După luni întregi de așteptare și la un an și jumătate de la prezentarea lui Alfa Romeo Giulia, modelul care a dat startul renaterii mărcii Alfa Romeo, italienii au prezentat oficial primul SUV din istoria brandului milanez. Numele său - Alfa Romeo Stelvio - nu mai este de mult timp o surpriză, iar design-ul exterior este o reinterpretare în stil crossover a lui Giulia.
Modelul a fost prezentat astăzi la Salonul Auto de la Los Angeles, acolo unde Alfa Romeo forțează o reintrare pe piața americană, profitând de legăturile strânse dintre Jeep-Chrysler și Fiat-Alfa Romeo în cadrul celei mai noi alianțe din industria auto: FCA (Fiat Chrysler Automobiles).
Alfa Romeo Stelvio: date esențiale
● Primul SUV al mărcii Alfa Romeo este denumit după unul dintre cele mai spectaculoase pasuri alpine. Trecătoarea Stelvio ajunge la 2575 de metri în cel mai înalt punct al său.
● Stelvio este construit pe platforma Giorgio, pe care Alfa Romeo a utilizat-o și ca bază tehnică pentru Giulia.
● Modelul Alfa Romeo va fi construit la fabrica italiană din Cassino.
Apariția sa în showroom-uri este programată pentru primăvara lui 2017.● Noul Alfa Romeo Stelvio este principalul punct de atracție al unei game de modele despre care Sergio Marchionne, CEO FCA, susține că va ajunge la vânzări de 400.000 de unități pe an până în 2018. Stelvio are dificilul scop de a aduna majoritatea acestor vânzări la nivel mondial.
● Stelvio se prezintă pe piață ca un SUV sportiv. Principalii săi rivali: Porsche Macan, Jaguar F-Pace, Mercedes GLC AMG, Audi SQ5, versiunile sport ale lui BMW X3.
● Alfa Romeo a anunțat două motorizări în SUA, ambele pe benzină. Primul este un 2.0 Turbo de 280 CP și 415 Nm. A doua este varianta Quadrifoglio, care împrumută motorul de vârf al lui Giulia: V6 Biturbo de 2.9 litri, putere maximă 510 CP, cuplu maxim 600 Nm.
● Este foarte probabil ca lansarea europeană a lui Stelvio să coincidă cu lansarea unui motor diesel 2.2 Multijet de 210 CP.
● Motorul V6 Biturbo beneficiază de o tehnologie care-i permite să dezactiveze 3 cilindri la regim coborât de utilizare, pentru a economisi carburant.
● Ambele versiuni sunt dotate cu un sistem de tracțiune integrală permanentă Q4.
Diferențialul cu vector de cuplu este și el standard.● Transmisia standard este o automată cu 8 trepte care permite schimbarea vitezelor cu ajutorul padelelor din spatele volanului.
● Interiorul este preluat în mare de la fratele sedan Giulia, care îi împrumută lui Stelvio designul, materialele și elementele tehnologice de la bord. Display-ul central are diagonala de 8.8 inch în versiune widescreen și 6.5 inch în variantă normală. Un al doilea display de 7 inch este montat în fața șoferului, în centrul instrumentarului de bord
● La fel ca Giulia, Stelvio împrumută de la Ferrari selectorul DNA, care-i permite șoferului să modifice caracteristicile tehnice ale mașinii.
● Stelvio vine în versiunea de bază cu jante de 18 inch. Opțional, pot fi alese variante de 19 și 20 de inch.
Si interiorul preluat de la Giulia era previzbil (nimic de criticat insa), la fel platforma si motorizarile. Cea de 510 CP imi pare-n continuare excesiva chiar si pe piatza americana, dar stim care-i politica "vectorilor de imagine".
...Care se vor vinde si la noi fara-ndoiala unor amatori [banosi] de stat la semafoare cu 500 cai sub fund, desi poate nu la volumul visat de "il grande Marchionne". Fiindca o sti el multe, da' nu si preferintza romanilor pentru cabalinele germane. :-)
inteleg ca ati gasit ofensator comentariul meu cu privire la designul acestui crossover despre care chiar dvs. spuneti ca " este o reinterpretare în stil crossover a lui Giulia" si ati decis sa il stergeti desi nu continea injurii. Ma intreb cum ar fi trebuit sa procedez pentru a va fi pe plac ... trebuia sa gasesc un sininim mai placut pentru "matroska" sau pentru "reteta nemtilor? Sau poate chiar termenul "neamt" nu a fost pe placul dvs ... ar fi trebuit sa folosesc "german"? Poate ca ar fi trebuit sa folosesc termeni precum "spalati pe creier","maciuca" si alte insulte ce inca se gasesc in articolele anterioare acestui post, poate asa v-as fi facut pe plac!
Cu stima,
sau nu prea!
In rest, recomand amical un plus de calm comentatorilor, carora n-ar trebui sa le reamintesc ca tastarile noastre de-aici sint in definitiv "vanare de vant", evaporindu-se ca magaru-n ceatza in oceanul de pixeli mereu reciclati - spre deosebire de arhaica, dar mult mai sanatoasa / durabila "posta a redactiei" de pe vremuri (le mele :-)).
Ce-as castiga de ex. daca m-as inflama vazind ca alte comments-uri mai agramate-neargumentate-etc. primesc mai putine "manutze rosii" ca ale mele?! Cel mult un accident vascular. :-)
...Sau ca-s rarissime cazurile-n care se ajunge la discutii constructive, ba chiar utile unor indecisi apropo de care anume masina merita aleasa pentru nevoile lor?
Si totusi, in ciuda procentului debil de comentarii... macar civilizate si/sau pline de umor daca nu hiper-docte, AM uite ca ramine probabil cel mai vizitat/comentat site de gen.
Nu mai repet insa ca-n ciuda continuarii absentzei unor date esentiale oricaror teste serioase (decibeli si/sau timpi de repriza macar), fiindca banuiesc ca se aplica si-aici principiul "nu schimba o metoda castigatoare" - si mai ales ieftina...
"La Giulia surélevée a réussi un coup de maître sur le circuit du Nürburgring en bouclant le tour en 7 minutes et 59 secondes. C'est le meilleur temps de toute la catégorie, devant les Porsche Cayenne Turbo S et Range Rover SVR."
Se confirma deci tinuta de drum superioara... nu doar afirmativ tuturor concurentelor din clasa ei.
Q.E.D. - bravo Alfa !!!
Cumva acest simbol: _|_ ?
|