Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate
Constructorii auto anunţă oficial că sunt deschişi unei noi modalităţi de testare a consumului şi a emisiilor, dar că introducerea acestui noi sistem ar trebui realizată "în mod realist" şi "ţinându-se cont de realităţile economice şi tehnice ale pieţelor actuale".
Informaţia vine printr-un comunicat oficial publicat de Asociaţia Producătorilor Auto din Europa (ACEA), cel mai important astfel de for existent pe Bătrânul Continent. Conform acestuia, constructorii de maşini susţin un test RDE (Real Driving Emissions) "robust, dar realist", susţinând că data de 1 septembrie 2017, comunicată anterior pentru introducerea acestui nou test, trebuie menţinută.
Declaraţiile ACEA vin în urma presiunilor din ce în ce mai mari venite dinspre organizaţiile de mediu şi dinspre Uniunea Europeană pentru ca actualul mod de testare al emisiilor, care s-a dovedit deficitar în timp şi care a permis derapaje precum cel al Grupului Volkswagen în cazul Dieselgate, să fie înlocuit cu unul în care maşinile sunt testate conform rulajului real, şi nu în laborator.
"Este important să începem într-un mod care le va da posibilitatea producătorilor să plănuiască şi să implementeze schimbările necesare fără a pune în pericol rolul motoarelor diesel ca reper-cheie în atingerea ţintelor viitoare de emisii", se arată în comunicatul oficial ACEA.
Conform asociaţiei care reprezintă producătorii auto, lipsa unui calendar realist pentru implementarea modificărilor necesare ar duce la creşterea preţului motoarelor diesel, ceea ce va genera în cascadă cerere mai mică pentru acest tip de motoare şi un grad mai mare de şomaj în rândul oamenilor din zona auto.
"Acest lucru ar putea avea repercusiuni asupra cererii clienţilor şi asupra angajaţilor din industria auto", susţine ACEA.
Comentarii (4)