Cu numai o săptămână în urmă, în Parlament a apărut un proiect de lege pentru modificarea Codului Rutier, iar cea mai importantă noutate era legată de faptul că folosirea radarelor din mașinile care nu au înscrisurile și însemnele distinctive ale Poliției de către polițiști care nu poartă uniforme va fi interzisă.
Proiectul a ajuns acum la Comisia Juridică și Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaților, acolo unde a suferit o nouă modificare radicală. Astfel, pe lângă faptul că radarele ar urma să fie folosite doar pe mașini inscripționate, au apărut două noi condiții pentru utilizarea acestora.
Prima noutate este că utilizarea radarele trebuie anunțată de polițiști prin intermediul unor panouri rutiere amplasate cu cel puțin 500 de metri înainte. "Maşinile de poliţie cu radar sau poliţistul cu radar de tip pistol trebuie presemnalizaţi cu un panou afişat cu 500-1.000 de metri înainte pe sensul de mers", se arătă în noul proiect de lege.
Panoul de avertizare ar urma să fie montat de către administratorul drumului la solicitarea polițistului.
De asemenea, dispozitivele radar de tip pistol vor putea fi folosite la cel mult 10 metri distanță de mașina de poliție, potrivit unei alte modificări la proiectul de lege.
Pentru a intra în vigoare, proiectul trebuie votat de Camera Deputaților, promulgat de președinte și publicat în Monitorul Oficial.
Via Hotnews
NUMAI rezist !!! :( PROSTIA in tara asta e SEMNALIZATA de POLITICIENI
De fapt, bine ar fi sa instaleze radare fixe. Din 500m in 500m.
dar ideea e super super tampita ( evident ca e scoasa si votata de politicieni romani .....perfect "sanatosi" mental, si cu un iq din 2 cifre ) pentru ca atunci eficienta radarelor va fi scazut la zero%. fac pariu. in schimb, pe sectoarele unde nu vor fi radare si romanaii vorm merge blana, numerele accidentelor va continua sa creasca, si nu vor fi accidente usoare.
santeti niste cretini iresponsabili. punct
Cei care spun ca radarele nu ar trebui sa stea in boscheti ci la vedere si semnalizate inainte sunt ca politicienii care spun ca o perchezitie trebuie anuntata cu timp suficient inainte si numai cu acordul celui perchezotionat.
Si exemplele pot continua. Ce au in comun cei de mai sus? Au intentia de a incalca legea.
Scuza: soferii ca nu sunt autostrazi, politicienii ca nu au salar suficient. Si daca nu sunt autostrazi atunci iti iei tu libertatea sa pui viata celorlalti in pericol?
O Masina opreste (in medie) de la 50km/h la 0 in 35 metri.
O Masina opreste (in medie) de la 80km/h la 0 in 70 metri.
La viteze mai mari e si mai dramatic. Puteti sa va documentati singuri
(stopping distance vs speed table)
pentru patrupedele care ar indrazni macar sa-si arate hoitu'....soselele sunt ale tuturor soferilor si regulamentul este valabil pentru TOTI participantii.
daca toate conditiile din test sunt indeplinite de situatia reala: cauciucuri, calitatea asfaltului si conditiile meteo + reactia soferului DUPA ce observa, identifica pericolul si ia decizia de a frana.
Mai mult, o masina la 100km/h parcurge 27m. Un om sanatos, relativ odihnit, dupa 15 min de condus constant in exterior, are un timp de reactie de aprox 1.2-1.7secunde...adica la distanta de 60-70m...mai pui si un 40m pana incepe franarea.
In acelasi timp sunt bucuros de reactiile cititorilor.
Uite am facut un calcul mai exact: Daca mergi cu 100 KM/H si daca ai un timp de reactie de 1 SECUNDA (indentificare pericol+ reactia de franare) ai parcurs in timpul asta aproape 28 metri!!!! MUlti nu realizeaza cat de mult conteaza fiecare km si secunda.
Asta asa ca sa stam linistiti.... sa nu cumva sa iasa lumea (iar) in strada... ca tare mai ploua zilele astea...
poate....