Rabla Plus 2017, componenta ecologică a tradiționalului program Rabla, începe să prindă contur. Ministerul Mediului a publicat pe site-ul său oficial Ghidul de finanțare pentru programul Rabla Plus, valabil pentru perioada 2017-2019, iar datele cuprinse în acesta corespund cu declarațiile recente făcute de ministrul Mediului.
Astfel, la achiziționarea unei mașini electrice, statul va acorda un bonus în valoare de 45.000 de lei, echivalentul a aproape 10.000 de euro. În plus, în cazul achiziționării unei mașini plug-in hybrid (cu încărcare la priză) care emite cel mult 50 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, bonusul acordat este de 20.000 de lei, adică circa 4.400 de euro.
Bonusurile nu pot fi cumulate, însă un client poate achiziționa mai multe mașini electrice și/sau hibride prin cadrul acestui program. În plus, în ciuda numelui programului, proiectul prevede ca cumpărătorul nu este obligat să caseze o mașină veche pentru a beneficia de bonus. În schimb, el are posibilitatea de a cumula bonusul pentru mașini electrice și/sau hibride cu cel din cadrul programului Rabla 2017.Potrivit unui proiect publicat recent, programul Rabla 2017 prevede acordarea unui bonus de 6.500 de lei, la care se adaugă un bonus de 1.500 de lei în cazul în care mașina emite cel mult 98 grame CO2/km. Cu alte cuvinte, un client care casează o mașină veche și cumpără un plug-in hybrid cu emisii de cel mult 50 grame CO2/km prin Rabla Plus va primi 28.000 de lei, echivalentul a puțin peste 6.000 de euro. Programul Rabla include și un bonus de 2.500 de lei dacă mașina este hibrid, însă nu este clar dacă acesta poate fi cumulat cu bonusul de 20.000 de lei pentru hibrizi plug-in din cadrul programului Rabla Plus.
Pentru moment, Ministerul Mediului nu a anunțat bugetul total alocat pentru Rabla Plus și nici data la care va începe programul, însă anterior s-a vehiculat ca start sfârșitul lunii aprilie.
Model |
Pret de baza (EUR cu TVA) |
Pret RABLA+ |
Pret RABLA+ cumulat cu RABLA (-1800 de euro) |
ELECTRICE | |||
BMW i3 | 35.581 | 25.581 | 23.781 |
Kia Soul | 35.688 | 25.688 | 23.888 |
Mercedes Clasa B | 39.151 | 29.151 | 27.351 |
Mitsubishi i-Miev | 31.200 | 21.200 | 19.400 |
Renault Zoe | 20.082 | 10.082* | 8.282* |
Renault Kangoo ZE | 16.700 | 6.034* | 4.234* |
Volkswagen e-Golf | 37.471 | 27.471 | 25.671 |
Volkwagen e-Up | 25.837 | 15.837 | 14.037 |
HIBRIDE PLUG-IN (Cu încărcare la priză) | |||
BMW i3 REX | 40.103 | 35.703 | 33.903 |
Audi A3 e-tron | 38.249 | 33.849 | 32.049 |
Audi Q7 e-tron | 85.829 | 81.429 | 79.629 |
BMW Seria 2 iPerformance | 36.117 | 31.717 | 29.917 |
BMW Seria 3 iPerformance | 45.551 | 41.151 | 39.351 |
BMW Seria 5 iPerformance | 56.739 | 52.339 | 50.539 |
BMW X5 iPerformance | 69.199 | 64.799 | 62.999 |
BMW i8 | 134.827 | 130.427 | 128.627 |
Mercedes Clasa C 350 e | 51.342 | 46.942 | 45.142 |
Mercedes Clasa C break 350 e | 53.008 | 48.608 | 46.808 |
Mercedes Clasa E 350 e | 64.230 | 59.830 | 58.030 |
Mercedes GLC 350 e | 53.133 | 48.733 | 46.933 |
Mercedes GLC Coupe 350 e | 57.834 | 53.434 | 51.634 |
Mercedes GLE 500 e | 74.321 | 69.921 | 68.121 |
Mitsubishi Outlander PHEV | 50.297 | 45.897 | 44.097 |
Opel Ampera | 38.540 | 34.140 | 32.340 |
Porsche Cayenne S Hybrid | 90.676 | 86.276 | 84.476 |
Volvo XC90 | 76.771 | 72.371 | 70.571 |
Volkawagen Golf GTE | 36.287 | 31.887 | 30.087 |
Volkswagen Passat GTE | 38.378 | 33.978 | 32.178 |
* Modelele electrice Renault se achiziționează fără baterii.
Bateriile costă în jur de 9500 de euro cu TVA inclus.
Îți spun prețul Renault Zoe din Franța: 23000€ cu 400km autonomie m-am uitat acum 3 săptămâni la ei(din pura curiozitate). Dar mai plătești pe luna:
1. 69€ pentru maxim 7500km/an
2. 119€ fără limita de km/an
Pute-ai sa închiriezi 149€/luna dar sa nu faci mai mult de 5000km/an
Nu știu daca este disponibila la noi, dar trebuie sa-ti faci bine calculele
Era în lucru. S-a rezolvat.
- chiria bateriilor sau pretul de achizitie al acestora care se amortizeaza foarte greu, sau chiar deloc pentru cei ce nu folosesc autovehiculele multi km pe an;
- autonomia mica, la un autovehicul clasic faci plinul in cateva minute si ai benzinarii peste tot, la cele electrice nu prea ai unde sa le incarci, iar timpul de incarcare este mare;
- daca nu stai la casa, nu ai variante de incarcare nici pentru naveta zilnica;
- garantia acumulatorilor inm cazul in care ii cumperi este mica;
- nu avem serviceuri specializate pentru masini electice;
.
.
.
Dar de masinile ''clasice'' ( benzina si diesel ) dc nu spui ca reviziile costa exact cat chiria anuala a unei electrice in functie de nr de km parcursi in fiecare an + taxele suplimentare ale unui motor clasic, care sunt excluse la electrice sau chiar foarte mici + pretul carburantului care se strange la cateva sute de euro anual . Asadar oricum am da-o electrica ramane un avantaj. Dezavantajul este infrastructura subdezvoltata. Stii cat ma costa pe mine la un Antara reviziile anuale ? 600 euro unde se mai adauga impozit de inca 200 euro, RCA de inca 450 euro/an + CASCO + banii de combustibil
eur./luna chirie bat - 70;
10 ani(eur)baterie - 8400;
cost total masina euro - 12634;
consum 3 eur/100 km-limita 7500km/an -225;
in 10 ani costuri transport - 2250;
pret total cost+transport fara costuri consumabile - 14884;
in lei - 67722,2.
Eu zic ca e suficient de avantajos pentru o masina noua cu o durata de viata de 10 ani!
Mai ales daca este folosita ca a doua masina pentru oras!
dar rromanes daca nu are golf 4 TDI cu i rosu si costuri de intretinere si consum ridicate nu se lasa, nu se lasa, rupe lantul gros cu haur de tabla de la gat! valoarea lui, valoarea lui....
hibrida plug in poti sa n-o bagi in priza niciodata.
hibrida plug-in nu se incarca de la motorul termic ever. Logica unui hibrid plug-in e sa suplinesti consumul de combustibil clasic cu mai ieftina electricitate
"(5) În cazul în care solicitantul este acceptat în Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto
naţional 2017-2019 şi doreşte să achiziţioneze un autovehicul nou pur electric sau un autovehicul nou
electric hibrid, prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin
4
promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic 2017-
2019, ecotichetul se poate cumula numai cu prima de casare. Un ecotichet nu se poate cumula cu mai
multe prime de casare."
Hyundai Ioniq este 27500 in Ungaria dupa reducerea din tara respectiva, asa cum ai spus. Nu stiu de ce ai impresia ca reducerea din Romania se va aplica peste cea din Ungaria. Ecotichetul se va aplica peste pretul de baza. In Ungaria este de 32800 euro (alte valori: franta 32800 euro, germania 33300 euro).
Deci in cel mai bun caz varianta de baza va costa 21500 euro.
Ceea ce nu este rau, spre exemplu eu cheltuiesc 1100 euro pe benzina in oras pentru un an. Deci recuperezi in 5-6 ani fata de una similara pe benzina.
Problema este ca e aproape imposibil sa vina masina in tara la noi anul acesta. Cel putin asa mi s-a spus de la reprezentanta. Poate se schimba ceva dupa ce s-a anuntat ghidul, nu stiu.
Toyota Prius nu se incadreaza la ecotichet, doar la prima de casare 6500 RON si ecobonus 5000 RON pentru ca este hibrida.
Ecotichetul se da doar pentru full electric sau plugin. Din pacate versiunea plugin Toyota Prius Prime nu este comercializata in Romania.