Primele victime ale scandalului Dieselgate la Audi: doi ingineri au fost suspendaţi din funcţie

de Daniel Popescu
Vineri, 27.11.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi a suspendat din funcţie doi ingineri bănuiţi de implicare în manipularea testelor de emisii. Este pentru prima oară când grupul Volkswagen ia măsuri concrete împotriva unor ingineri.

Esential 2 este numărul inginerilor Audi suspendaţi din funcţie
Criza VW: Tot ce trebuie să știi despre scandalul ”Dieselgate”

Scandalul Dieselgate are efecte majore în cadrul grupului Volkswagen, însă până în prezent compania a luat măsuri concrete doar împotriva unor manageri.

Grupul a anunţat însă anterior că bănuieşte că principalii vinovaţi de scandal sunt mai mulţi ingineri care au manipulat testele de emisii pentru a respecta obiectivele prea ambiţioase solicitate de conducere. Audi devine acum primul brand din cadrul Grupului Volkswagen care anunţă măsuri concrete în această privinţă.

În cadrul unui scurt interviu acordat publicaţiei germane Donaukurier, Rupert Stadler, CEO-ul Audi, a confirmat suspendarea din funcţie a doi ingineri implicaţi în scandal. Acesta nu a furnizat însă informaţii suplimentare despre identitatea inginerilor sau rolul lor exact în acest scandal.

Cel mai probabil, Audi şi celelalte branduri din grup continuă investigaţiile cu privire la modul în care inginerii au colaborat pentru dezvoltarea aplicaţiei software care a permis păcălirea testelor de emisii.

Informaţiile vin la numai o zi după ce Volkswagen a anunţat modul în care va repara motoarele afectate de scandalul Dieselgate în Europa.

Via Automotive News

Comentarii (3)

  • atentie la formularea titlului : victime sau impostori (sarlatani)? in acest scandal victimele sunt altii nu cei care au masluit treaba...pt. titlu gasiti o combinatie acceptabila care sa reflecte realitatea INTOCMAI.
    8 2
  • tot eu
    inginerii sunt cel mult tapi ispasitori pt. ca problema implica ho ho ho....,,nivele ''mult mai inalte...
    12 1
  • M-am abtinut sa comentez la stirile despre acest scandal, din motiv ca problema este destul de complexa si ar fi greu de discutat in cateva cuvinte, insa stirea asta m-a activat nervos. Pai crede cineva vrajeala asta ieftina a grupului VW. Ce rahat de inginer facea o gogomanie de genul asta fara aprobarea superiorilor. Adica dupa ce sarlatani au facut o marlanie grozava, acum ne iau si de prosti ca defapt niste ingineri bulangi s-au gandit iei asa, sa traga o teapa generala. Pai astia de la VW ar trebui sa primeasca niste amenzi colosale deoarece au inselat nu doar clientii, ci toata industria auto. Pai daca tu VW anunti un motor, la oha, cu emisii de 100g CO2 (cand el defapt plm are n% mai mult) eu ca producator concurent sunt obligat sa investesc de boala aia reaua in R&D ca sa ma ridic la "nivelul tau" pentru ca altfel ma arata presa de specialitate cu degetul si clientii ma ocolesc, deoarece nu sunt "environmentally friendly" (asta doar un ex). Ahhh...concluzia: corporatii, interese meschine, politici discrimanatorii, germania, ue, sua...cacat.

    P.S.: Si dupa ce le-au tras-o clientilor, pe astia din Europa (stiind ca justitia europeana este diferita de cea din SUA, acolo unde daca esti chemat de client in instanta pentru orice rahat, s-ar putea sa ti-o iei grav) ii mai ia si la misto. Din pacate la noi romanul este ori indiferent cand vine vorba de drepturile lui, ori ii este sila de tribunale, ori nu are bani de cheltuit prin tribunale, deoarece si in legislatia romaneasca exista "Obligaţia de garanţie contra viciilor lucrului vândut" unde se specifica clar "vânzătorul va răspunde în cazul în care bunul vândut este „impropriu întrebuinţării la care este destinat sau care îi micşorează în asemenea măsură întrebuinţarea sau valoarea încât, dacă le-ar fi cunoscut, cumpărătorul nu ar fi cumpărat sau ar fi dat un preţ mai mic” sau "n cazul unui lucru cu vicii ascunse, cumparatorul poate cere fie rezolutiunea vanzarii, fie o reducere a pretului. In cazul in care vanzatorul a fost de rea credinta este tinut si la plata de daune-interese, inclusiv beneficiul nerealizat.". Exact cum am spus, multe aspecte, mult de vorbit.

    P.S.2: Si tot ei incearca, prin mecanisme "independente" germane sa demonstreze ca poate si altii au muscat un pic din cascaval, pentru ca altfel isprava lor nu ar mai parea atat de insemnata. Asa este in lumea civilizata :D
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru