronsoanele Piteşti - Curtea de Argeş şi Sibiu - Câineni, cele mai uşor de realizat din cadrul autostrăzii.
În schimb, celelalte trei tronsoane, care traversează zone muntoase intre Curtea de Argeş şi Câineni, ar urma să fie finalizate în 2021. Teoretic, pentru respectarea acestui plan, lucrările trebuie să înceapă anul viitor.
"Construcţia ar urma să înceapă la anul. Cele două tronsoane de capăt, Piteşti - Curtea de Argeş şi Sibiu - Câineni, ar urma să fie finalizate până în 2019, iar celelalte până în 2021", spune prefectul de Argeş, Cristian Soare.Cu toate acestea, şansele ca lucrările să înceapă anul viitor sunt relativ scăzute. CNADNR nu a luat încă o decizie finală în privinţa variantei optime de traseu, iar studiul de fezabilitate va fi terminat abia în 15 decembrie.
Ulterior, proiectul tehnic pentru construcţia autostrăzii va necesita aproximativ un an, după care urmează procedurile de licitaţie şi obţinerea avizelor şi acordului Uniunii Europene pentru finanţarea proiectului. Practic, este foarte probabil că lucrările să înceapă abia în 2018, ceea ce va face imposibilă finalizarea primelor două tronsoane în numai un an.
Via Digi24
Sa propui un tronson Pitești Curtea de Arges in 3 ani este ridicol
Sper ca grupurile de interese care doresc A1 și pe la Căciulata să nu fie ascultate.
Pentru că devierea culoarului autostrăzii ar distruge o zonă de agrement foarte pitorească (Călimănești - Căciulata) și ar aduce mari întârzieri la proiectare și realizare, costuri mai mari și lungirea nejustificată a traseului.