Deși se află în plin elan spre startul producției lui Model 3, prima sa mașină electrică de volum, Tesla intră din nou în vizorul presei din Statele Unite după ce unul dintre muncitorii uzinei californiene din Fremont a acuzat deschis condițiile de muncă de la principalul sit de producție al constructorului american.
Jose Moran, angajat cu o vechime de de patru ani și jumătate pe linia de producție a fabricii Tesla, acuză conducerea Tesla într-o postare pe platforma Medium că ignoră cu bună știință condițiile dificile de muncă și că păstrează un nivel al salariilor mult mai coborât decât cel al industriei auto din Statele Unite. "Cei mai mulți dintre cei 5000 de colegi ai mei lucrează mult peste 40 de ore pe săptămână, inclusiv excesive ore suplimentare obligatorii. Munca fizică dificilă pe care o depunem pentru a transforma Tesla într-o companie de succes implică riscuri majore asupra corpurilor noastre", declară Moran.
"Muncă fizică epuizantă"
Între plângerile enumerate de angajatul Tesla se numără faptul că munca fizică îi epuizează pe muncitorii care se accidentează și sunt nevoiți astfel să apeleze la concedii medicale pentru a putea să facă față cerințelor, iar rezultatul final se traduce prin echipe reduse care sunt nevoite să ducă în spate producția pe care ar trebui s-o acopere mai mulți angajați.
Salariile modeste sunt un alt motiv de plângeri: "Cei mai mulți dintre muncitorii Tesla primesc între 17 și 21 de dolari pe oră.
În același timp, media câștigurilor unui angajat în sectorul auto din SUA este de 25.58 de dolari pe oră. Mai mult, angajații Tesla trăiesc într-o zonă mult mai scumpă decât restul", spune Moran, care susține că mulți angajați sunt nevoiți să execute ore suplimentare și să lucreze șase ore pe săptămână pentru a-și permite să trăiascăm decent în California, unul dintre cele mai scumpe state americane.Conform americanului, soluția este închegarea unui sindicat care să faciliteze discuții cu managementul și negocieri ale calității condițiilor de muncă. "Cred că echipa de management ar fi de acord cu faptul că fabrica noastră nu funcționează așa cum ar trebui, însă până acum a subestimat valoarea acțiunii de a-i asculta pe angajați", declară Jose Moran
În postarea publicată pe platforma Medium, Moran nu-și ascunde însă mândria de a lucra pentru o companie care "este una dintre cele mai inovatoare din lumea auto". Totuși, spune acesta, "muncim din greu pentru a construi mașina numărul 1 în lume. Din nefericire, însă, simt des că lucrez pentru o companie a viitorului, dar care oferă condiții din trecut".
Elon Musk: "Un atac murdar"
Scrisoarea deschisă a angajatului Tesla nu a fost primită cu brațele deschise de Elon Musk, care susține că Moran a fost plătit de UAW, cel mai mare sindicat american al angajaților din industria auto.
"Nu lucrează pentru noi, ci pentru UAW. Sincer, mi se pare că acest atac este murdar din punct de vedere moral. Tesla este ultima companie auto rămasă în California, deoarece costurile de producție sunt imense aici", a declarat CEO-ul companiei americane într-un schimb de mesaje pe Twitter cu jurnaliștii de la site-ul de tehnologie Gizmodo.
Sindicatele: "Tesla ar trebui să-i ofere scuze lui Moran"
Reacția lui Elon Musk a fost atacată instantaneu de cei de la UAW, sindicatul ce reprezintă interesele majorității muncitorilor GM, Ford și Fiat Chrysler. "Domnul Moran nu este și nu a fost plătit niciodată de UAW", spun oficialii sindicatului într-un comunicat de presă. Aceștia confirmă însă faptul că un grup de angajați Tesla au încercat să facă un prim pas spre uniunea americană. "Sperăm că Tesla își va prezenta scuzele în fața lui Moran", se arată în comunicatul UAW.
hmm...
Îți dai seama cât stăm să le căutăm și să le fabricăm, nu? E o meserie în sine, avem doi oameni angajați doar pentru asta.
Revenind, calculează-le pe-astea:
http://www.automarket.ro/stiri/incarcare-rapida-si-autonoma-pentru-masini-electrice-tesla-pregateste-o-75015.html
http://www.automarket.ro/stiri/performante-prin-software-tesla-model-s-si-model-x-vor-primi-un-update-74445.html
http://www.automarket.ro/stiri/tesla-ataca-europa-va-construi-o-fabrica-de-baterii-si-cumpara-o-companie-74291.html
http://www.automarket.ro/stiri/cu-un-pas-inaintea-celorlalti-tesla-a-anuntat-ca-va-lansa-in-2017-cea-mai-74211.html
http://www.automarket.ro/stiri/tesla-model-x-devine-automobilul-electric-care-ajunge-la-cea-mai-mare-74187.html
Și așa mai departe. Cheers.
ca deobieci...asta se vede buricu' Pamanului, el e Alfa si Omega, e dupa principiul "daca dai in mine dai in fabrici si uzine" iar tot ce e mai nou in ultimii ani i se datoreaza...faza aia cu tunelele intre orase e veche de cel putin 40 de ani...inclusiv in presa pentru tineretul anilor comunisti din Romania se vorbea de asa ceva. Evindent ca articolele romanesti aveau ca sursa literatura...americana.
s-a construit in jurul individului astuia o legenda, un esafodaj al genialitatii si al eroismului eco intretinut de o mana de lingai si lui ii place si, cel mai grav, e ca a inceput sa creada ca el, ca individ, e indispensabil umanitatii. E boala tipica dictatorilor care prin metode drastice, strategii de tip "mana de fier" si a controlului absolut bifeaza succese initiale apoi, usor usor pierd contactul cu realitatea devenind orbi la ceea ce se intampa cu adevarat in jurul lor. Urmarea...ori esafodajul se darama ca un joc de carti alegandu-se praful de intreprindere ori Omul, el, Primul si Intaiul, este inlaturat de la putere de esaloanele inferioare.
sunt curios in urmatoarea perioada (luni, an sau ani) ce urmeaza cu aceasta intreprindere, Tesla, care pe zi ce trece pare sa prinda conturul unei bule umflate peste limita de rezistenta.
Chestia cu sindicatele nu prea tine apa, in USA 80% din angajați sunt subtretanti, adică nu aparțin firmei pentru care lucrează.