Ministerul Mediului a publicat în această săptămână proiectul ghidului de finanțare pentru programul Rabla, care include câteva noutăți comparativ cu informațiile anterioare, dar și cu desfășurarea din ultimii ani. Astfel, în ciuda faptului că a avut un viitor incert, programul Rabla va continua pentru cel puțin încă 3 ani, până în 2019.
Pentru ediția din acest an, prima de casare va rămâne la 6.500 de lei (circa 1.400 de euro), deși Daniel Constantin, ministrul Mediului, afirma recent că valoarea acesteia va crește la 8.000 de lei (aproximativ 1.750 de euro).
Principala noutate comparativ cu anul trecut este obligativitatea ca mașina achiziționată prin programul Rabla să emită cel mult 130 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, iar această valoare va scădea la 120 de grame în 2018 și la 110 grame în 2019. În plus, proiectul prevede acordarea unui bonus de 1.500 de lei (330 de euro) în cazul în care mașina emite cel mult 98 grame CO2/km, iar acest prag urmează să scadă la 96 de grame în 2018 și la 95 de grame în 2019.
Scopul acestei măsuri este încurajarea achiziției de mașini cât mai prietenoase cu mediul înconjurător. "Prin scăderea graduală a pragului de emisii de CO2, programul este conceput nu doar ca o modalitate de finanțare, ci și ca un instrument de îndrumare a cumpărătorului de autoturisme și conștientizare a acestuia cu privire la corelarea nevoii de deplasare cu cea de protecție a mediului", se precizează în proiect.De asemenea, a fost menținut și bonusul de 2.500 de lei (550 de euro) pentru achiziționarea unui hibrid, precum și obligativitatea ca mașina casată să aibă cel puțin 8 ani vechime, și anume să fie înmatriculată înainte de 31 decembrie 2009. Prima de casare poate fi cumulată cu toate bonusurile disponibile, astfel că o persoană care achiziționează un hibrid cu emisii de cel mult 98 de grame CO2/km va primi în total 10.500 lei, echivalentul a circa 2.300 de euro.
În cadrul proiectul nu este menționat bugetul total al programului Rabla și nici detaliile despre Rabla Plus, programul destinat achiziționării de mașini electrice.
Potrivit unor informații anterioare, programul Rabla 2017 va începe cel mai devreme la sfârșitul lunii aprilie.
Via Economica, Digi24, Ministerul Mediului (PDF)
CO2-ul e rau ca se acumuleaza in atmosfera si duce la efect de sera, incalzire globala etc. Noxele in schimb, sunt toxice si sunt factor cauzator de cancer.
Cred ca ar trebui un prag diferentiat pentru masinile diesel si cele pe benzina.
Efectul v-a fi opus, se va ajunge la o crestere a poluarii.
Acele limite de CO2 nu pot fi atinse de motoare pe benzina cu exceptia celor minuscule si rahitice. In schimb pot fi usor atinse de motoare diesel.
Drept urmare majoritatea cumparatorilor se vor orienta spre motoare diesel pentru a benificia de banii de la stat.
Practic se incurajeaza achizitionarea de diesel uri in detrimetul benzinarelor.
Dace e cineva care nu stie, un diesel produce mai putin CO2 (care nu e toxic dar e gaz cu efect de sera) si mult mai multe gaze toxice ca NOX.
http://www.mmediu.ro/articol/mm-supune-dezbaterii-publice-proiectul-de-om-proiectul-de-ordin-pentru-aprobarea-ghidului-de-finantare-a-programului-de-stimulare-a-innoirii-parcului-auto-national/2146
Puteti adresa un mail frumos domnului Valeriu despre motivul pentru care acest program este o prostie care nu face altceva decat sa favorizeze dieselurile.
P.S. - eu i-am scris deja mail :)
Multumim. Voi scrie si eu. Sper ca si dealerii vor face front comun pentru amendarea acestui proiect.
Felicitari pt initiativa,astazi voi trimite si eu mail....poate mai multe voci la un loc vor avea un efect !
Si eu le-am scris mail.
Incerc sa fiu pozitiv totusi...
"în ciuda faptului că a avut un viitor incert, programul Rabla va continua pentru cel puțin încă 3 ani"
De exemplu pentru Chevrolet Spark 1.0 benzina in 4 cilindri 68 CP euro 5 emisiile de CO2 sunt in regim urban 154 g/km, extraurban 97 g/km si mixt 118 g/km, acestea din urma fiind si cele ce se prezentau la vanzarea de noua a masinii.
Sunt multe exemple de masini cu emisii in regim mixt de sub 130 g/km, ca de exemplu Suzuki Baleno 1.2 benzina 90 CP euro 6 (motor ce o sa se regaseasca pe noul Swift si Ignis), cu 98 g/km, Ford Ka + 1.2 benzina 70 sau 85 CP cu 114 g/km.
Banuiam ca aici se va ajunge, sa vedeti poate peste cativa ani, cand se vor percepe impozite mai mari pentru masini ce depasesc emisii de 130 g/km, asa cum stiu ca se intampla de cativa ani in vest. Si probabil ce veti face? Probabil ca veti plati in plus pentru ce o sa depaseasca limita admisa.
Mai putin cei ce au ales masini mai putin poluante, noi sau second hand, adica o categorie de cumparatori in minoritate in aceasta tara.
Tariceanu numai detine nimic la Citroen de o suta de ani, de pe vremea dinozaurilor. Proprietar este grupul Trust Motors, care are si Peugeot in Romania.
In limita de co2 se incadreaza zeci de masini, vreo 7-8 imi vin acum in minte, ora tarzie fiind.
Mai multa intelepciune va rog, indiferent ca va cheama gogu sau vasile.
Stima
uite bre :
https://en.wikipedia.org/wiki/NOx
era inventat nox-ul de ceva vreme,cica de pe vremea cand au aparut fulgerele pe Terra...doar ca e clar ca nu fulgerele sunt mari poluatori,in schimb diesel-urile,f posibil .......